דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פיוס בקוריאה / מנהיגי קוריאה הצפונית והדרומית: "נפעל לפירוז ולסיום המלחמה"

נשיאי שתי המדינות, שלא נפגשו מזה עשור, אמרו כי  יפעלו לגיבוש שלום "קבוע ויציב" בחצי האי, שישים סוף באופן רשמי למלחמה שהסתיימה ב-1953 רק בשביתת נשק

מנהיגי קוריאה הדרומית והצפונית נפגשים באזור המפורז בגבול בין המדינות. 27 באפריל (Korea Summit Press Pool via AP)
מנהיגי קוריאה הדרומית והצפונית נפגשים באזור המפורז בגבול בין המדינות. 27 באפריל (Korea Summit Press Pool via AP)

מנהיגי קוריאה הדרומית והצפונית חתמו היום (שישי) על הצהרה שבה הם הסכימו לפעול למען "פירוז מוחלט" של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, במהלך פסגה ראשונה בין ראשי שתי המדינות אחרי יותר מעשור. נשיא הדרום מון ג'ה-אין ומנהיג הצפון קים ג'ונג און אמרו גם כי הם יפעלו לגיבוש שלום "קבוע ויציב", שיביא לסיומה הרשמי של המלחמה שהסתיימה ב-1953 רק בשביתת נשק.

ההצהרה כוללת הבטחות לפעול להפחתת החימוש הצבאי, לחדול מ"פעולות עוינות", להפיכת הגבול המבוצר ביניהן ל"אזור שלום" ולקידום שיחות רב-צדדיות עם ארצות הברית ועם סין. השניים התחבקו אחרי מתן ההצהרה המשותפת, עם סיומה של הפסגה שבה הם החליפו חיוכים ולחיצות ידיים. "שני המנהיגים מכריזים בפני 80 מיליון מבני עמנו והעולם כולו כי לא תהיה מלחמה נוספת בחצי האי הקוריאני ועידן חדש של שלום החל", נאמר בהכרזה.

הבוקר, בצעד אחד על פני לוח בטון סדוק, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און עשה היום מהלך היסטורי וחצה את הגבול המוגן ביותר בעולם, כדי לברך את נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין עם תחילת השיחות על הנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית. לאחר מכן, הזמין קים את מון לחצות עמו לזמן קצר את הגבול לצפון.

את הצעדים הקטנים האלה יש לראות בהקשר של השנה האחרונה – כאשר ארצות הברית, בעלת בריתה של קוריאה הדרומית, נראתה לפעמים על סף מלחמה גרעינית עם קוריאה הצפונית כשזו שיגרה מבול של ניסויי טילים, וכן לאור ההיסטוריה הארוכה וההרסנית של שתי הקוריאות היריבות באחד הסכסוכים העקובים מדם של המאה העשרים, שמצב המלחמה ביניהן נמשך עד היום.

נשיאי שתי המדינות, שלא נפגשו מזה עשור, אמרו כי  יפעלו לגיבוש שלום "קבוע ויציב" בחצי האי, שישים סוף באופן רשמי למלחמה שהסתיימה ב-1953 רק בשביתת נשק.

"אני מרגיש כאילו אני יורה את יריית הזינוק ברגע של כתיבת היסטוריה חדשה ביחסים בין צפון לדרום, שלום ושגשוג", אמר קים למון כשישבו ליד שולחן המו"מ, בתחילת השיחות הסגורות. און השיב כי יש ציפיות גבוהות, ושאם שני המנהיגים יגיעו הסכם, תהיה זו "מתנה גדולה לכל העם הקוריאני לכל אדם אוהב שלום בעולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!