דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות אירופה בג'ודו / הוא גדול: שגיא מוקי זכה בזהב באליפות אירופה בג'ודו בתל אביב

פעמיים אלוף אירופה! שגיא מוקי הציג ג'ודו נהדר ועלה לגמר לקול שאגות הקהל בגני התערוכה שדחף אותו לזכייה בזהב במשקל עד 81 ק"ג | גילי שריר הפסידה לאליס שלזינגר ברבע הגמר ובבית הניחומים

שגיא מוקי זוכה מדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו, בתל אביב 27 באפריל 2018 (Photo by David Finch/Getty Images IL)
שגיא מוקי זוכה מדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו, בתל אביב 27 באפריל 2018 (Photo by David Finch/Getty Images IL)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחרי הספתח המוצלח של גפן פרימו וטל פליקר, מצב הרוח בנבחרת הישראלית היה מרומם והרבה פחות לחוץ. יום התחרות בשישי נפתח בדברים שנשאה שרת הספורט מירי רגב ובדקת דומייה לזכר עשרת הנערים והנערות שנהרגו אתמול באסון הכבד בנחל צפית. זההיה בהחלט היום של שגיא מוקי בקטגוריה של עד 81 ק"ג אליה עלה אחרי האולימפיאדה בריו, מוקי הציג ג'ודו מצויין שהעלה אותו לגמר והזכיר עד כמה הוא יודע להתעלות ברגעי האמת, בגמר הוא פגש את סמי צ'וצ'י הבלגי ואחר קרב עיקש שנכנס לניקוד הזהב הצליח מוקי להשיג את הווזארי המיוחל ואת מדליית הזהב.

גילי שריר עשתה בוקר נפלא כשניצחה את שני הקרבות הראשונים ועלתה לרבע הגמר מול אליס שלזינגר המייצגת את בריטניה, המעמד היה גדול על שריר ושליזנגר ניצחה ושלחה את שריר לבית הניחומים, שם הפסידה הישראלית אחה"צ לואלקובה מרוסיה והודחה. טוהר בוטבול הפסיד בקרב השני שלו ליריב מטורקיה וסיים את דרכו כבר בבוקר.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) – אלוף אירופה!

אלוף אירופה ב-2015, עלה לסיבוב השני באופן אוטומטי והשיג ניצחון מהיר בשני ווזארי על ג'ונתן אלארדון הצרפתי. בשמינית הגמר פגש מוקי את הבלגי הצעיר שנחשב לאחד המבטיחים בג'ודו העולמי מתיאס קאסה, הישראלי הראה מי בעל הבית באליפות הזאת והשיג ווזארי שהספיק לו כדי לעלות לרבע הגמר. ברבע הגמר הישראלי גבר עם שני ווזארי על לאסלו צ'וקניאיי ההונגרי ועלה לחצי הגמר לקול שאגות הקהל בגני התערוכה.

בחצי הגמר פגש מולו את אסלן לפינאגוב בן ה-24 מרוסיה, הקרב החל שקול כאשר שניהם קיבלו שני עונשים והתקשו לבצע תרגילים. כשהם רחוקים עונש אחד מניצחון, 21 שניות לסיום מוקי יצא לתרגיל, בסיומו הרוסי אחז בחלוק שלו בצורה לא חוקי, השופטים התייעצו במשך שניות ארוכות והכריזו על עונש שלישי לפינאגוב וניצחון היסטורי למוקי שנהנה מהעידוד של הקהל. בגמר היה על מוקי לעבור לנצח את הבלגי סמי צ'וצ'י שגם הוא היה בלתי מנוצח היום.

קרב הגמר מוקי עלה דרוך מאוד לקרב הגורלי לשאגות הקהל "אל אל ישראל" כשהוא מלווה במאמנו אורן סמדג'ה. הקרב החל שקול ומוקי קיבל אזהרה ראשונה, אחריו גם צ'וצ'י קיבל אזהרה והקרב הולך לניקוד זהב. מוקי המשיך להיות התקפי ו-2:19 דקות לתוך ניקוד הזהב הגיע הרגע הגדול, מוקי ניצל כניסה של הבלגי והצליח הפוך אותה לווזארי שהביא לו את מדליית הזהב בפעם השנייה בקריירה באליפות אירופה!

על הזכייה במדליית הזהב, יקבל שגיא מוקי מענק מיוחד של 40 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו אורן סמדג'ה יקבל מחצית מהסכום.

גילי שריר (עד 63 ק"ג). בעידן שאחרי ירדן ג'רבי, עלתה גילי שריר לקרב הראשון מול מיה הרמנסון משוודיה והשיגה ניצחון נפלא שהעלה אותה לשמינית הגמר. שריר עלתה נחושה לקרב הבא מול מגדלנה קרסאקובה מאוסטריה וניצחה אותה באיפון נהדר שהילה אותה לקרב המסקרן מול אליס שלזינגר הישראלית המייצגת את בריטניה אשר זכתה לעידוד מרגש מהקהל המקומי שיודע להעריך אותה. שריר הצעירה התקשתה מול שלזינגר המנסה שניצחה עם שני ווזארי ושלחה את שריר בית הניחומים לבית הניחומים.

בבית הניחומים שריר תפגוש את ולקובה מרוסיה שהפסידה לטינה טרסטנז'אק הסלובנית. שריר החלה טוב את הקרב והייתה קרובה להשיג ווזארי אבל ואלקובה הצליחה לקתק אותה וזכתה באיפון שהדיח את הישראלית מהתחרות באכזבה, אבל עם הרבה מחמאות.

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) התחיל את יום הקרבות בסיבוב השני עם באיפון מרהיב מול קריסטופר ווגנר האוסטרי, שהעלה אותו לרבע הגמר. ברבע גמר פגש את בילאל קילוגלו. הקרב נפתח עם ווזארי לזכות הטורקי ששמר על היתרון עד סוף הקרב והדיח את הישראלי.באותה הקטגוריה אורן גינר הצעיר בן ה-19 הפסיד בקרב הראשון ליריב מגרמניה

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!