דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון בנחל צפית

האסון בנחל צפית / אמהּ של אלה אור: "הבטיחו שהכול בסדר - שום דבר לא בסדר"

שבעה מהרוגי האסון הובאו למנוחות | אביו של צור אלפי: "מחבקים את מהמכינה ולא כועסים. תמשיכו לטייל" | אביה של יעל סדן: "איך לקחה אותך הסופה?" | מוקדם יותר אותרה גופתה של הנערה שנעדרה

ההרוגות וההרוג באסון השיטפון בנחל צפית: אגם לוי, אילן בר שלום, שני שמיר, צור אלפי, מעיין ברהום, רומי כהן, עדי רענן, אלה אור, יעל סדן וגלי בללי
ההרוגות וההרוג באסון השיטפון בנחל צפית: אגם לוי, אילן בר שלום, שני שמיר, צור אלפי, מעיין ברהום, רומי כהן, עדי רענן, אלה אור, יעל סדן וגלי בללי
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

"אלה שלנו, באנו להיפרד ממך. אחות קטנה, ילדה מלאת מרץ ושמחת חיים", כך ספדה היום (שישי) שרית אור, אמה של אלה בת ה-18 ממעלה אדומים שנספתה באסון השיטפון בנחל צפית, עם תשעה בני נוער נוספים. בהלוויה בבית העלמין "מישור אדומים" ספדה האם וסיפרה על "ילדה דעתנית ומנהיגה". שרית סיפרה כי בתה רצתה ללכת למכינה, ולאחר מכן להתגייס ולשרת כמדריכת חי"ר. "אני כמו כל אמא, דואגת חופרת. תמיד היית משיבה – 'אימוש, אל תדאגי'".

בני משפחתו של צור אלפי ספדו לו בבית העלמין במזכרת בתיה. אביו אמר: "אין בנו כעס, יש בנו רק אהבה. אנחנו מחבקים את הח'ברה מהמכינה היקרה הזאת. תנחומים לכל המכינה, אנחנו לא כועסים על אף אחד. תמשיכו לטייל ולהיות טובים". אחותו של צור, יעל, אמרה: "אחי הקטן, רק שלשום עזרתי לך לארוז תיק לטיול שממנו לא חזרת. אני עדיין מחכה שמישהו יגיד לי שזה לא אתה".

אלפי, תלמיד כיתה י"ב בן 17, התקבל למכינה והיה אמור להתחיל ללמוד שם בשנה הבאה. אחותו הוסיפה: "היית לי כמו אח תאום, החבר הכי טוב, מודל לחיקוי. מעולם לא פגשתי בן אדם טוב כמוך. אני מקווה שטוב לך במקום שאליו הלכת, שהחיים היו טובים אליך, שעם הזמן אלמד לקבל את האסון הזה. תשמור עלינו מלמעלה, אתה תמיד איתי בכל צעד".

מעין ברהום הובאה למנוחות בבית העלמין בירושלים. דורית, אמה, סיפרה: "מעין עשתה אותי אמא. היא נתנה לי את התפקיד הכי חשוב. היא לימדה אותי ערכים וציונות. אמא, היא אמרה לי, לא צריך להיות רק חכם אלא גם צודק. האמבולנס הגיע רק בשש כי עזרת לכולם לעלות למעלה, מאמינה שיהיה בסדר, שמלאך כלשהו יבוא וישמור עליך". לבסוף התנצלה: "סליחה שעשיתי אתכם בוכים".

מאות חברים ובני משפחה נפרדו מיעל סדן בבית ההלוויות שמגר בירושלים. קובי האב התקשה לדבר ולהיפרד ממנה: "היית אושר עילאי, אני פשוט לא מאמין, זה לא נתפס. זו לא דרך העולם ילדתי, מה לא עשיתי בשביל שתהיי מאושרת. אי אפשר להיפרד ממך. אני לא יכול להיפרד ממך. את חקוקה בלבי לעולמים".

הוא סיפר: "אתמול היה יום בהיר. איך קורה דבר כזה? ריבונו של עולם. איך זה שבתוך האביב נכנסה סופה, סופה שלקחה אותך? אין לכם מושג מה זה, זה לא נתפס".ה

הבוקר (שישי) אותרה אותרה גופתה של הנערה שנעדרה לאחר אחרי האסון ובכך עלה מניין ההרוגים באופן רשמי לעשרה. תשע נערות ונער אחד, רובם תלמידי כיתה י"ב שלקחו חלק בטיול גיבוש של המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב, נהרגו אתמול במהלך הטיול כשבדרכם חזרה אל האוטובוס נקלעו לשיטפון באפיקו של נחל צפית. שבעה מתוך ההרוגים היו תלמידי י"ב מתיכונים שונים בארץ. ההלוויות יתקיימו היום וביום ראשון.

