דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ל"ג בעומר

מזג אוויר קיצוני / עיריות ומועצות מקומיות מבטלות ומצמצמות את מדורות ל"ג בעומר

בת"א מותר יהיה להדליק מדורה רק ב-21 מתחמים ברחבי העיר, בבאר שבע אסרו לחלוטין את המדורות, ובאילת תהלוכת הילדים מתקיימת כרגיל | משרד החינוך: "להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות של הרשות הארצית לכבאות והצלה בערוצי התקשורת השונים" | גם בבני עקיבא מבטלים את המדורות המסורתיות

הורים וילדים במדורה חוגגים את ל"ג בעומר 1 במאי 2018 (צילום: פלאש90)
הורים וילדים במדורה חוגגים את ל"ג בעומר 1 במאי 2018 (צילום: פלאש90)

ככל שמועד כניסת החג מתקרב, עוד ועוד עיריות ומועצות מקומיות מודיעות על ביטול האירועים אותם אמורות היו לקיים, לרגל ל"ג בעומר. בחלק מהעיריות הנחו את התושבים לבטל לגמרי את המדורות, כמו בבאר שבע, ומקומות אחרים דוגמאת עכו, הנחנו את התושבים היכן ניתן להדליק מדורות – תחת איסורים רבים.

ממשרד החינוך יצאו הנחיות, שגובשו בהתייעצות עם נציבות הכבאות, לפיהן יש להגביל את גודל המדורה, להדליקה רק במיקום שאינו סמוך לחורש, לקווי חשמל, ומחומרים מסוכנים. כמו כן מפצירים במשרד החינוך לאשר את המדורות עם המוקד העירוני ב-106. "משרד החינוך קורא לציבור להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות של הרשות הארצית לכבאות והצלה בערוצי התקשורת השונים ולפעול במשנה זהירות מירבי על מנת לוודא קיומן של המדורות בצורה בטוחה", נמסר בהודעה.

מועצת התלמידים הארצית הוציאה הודעה לתלמידים לפיה היא קוראת להם שלא לקיים מדורות, ואם כן אז להשמע להוראות הבטיחות ונציגי כבאות והצלה, "הפעם לא אומרים יהיה בסדר, הפעם דואגים שיהיה בסדר", מסרו בנות ובני הנוער.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מזהירה: "בשל תנאי מזג האוויר הקשים, ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים קורא לציבור ההורים להישמע להמלצות איגוד כיבוי והצלה ולבטל את המדורות המתוכננות להיום ולמחר. אין להתייחס בקלות ראש להמלצות מערך כיבוי האש וההצלה, אני קוראת לכל ההורים לגלות אחריות ולהפעיל שיקול דעת".

בעיריית רחובות לא מגבילים את התושבים, אך מבקשים מהם להשמע להוראות הבטיחות, ומציינים כי פקחים יסיירו ברחבי העיר ויאכפו את ההוראות. בעיריית אילת לעומת זאת, ממשיכים כרגיל ותהלוכת הילדים, עם כוכב הילדים ציקולולו מתקיימת כסידרה. בגבעתיים הוחלט לאסור הבערת מדורות ל"ג בעומר הערב בכל שטחי העיר הפתוחים, למעט המדורות האקולוגיות המבוקרות המתוכננות בבתי הספר.

בקריית מוצקין מזמינים את הציבור למופע של הטיש הגדול, והדלקת המדורה תוחלט לפי המצב בשטח. במוא"ז הגלבוע מבקשים מהאזרחים "לשקול לקיים פעילויות אחרות לציון החג, ולהימנע מקיום מדורות בכלל".

בעכו כאמור אישרה העירייה להדליק מדורות, אולם רק בשטחים המוגדרים, "לאחר התייעצות עם מנהל הכבאות, ובניגוד לישובים סמוכים שהוחלט על הגבלת הדלקת מדורות היום בערב, בעכו אין מגבלה באזורים המאושרים. בתל-אביב הקצו 21 מתחמים בהם מותרת הדלקת מדורה בשטחי העיר, "מדורות שיודלקו במקומות אחרים יאכפו ויכובו מיידית", מסרה העירייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!