דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסון השיטפון

האסון בערבה / אסון השיטפון: מבקר המדינה יבדוק, המשטרה חוקרת ומשרד החינוך יתקן

לאחר שאמש הודיע משרד החינוך על הקמת וועדה משותפת שתסדיר את פעילות החוץ של המכינות, והמשטרה החלה בחקירה, הודיע אתמול (ראשון) מבקר המדינה יוסף שפירא כי משרדו יבדוק את ההתנהלות המערכתית

ההרוגות וההרוג באסון השיטפון בנחל צפית: אגם לוי, אילן בר שלום, שני שמיר, צור אלפי, מעיין ברהום, רומי כהן, עדי רענן, אלה אור, יעל סדן וגלי בללי
ההרוגות וההרוג באסון השיטפון בנחל צפית: אגם לוי, אילן בר שלום, שני שמיר, צור אלפי, מעיין ברהום, רומי כהן, עדי רענן, אלה אור, יעל סדן וגלי בללי

במקביל להלוויות האחרונות של שלוש מקורבנות אסון השיטפון בערבה, הודיע מבקר המדינה יוסף שפירא, כי משרדו החל להערך לביקורת מערכתית, בעקבות האסון, בו נספו עשר ממשתפי טיול הגיבוש לקראת שנת מכינה במכינה הקדם צבאית 'בני ציון'.

בדיקתו של המבקר מצטרפת לחקירת המשטרה בנוגע לאסון ולוועדה שהקים משרד החינוך, בשיתוף נציגי משרד הביטחון ומועצת המכינות הקדם צבאיות. בעקבות האסון הכבד נחשפה העובדה כי מבחינת אחריות ופרוצדורה, פעילות החוץ של המכינות נמצאות בתווך שבין משרד הביטחון ומשרד החינוך, ואינן מפוקחות ומלוות כראוי. מטרת הוועדה היא להסדיר פעילויות חוץ, לרבות טיולים, אלו.

מבקר המדינה יוסף שפירא (צילום: יונתן זינדל פלאש 90).

את הביקורת יבצע צוות משולב מהחטיבה לביקורת מערכת הביטחון – המופקדת בין השאר על משרד הביטחון, ומהחטיבה לביקורת חברה ורווחה – המופקדת על מערכת החינוך, וכן מהחטיבה לביקורת משרדי ממשלה ומוסדות שלטון -המופקדת בין השאר על המשרד לביטחון פנים וכל הגופים שכפופים לו.

ממשרדו של המבקר שפירא נמסר כי "בהתאם לצורך ישולבו בבדיקה עובדי ביקורת מיחידות נוספות במשרד המבקר".

המשטרה פשטה על משרדי המכינה

במסגרת חקירת המשטרה פשטו אתמול (ראשון) חוקרים על משרדי המכינה "בני ציון" בתל אביב, והחרימו מסמכים וציוד נוסף. במשטרה צפויים לערוך בקרוב עימות בין מנהל המכינה לבין המדריך העצור, לאחר שהתגלו סתירות בגרסאות של השניים, המטילים את האחריות זה על זה.

עורכי הדין נתי שמחוני ואסף קליין המייצגים את יובל כאהן מסרו הערב: "יובל דואב וליבו קרוע בשל האסון הנורא ואובדן חייהם של הנערות והנער, תלמידיו ומי שעתידים היו ללמוד במכינה.  עמדתנו הינה כי לא יהא זה לנכון , לעת הזאת, להתייחס לפרסומים השונים באמצעי התקשורת ורק נדגיש כי אינם משקפים את הדברים כהווייתם .
יובל משתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה מתוך רצון כן כי רשויות האכיפה יבדקו את הנושא עד תום ויגיעו לחקר האמת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!