דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסון נחל צפית

בארץ / גופת גבר נמצאה בנאות הכיכר; נבדק האם מדובר בנהג המשאית הנעדר

איימן ג'אבר, תושב טייבה, נעדר מאז יום חמישי שעבר לאחר שמשאיתו נסחפה בשיטפונות ונמצאה הפוכה באזור נחל צין | כוחות גדולים של צבא, משטרה ומערך מתנדבים עסקו בחיפושים אחריו

המשאית שנסחפה (ללא קרדיט)
המשאית שנסחפה (ללא קרדיט)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

במהלך היום השמיני לחיפושים אחר איימן ג'אבר, נהג המשאית הנעדר מאז יום חמישי האחרון, הודיעה אמש (חמישי) המשטרה כי כלבן של משטרת ישראל, יחד עם גשש צבאי, מצאו באזור נאות הכיכר לפני זמן קצר גופת גבר בעומק הסבך. כרגע, פועלים הכוחות על מנת לחלץ את הגופה מהמקום ולהעביר אותה למכון לרפואה משפטית.
הודעה על כך נמסרה למשפחתו של ג'אבר.

החיפושים אחרי איימן ג'אבר, נהג משאית תושב טייבה שנעדר מאז יום חמישי האחרון בסמוך לנחל צין בנגב הגיעו ליומם השמיני. שעות ספורות לאחר אסון נחל צפית, בו נהרגו תשע נערות ונער שהשתתפו בטיול של מכינת "בני ציון" ביום חמישי האחרון, נודע כי הם לא היו היחידים להיפגע. בסמוך לישוב עין תמר, המצוי גם הוא בערבה, נמצאה משאית שהתהפכה בשטפונות, כאשר נהג המשאית אינו מצוי בה.

החיפושים אחר נהג המשאית הנעדר מיום חמישי בנגב (צילום: דוברות המשטרה).
החיפושים אחר נהג המשאית הנעדר מיום חמישי בנגב (צילום: דוברות המשטרה).

החל משעות הבוקר המוקדמות של יום שישי החלו חיפושים נרחבים אחר ג'אבר, ואלו נערכים עד היום. בחיפושים לוקחים חלק כוחות המשטרה, מתנדבי יחידות החילוץ, לוחמי אש, מד״א ויחידות הנדסיות של צה"ל. למרות זאת, לפי שעה ג'אבר לא נמצא. "נמשיך ונשקיע את כלל המשאבים העומדים לרשותנו על מנת לאתר את איימן ג'אבר", ציינו  אתמול במשטרה.

בהערכת מצב שהתקיימה אתמול (רביעי), הנחה פיקוד המשטרה האחראי על החיפושים להמשיך אותם בכל שעות היום כל עוד מזג האוויר מאפשר זאת. עוד הוחלט כי יש לבדוק האם ניתן לרוקן את מאגר המים הסמוך על מנת שניתן יהיה לערוך חיפוש במקום.

בסיכום הערכת המצב שנערכה, צוין על ידי פיקוד המשטרה כי יש להפעיל כל אמצעי שיידרש על מנת להביא לאיתורו של הנעדר, ואם יש צורך גם לשכור כלים או אמצעים הדרושים לחיפוש שכזה ולא קיימים במשטרה ובגופי החירום האחרים שנוטלים חלק במאמצי החיפושים. "משטרת ישראל פועלת יחד עם כלל הכוחות על מנת להביא מהר ככל שניתן לאיתורו של הנעדר חרף הסיכון הרב שקיים בתוואי השטח" נמסר מהמשטרה.

מסוקים בחיפושים בנחל צפית 26 באפריל (צילום: מאור קינבורסקי/ פלאש90)
מסוקים בחיפושים בנחל צפית 26 באפריל (צילום: מאור קינבורסקי/ פלאש90)

מיד בסיום הדיון, שבו מתנדבי יחידת החילוץ של המשטרה יחד עם חבלני המשטרה לחיפושים.

פעולות החיפוש מתמקדות באיזור נאות כיכר, אגן נחל צין, מקום רווי מוקשים ובו תנאי שטח קשים מאוד, המקשים במידה רבה על החיפושים. אתמול פעלו בשטח חבלני משטרת ישראל באמצעות ציוד מיוחד וממוגן תוך שהם סורקים את האיזור הממוקש ומבצעים פעולות הנדסיות לחישוף ולסילוק הסחף שהצטבר בגבים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!