לטיול יצאו 25 נערים ונערות, רובם תלמידי כיתות י"ב שהיו מיועדים להצטרף למכינה בסיום השנה. 13 נערים ונערות חולצו בשלום ולא נזקקו לטיפול רפואי. בנוסף להם, נער ונערה שנפגעו במצב קל עד בינוני טופלו על ידי חובשים ופאראמדיקים של מד"א ופונו לביה"ח סורוקה כשהם סובלים מחבלות והיפותרמיה קלה.

שמות ההרוגים באירוע:

אלה אור ז"ל, תושבת מעלה אדומים. הלוויתה תיערך בשעה 12:00 בצהריים בבית העלמין במישור אדומים.

יעל סדן ז"ל, תושבת ירושלים. הלוויתה תיערך בשעה 12:30 בצהריים בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

מעיין ברהום ז"ל, תושבת ירושלים. הלוויתה תיערך בשעה 12:30 בצהריים בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

רומי כהן ז"ל, תושבת המושב מאור. הלוויתה תיערך ביום ראשון בשעה 12:00 בבית העלמין במושב מאור.

צור אלפי ז"ל, תושב מזכרת בתיה. הלוויתו תיערך בשעה 12:00 בצהריים בבית העלמין במזכרת בתיה.

שני שמיר ז"ל, תושבת שוהם. הלוויתה תיערך בשעה 13:00 בצהריים בבית העלמין בית עריף סמוך לשוהם.

גלי בללי ז"ל, תושבת גבעתיים. הלוויתה תיערך ביום ראשון: טרם נקבעה שעה.

אגם לוי ז"ל, תושבת המושב חירות שבשרון. הלוויתה תיערך בשעה 12:30 בצהריים בבית העלמין לב השרון תל מונד.

עדי רענן ז"ל, תושבת היישוב מכמורת. תובא למנוחות ביום ראשון בבית העלמין ביישוב בשעה 18:00.

אילן בר שלום ז"ל, תושבת ראשון לציון. הלוויה תתקיים בשעה 13:00 בבית העלמין בראשון לציון.

אבל כבד

עדי רענן ז"ל ממושב מכמורת בעמק חפר, בוגרת תיכון רמות ים. במועצה האזורית עמק חפר אמרו כי "צוותי חינוך ופסיכולוגים של המועצה הגיעו לבית הספר ופועלים על מנת לתמוך בתלמידים ברגעים קשים אלה. אנו מחבקים בכאב את בני משפחתה של עדי ואת תלמידי ומורי משפחת רמות ים". היא תובא למנוחות ביום ראשון בבית העלמין ביישוב בשעה 18:00.

אלה אור ז"ל ממעלה אדומים, הייתה תלמידת י"ב בבית הספר 'אמית בנות' בעיר. היא האחות הצעירה מבין שישה אחים, ובתה של שרית אנג'ל אור, מנהלת ביה"ס היסודי "נופי הסלע". חמשת אחיה של אלה ספדו לה בקטע שכתבו לזכרה שעות ספורות לאחר מותה: "אלה רבקה הייתה הילדה הקטנה של משפחתנו משפחת אור. האחרונה בשרשרת… הפרח הכי יפה, החיוך הכי מקסים ומתוק, תמיד אכפתית, תמיד מחבקת, תמיד אופטימית האחות הכי מוכשרת והכי מוצלחת במשפחה! הילדה האנרגטית והמלאת שמחת חיים נקטפה לנו בטרם עת במקום שהכי אהבה.. בטיול בחיק הטבע".

בהודעת העירייה נכתב כי "העיר כואבת, המומה, אבלה ומחבקת את המשפחה ומשתתפת בצערה. עיריית מעלה אדומים ובית החינוך אמי"ת בנות נערכים לסייע לתמוך בתלמידות הכיתה שחברתן נספתה באסון בנחל צפית. צוותי יעוץ של בית הספר ואגף החינוך בעירייה יגיעו מחר בבוקר וישוחחו עם התלמידות לסייע להן ברגעים הקשים. כולנו מחזקים ותומכים במשפחה. בעירייה שולחים איחולי החלמה מהירה לכל הפצועים". הלוויתה תיערך בשעה 12:00 בצהריים בבית העלמין במישור אדומים.

