דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האחד במאי 2018

כנס האחד במאי / כץ: "הקבלנים יבינו שעדיף להשקיע באמצעי בטיחות מאשר לשלם קנסות"

בדברים שאמר בכנס ההסתדרות לציון ב-1 במאי, ציין שר העבודה: "אנחנו משלמים היום 380 מיליון שקל לשנה בתשלומי הביטוח הלאומי עקב אובדן הכנסות עבודה בגלל נכויות", אך הוסיף כי "תוך שנה-שנתיים נצליח לעצור את החפיפניקיות"

כנס האחד במאי של ההסתדרות (צילום: אורן הראל)
כנס האחד במאי של ההסתדרות (צילום: אורן הראל)

"לפני שנה, כשקיבלתי את תיק העבודה, בנוסף לתיק הרווחה, ראינו את המצב החמור בענף הבנייה. בשנת 2016 בלבד היו 33 הרוגים ו-7,747 פצועים. האווירה היא אווירת חפיף, אין בטיחות", כך אמר שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ, בכנס ההסתדרות "צמצום פערים – משימה לאומית", שנערך אתמול (שלישי) בתל אביב.

בריאיון שהעניק על במת הכנס לעורך הראשי של "דבר ראשון" שי ניב, כץ התייחס בהרחבה לסוגיית הבטיחות בענף הבנייה וסיפר כי במסגרת המשאבים המוקצים לתחום הבטיחות, הוא יזם הקמת יחידה משטרתית מיוחדת והכנסה לשימוש של רחפנים המתעדים מהאוויר עבירות והפרות בטיחות באתרי הבנייה.

השר חיים כץ ועורך דבר ראשון שי ניב (אורן כהן, דוברות ההסתדרות)
השר חיים כץ ועורך דבר ראשון שי ניב (אורן כהן, דוברות ההסתדרות)

עוד ציין כץ את ההשפעה של החמרת הענישה של עברייני הבטיחות והנהגת עיצומים כספיים, לראשונה מזה שני עשורים. "כשב-2019 יהיו עיצומים כספיים, הקבלנים יבינו שיותר זול להם להשקיע באמצעי בטיחות מאשר לשלם קנסות" אמר השר, "תוך שנה-שנתיים נצליח למנוע את החפיפניקיות. אנחנו משלמים היום 380 מיליון שקל לשנה בתשלומי הביטוח הלאומי עקב אובדן הכנסות עבודה בגלל נכויות. המצב עדיין לא טוב אך מספר הפצועים בתאונות עבודה בבניין ירד דרמטית כי כבר עכשיו סכום העיצומים הכספיים שהוטלו מגיע ל-50 מיליון שקל".

כץ הביע תקווה כי כספים אלו, המועברים למשרד האוצר, "יושקעו חזרה בנושא הבטיחות".

השר התייחס גם לנושא המוסד לביטוח לאומי. לדבריו, "מועצת הביטוח הלאומי מונה 56 חברים. אתה מכיר גוף במדינת ישראל שיכול לנהל משהו עם 56 חברים? אני אמרתי שאני רוצה להוריד את מספר החברים ל-19, אני מוכן לוותר על כל נציגי המשרד שלי"

"האוצר לא צריך נציג" הוסיף, "יש להם נציג אחד שלא בא לשום ישיבה והוא היחידי שמחליט. ההסתדרות והתעשיינים צריכים להוריד את מספר הנציגים במועצה מ-12 ל-3".

"אני מתכוון לעשות משהו בקשר לביטוח לאומי, אני לא יכול לפרט, זה דבר שלא נעשה בישראל", אמר כץ, שרמז שיפעל מול האוצר כדי לחייב אותו להעניק עצמאות גדולה יותר לביטוח הלאומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!