דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זנות

המאבק בזנות / מי יגיש את החוק להפללת לקוחות זנות? "אנחנו רוצות לראות התקדמות"

נראה כי השרה איילת שקד לא תגיש את הצעת החוק להפללת לקוחות הזנות ושיקום נשים בזנות היום, כפי שהתחייבה | ח"כ מועלם: "אם לא תגיע הצעת חוק ממשלתית, אנחנו צריכים להתקדם בהצעות הפרטיות"

שרת המשפטים איילת שקד. (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
שרת המשפטים איילת שקד. (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

לפני כחודשיים, הכריזה מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור הכרזה שהפתיעה רבים: במהלך דיון בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות של הכנסת, הכריזה פלמור בשם השרה שקד, כי תזכיר החוק להפללת לקוחות זנות יוגש עד ראשית כנס הקיץ של הכנסת החל ביום ראשון הקרוב. פלמור לא ידעה בזמנו להגיד מה יהיה אופיו של החוק – האם ידובר על אכיפה פלילית או מנהלית, ומה יהיו פרטיו, אך ההתחייבות כי יוגש עד סוף אפריל ניתנה על ידה, יחד עם הצגת דו"ח בנושא צמצום תופעת הזנות, שאת העבודה עליו ניהלה בשנתיים האחרונות.

המועד אליו התחייבה שקד הגיע היום (ראשון) – אך הצעת החוק עדיין לא נראית באופק. בתגובה לפניית 'דבר ראשון' אל לשכת השרה בתחילת השבוע שעבר נמסר כי תזכיר החוק מצוי עדיין בעבודת מטה, אך לא נמסר האם אכן יוגש עד פתיחת מושב הקיץ, ואם לא – מהו התאריך החדש בו ניתן לצפות לו.

אנחנו רוצות לראות התקדמות. אי אפשר שעוד מושב כנסת יעבור מבלי שהחוק יגיע לקריאה ראשונה

בשבוע שעבר, התראיינה חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) בתוכנית "סדר יום" בתאגיד השידור, ואמרה כי אם לא תובא הצעת חוק ממשלתית בהקדם, יש לחזור ולקדם את הצעות החוק הפרטיות להפללת לקוחות זנות. "אני חושבת שאם לא תגיע הצעת חוק ממשלתית, למרות שלשרת המשפטים ברור שכך זה צריך להיות, אנחנו צריכים להתקדם בהצעות הפרטיות, יש לזה תמיכה מקיר לקיר בכנסת, יש לזה תמיכה במשרדים".

עו"ד יעל בן סעדון, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה ל'דבר ראשון' כי גם המטה שותף לחששות מפני דחיית הגשת תזכיר החוק הממשלתי. "ההתחייבות מטעם השרה הייתה עד פתיחת מושב הכנסת. אנחנו לא רואות שום התקדמות. למעשה אנחנו נמצאות באותו מצב כבר חודשים – אמנם פורסם דו"ח הוועדה הבין משרדית, אבל בעצם אנחנו נמצאים באותו שלב בדיוק. לא קרה מאז שום דבר, לא התקדמו עם הכתיבה, אבל השרה יודעת שהיא צריכה לעמוד בהתחייבות שלה".

ח"כ שולי מועלם (צילום: מרים אלסטר)
ח"כ שולי מועלם (צילום: מרים אלסטר)

למה לדעתך הדבר נדחה, למרות שהוא הגיע משקד עצמה?

"תעדוף. פשוט צריך פה עוד לחץ, עוד עין ציבורית. אלה לא הדברים עליהם שקד נבחרה ושאותם היא מקדמת בתור האג'נדה שלה. אלה לא נושאי הליבה שלה. היא עדיין מאוד התרגשה ומשהו חדר אליה וטלטל אותה בביקור שהיא ערכה בזירות זנות ובמקומות שיקום. לאחר מכן היא התחייבה שתקדם את החוק כחוק ממשלתי".

בשבועיים האחרונים, המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות קיים קמפיין שקרא לשלוח אל שקד אי-מיילים מדי יום, ובהם בקשה לקדם את הצעת החוק כפי שהתחייבה. "נשלחו לשרה מאות מיילים. אנחנו מקוות שנראה תוצאות בהקדם. בשבוע הראשון של פתיחת המושב, או מאוד בקרוב. בינתיים ההתמהמהות הזאת הביאה לכך שחברת הכנסת מועלם הצהירה בצורה מאוד ברורה שאם הצעת החוק הממשלתית לא תקודם, היא תמשיך עם הצעת החוק הפרטית שלהן. הן הקפיאו את הצעות החוק הפרטיות שלהן שעברו קריאה טרומית על מנת לקדם תזכיר ממשלתי".

זה מה שהייתן רוצות לראות?

"אנחנו רוצות לראות התקדמות. אי אפשר שעוד מושב כנסת יעבור מבלי שהחוק יגיע לקריאה ראשונה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!