יעל סדן ז"ל מירושלים, הייתה חניכת המכינה, וסיימה בשנה שעברה את התיכון לאומנויות בירושלים. בחודשים האחרונים, התנדבה יעל במספר מיזמים חברתיים שעוסקים ביצירת קשר בין בני הדורות המבוגרים לצעירים סביב ערכים משותפים. יעל לקחה חלק בארגון "דור לדור" של מכינת בני ציון, שמטרתה לחזק את הקשר הבין-דורי, ובמיזם "מסביב למדורה" שכוון לחג ל"ג בעומר הקרוב, ומטרתו לחבר בין דור מייסדי המדינה לדורות הבאים וליצור היכרות עם הסיפורים המלווים את שנותיה הראשונות של המדינה. יעל היא בוגרת קן בקעה של השומר הצעיר בירושלים. מדריכה לשעבר, גיא שעשוע ספד לה בהודעת התנועה: "לימדת אותי, עם הקסם והמנהיגות שהייתה כל כך יוצאת דופן, שבכל אחד ואחת מאיתנו חבויים דברים גדולים. תמיד חיפשת ללכת בִּשְבִילֵי האמת, עם אהבה, חלומות על עולם טוב יותר, ולהפיץ אור בכל צעד". הלוויתה תיערך בשעה 12:30 בצהריים בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

שני שמיר ז"ל משוהם, הייתה תלמידת י"ב בתיכון שוהם. ראש המועצה המקומית שהם, גיל ליבנה, הודיע הערב כי "לצערי דווח כעת שתלמידת התיכון שלנו שני שמיר נהרגה באסון בנחל צפית בדרום. נער נוסף בשם רון חכים חולץ כשהוא פצוע קל. ההורים מעודכנים. בתיכון שוהם מתקיימת הלילה פעילות תמיכה בתלמידי השכבה". הלוויתה תיערך בשעה 13:00 בצהריים בבית העלמין בית עריף סמוך לשוהם.

צור אלפי ז"ל ממזכרת בתיה, היה תלמיד כיתה י"ב בתיכון רבין ביישוב. הערב, הודיע ראש המועצה המקומית מזכרת בתיה, מאיר דהן, כי הוא אחד הנספים באסון. "בצער רב ובתדהמה אני מבקש להודיע כי באסון היום בנחל צפית נספה תלמיד תיכון 'רבין', צור אלפי מכיתה יב. מייד עם הוודע דבר האסון כינסתי, ביחד עם מנהלת בית הספר אורנה פרידמן, את צוותי החינוך, הרווחה, הפסיכולוגים ומנהלים בכירים במועצה על מנת לתת מענה ותמיכה לתלמידי השכבה שמתמודדים עם האסון הכבד. אנו נפרסם בהמשך פרטים נוספים ככל שיהיו. כולנו מחבקים ומשתתפים בצערן של בני המשפחה ומשפחת תיכון רבין. יהי זכרו ברוך". הלוויתו תיערך בשעה 12:00 בצהריים בבית העלמין במזכרת בתיה.

מעיין ברהום ז"ל מירושלים, הייתה תלמידת י"ב בתיכון בויאר בעיר. בית הספר פרסם הודעה בשעות הערב כי היא אחת מהנערות שניספו באסון. "בצער רב אנחנו מודיעים כי מעיין ברהום, תלמידת שכבת י"ב, נהרגה היום באסון בנחל צפית. זהו רגע קשה לכולנו. בית הספר פתוח לכל מי שמעוניין להגיע ולכאוב ביחד. צוות שכבת יב' וההנהלה, יחד עם גורמים נוספים, עומדים לרשותכם הערב. מחר בבוקר בית הספר יהיה פתוח שוב, נעדכן אתכם בכל הדרוש. שלא נדע עוד צער". הלוויתה תיערך בשעה 12:30 בצהריים בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

