דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סערה

אסון בנחל צפית / עשרה נערים ונערות נספו בשיטפון בעת שטיילו בנחל צפית

25 נערים ונערות שטיילו במסגרת המכינה הקדם צבאית "בני ציון" ממרכז הארץ נקלעו לשיטפון, עשרה מהם נהרגו ושניים נפצעו קל | 13 חולצו בשלום

זירת האירוע בנחל צפית (צילום: דוברות מד"א)
זירת האירוע בנחל צפית (צילום: דוברות מד"א)

הותרו לפרסום שמותיהם של שבעה מתוך עשרת הנערות והנערים שנהרגו היום (חמישי) באסון בנחל צפית: יעל סדן ז"ל מירושלים, שני שמיר ז"ל משוהם, צור אלפי ז"ל ממזכרת בתיה, אלה אור ז"ל ממעלה אדומים, רומי כהן ז"ל ממאור, מעיין ברהום ז"ל מירושלים ואגם לוי ז"ל ממושב חרות. העשרה היו חלק מתוך קבוצה של כ-25 נערים ונערות שנקלעו לשיטפון בזמן שטיילו היום במסגרת המכינה הקדם צבאית "בני ציון" ממרכז הארץ בנחל צפית בערבה. בשלב זה נמשכים החיפושים אחר נעדרת אחת. 2 פונו במצב קל לבית החולים סורוקה ו-13 נערים ונערות חולצו בשלום. מסוקי צה״ל הוזעקו למבצע חילוץ משולב.

לבית החולים סורוקה פונו 2 פצועים קל, שהגיעו כשהם בהכרה מלאה מהאסון בנחל. מבית החולים נמסר כי הם הגיעו עם פצעי שפשוף ופציעות גפיים, לאחר שככל הנראה נסחפו בשיטפון.

הרוגי האסון בשיטפון בנחל צפית.
הרוגי האסון בשיטפון בנחל צפית.

מפקד מחוז דרום ניצב מוטי כהן שנמצא במקום אמר "מדובר בקבוצת נערים שנכנסה בבוקר לנחל צפית, במהלך הטיול הגיע זרם גדול שסחף אותם. כוחות גדולים מאוד של משטרה וצבא ויחידות המתנדבים של מחוז דרום, הגיעו למקום, מספר נערים חולצו. אנחנו עדיין כרגע בהמשך הפעילות. חלק שחולצו הועברו כרגע למקומות מסודרים, מטופלים על ידי כוחות הרווחה. אנחנו כרגע במאמץ מרכזי לסיים את החיפושים ולראות שכל קבוצת הנערים נמצאים ברשותנו. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולבקש מקבוצת האנשים שנמצאים כאן סביבנו במקום – בגלל חשש מהצפות נוספות תעזבו את המקום."

פעולות החילוץ של שוטרי משטרת ישראל ומתנדבי יחידות החילוץ , בסיוע היחידה האווירית של משטרת ישראל ומסוקי צה״ל, נמשכים תוך שנעשים מאמצים לאתר את הנעדר טרם החשיכה. מפקד המחוז הדרומי, ניצב מוטי כהן, ביצע הערכת מצב בהשתתפות כלל גורמי ההצלה והחילוץ, במהלכה קיבל סקירה מקיפה על האירוע מתחילתו וניתנו הנחיות להמשך הפעילות בשטח.

מהמשטרה נמסר כי צירי התנועה הבאים חסומים: כביש 90 מאילת לצומת הערבה, כביש 90 בין מלונות ים המלח לצמת הערבה בשני הכיוונים, כביש 90 מבוקק לעין גדי בשני הכיוונים, כביש 40 ממצפה רמון לצומת ציחור.

חובש רפואת חירום במד"א איתן שלמה שפינה את 2 הפצועים לבי"ח סורוקה סיפר: "עוד כשהיינו בדרך למקום חלפנו על פני שלוליות גדולות וסחף על הכביש שבסיוע טרקטורים פינו לנו את הדרך. סמוך לכניסה לנחל חברנו עם כוחות מד"א שכבר היו במקום והעבירו אלינו נער ונערה כבני 17, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות בגפיים, בפנים ובראש. הם סיפרו שלא הצליחו להימלט מהשיטפון ונסחפו בזרם הגדול וכשהגיעו מסוקי חיל האוויר הם חילצו אותם לכניסה לנחל הסמוך לכביש הערבה תוך שהם נותנים להם טיפול רפואי. הם היו רטובים, הענקנו להם טיפול רפואי למניעת היפותרמיה וטיפלנו בפציעות ופינינו אותם תוך המשך טיפול רפואי לבי"ח סורוקה כשמצבם מוגדר קל עד בינוני."

פאראמדיק מד"א ניר יפת שהיה בדרכו בכביש הערבה עם ניידת טיפול נמרץ של מד"א והוזנק למקום: "הייתי עם חולה בניידת טיפול נמרץ בדרך מאילת לסורוקה, קיבלתי מהמוקד קריאה על האירוע כשהייתי ב- 3 ק"מ מהמקום. המשכתי במהירות לכיוון ועצרתי במקום האירוע ומאחר שהייתי נחוץ במקום העברתי למסוק של חיל האוויר שנחת בסמוך את החולה שהיה בניידת טיפול נמרץ והתפנתי לטובת האירוע. החולה פונה במסוק לבי"ח. עליתי עם הניידת טיפול נמרץ למקום גבוה בשטח לשם החלו המסוקים של יחידת 669 לפנות את הנפגעים הקשים לאחר שחילצו אותם מתוך הנחל. ביצענו במקום מיון ראשוני כשהנפגעים שהגיעו אלינו היו מחוסרי הכרה וסבלו מחבלות ומסימני טביעה. בסיוע רופא צבאי ורופא נוסף מהאזור שהיו איתנו במקום טיפלנו ב-9 הנפגעים, כולם כבני 18 שמצבם הוגדר אנוש".

מפקד המחוז הדרומי מינה את ניצב משנה יוסי תורג'מן קצין אגף חקירות מיוחדות דרום כראש צוות החקירה של אירוע נחל צפית. חוקרי משטרת ישראל וחוקרי זירת עבירה החלו באיסוף ממצאים וחקירת נסיבות האירוע.

ממכבי אש נמסר כי צוותי כיבוי וחילוץ רבים מתחנת דימונה, באר שבע,ירוחם, בית שמש יחד עם יחידת הצוללנים של כבאות והצלה לישראל ויחידת חילוצים מיוחדים של שירותי כבאות מחוז דרום מסייעים בחיפושים בנחל צפית בנגב. בשלב זה ערוכים הכוחות לחלוצים במידת הצורך יחד עם סירות הצלה וציודים נלווים.

המועצה האזורית תמר מבקשת מן הציבור שלא להגיע לאזור ים המלח והערבה בשל תנאי מזג האויר הקשים והשטפונות באזור. ראש המועצה דב ליטבינוף:" אני קורא לציבור לשמור על בטחונו ולא להגיע לשטח המועצה בסוף השבוע הקרוב בשל תנאי מזג האויר הקשים. יחידת החילוץ ומחלקות המועצה פועלים בשטח. יש להתעדכן בפתיחת הצירים באמצעי התקשורת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עוקב מקרוב אחר מאמצי החילוץ וההצלה שמנהלים כוחות הביטחון באסון השיטפון בדרום. ראש הממשלה שוחח בטלפון עם ראש אגף מבצעים אלוף ניצן אלון, וקיבל עדכון על הפעולות בשטח. ראש הממשלה נתניהו:
"אני מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שפועלים כעת להצלת חיים ואיתור הנעדרים באסון הכבד שהתרחש היום בנחל צפית. כולנו מתפללים לבשורות טובות יותר".

אתמול נער בן 17 מהפזורה הבדואית שנסחף בנחל ממשית בנגב כתוצאה ממזג האוויר הסוער שפקד את הארץ באמצע האביב, אותר כשהוא ללא רוח חיים לאחר מאמצי חילוץ. נערה פלסטינית שהתבצעו פעולות חיפוש אחריה לאחר שנסחפה בשיטפון בדרום אותרה גם היא על ידי קרוביה ללא רוח חיים, ליד גוש עציון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!