אגם לוי ז"ל ממושב חרות שבמועצה האזורית לב השרון, היתה תלמידת י"ב בקריית החינוך 'דרור'. אגם הייתה חניכה בבני המושבים והפעילות בתנועת הנוער הייתה יקרה לליבה. איילת יגר, מורה ללימודי ארץ ישראל בקריית חינוך דרור אמרה כי: ״סימן הזיהוי של אגם האהובה, היה חיוך גדול. לאגם היתה אצילות מיוחדת גם כלפינו המורים, כל בקשה נפתחה בסליחה על ההפרעה והודתה על כל דבר.אגם תלמידה מצטיינת, לומדת במגמת פיסיקה ולימודי ארץ ישראל. כל משימה בוצעה על ידה בצורה מושלמת. השקיעה רבות בלימודים והצטיינה בכל המקצועות. תלמידה חכמה מאוד, מוכשרת ושקטה בהתנהלותה. סקרנית מאוד, עתיד גדול ציפה לה. קשה להאמין שחייה של ילדה נהדרת זו נקטעו בטרם עת. יותר מהכל בלט אצל אגם טוב ליבה. היה לה לב רחב עם מקום לכולם. את טוב ליבה הקרינה כלפי חוץ. היא התנדבה לפעול עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, מדריכה בתנועת הנוער ובפרוייקטים שונים בחו״ל. אגם לא אהבה שמדברים הרבה בלי לעשות. היא פעלה תמיד לעשייה ונתינה. באחת הפעמים היא אמרה לי :״קשה לי לדבר. מה שהייתי רוצה לעשות, אני פשוט אעשה״.

ראש המועצה האזורית לב השרון, עמיר ריטוב, אמר עם היוודע מותה של אגם: "הכרתי את אגם והחיוך המאיר שלה לא מש מזכרוני. אנו מחבקים את המשפחה ואת חבריה לספסל הלימודים ושולחים תנחומנו למשפחות שאיבדו את יקיריהם באסון הקשה".  הלוויתה תיערך בשעה 12:30 בצהריים בבית העלמין לב השרון תל מונד.

רומי כהן ז"ל מהיישוב מאור בעמק חפר, שהייתה תלמידת י"ב בתיכון מבואות עירון. ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה אמר כי "אנו כואבים ומשתתפים בצערה של משפחת כהן באבלם הכבד על מותה בטרם עת של בתם רומי באסון הכבד בנחל צפית. צוותי החינוך, הרווחה והשירות הפסיכולוגי של המועצה נמצאים בבית המשפחה ועם תושבי המושב ומסייעים ככל שניתן, על אף שאין נחמה". הלוויתה תיערך ביום ראשון בשעה 12:00 בבית העלמין במושב מאור.

גלי בללי ז"ל מגבעתיים, ריכזה את פעילות הארגון "כנפיים של קרמבו" בעירה. מהתנועה נמסר כי "תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו' מרכינה ראש וכואבת את פטירתה של גלי בללי, מרכזת סניף 'כנפיים של קרמבו' בגבעתיים, אשר נספתה באסון השיטפון בנחל צפית בערבה. גלי, שריכזה את סניף התנועה בגבעתיים בשנתיים האחרונות, הייתה ממובילי הסניף וחלק בלתי נפרד ממשפחת כנפיים של קרמבו. פעילי סניף גבעתיים ועימם כל סניפי התנועה ברחבי הארץ, משתתפים בכאבה הגדול של משפחת בללי ומחבקים אותם. גלי האהובה הייתה חלק בלתי נפרד מהתנועה ותחסר לנו מאוד." ראש העיר רן קוניק הגיב להודעה הקשה על מותה בחשבון הטוויטר שלו : "גלי בללי המקסימה שלנו נספתה באסון בערבה. גלי היא בתם של חברי מימי הגן אייל וחברתי לסיעה במועצת העיר, אתי. אחות לאורי וינון. גבעתיים כולה אבלה ובוכה. לי, נגמרו המילים". הלוויתה תיערך ביום ראשון: טרם נקבעה שעה.

אילן בר שלום ז"ל מראשון לציון, היתה תלמידת כיתה י"ב במקיף 'עמית עמל' מעיריית ראשון לציון נמסר כי אילן, מדריכת מדצ"ים מצטיינת, אמורה הייתה להתחיל ללמוד במכינה בשנה הבאה. משפחתה מבקשת לא לסקר את ההלוויה ולהמנע מלהגיע לבית המשפחה. עיריית ראשון לציון משתתפת באבל המשפחה. הלוויה תתקיים היום (שישי) בשעה 13:00 בבית העלמין בראשון לציון.

יהי זכרם ברוך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!