דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצועת עזה

רצועת עזה / סוכל נסיון חדירה לשטח ישראל דרך גבול רצועת עזה

מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים פגעו בגדר המערכת וחצו אותה כאשר ברשותם נמצאו בין היתר מצלמה, גרזן, ובקבוקי בנזין | בשבת אישר חמאס כי שישה מאנשיו נהרגו בפיצוץ עקב "תאונת עבודה" עם חומרי נפץ

עימותים בין מפגינים פלסטינים לחיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, מזרחית לחאן יונס, 28 באפריל 2018 (עבד רחים כתיב  פלאש90)
עימותים בין מפגינים פלסטינים לחיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, מזרחית לחאן יונס, 28 באפריל 2018 (עבד רחים כתיב פלאש90)
שי ניר

סוכלה חדירת מחבלים לשטח הארץ ופגיעה בתשתית בטחונית בגבול רצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל אתמול (ראשון). שלושה מחבלים אשר ניסו לחצות את גדר המערכת מדרום רצועת עזה לעבר שטח הארץ ולפגוע בתשתית ביטחונית במרחב הגדר נורו על ידי כוח צה"ל. שניים מהמחבלים נהרגו.

מבדיקה עולה כי חוליה בת ארבעה מחבלים הגיעה למרחב גדר המערכת במטרה לחדור לשטח הארץ ובניסיון לבצע פעילות חבלנית עוינת. החוליה הייתה תחת מעקב תצפיות צה"ל כשהיא נעה באופן חשוד וחבריה פוגעים בגדר המערכת וחוצים אותה. כוח צה"ל הגיע לנקודה והסתער על המחבלים תוך כדי ביצוע ירי ממנו נהרגו שלושה מחבלים. על אחד המחבלים נתפס תיק שמכיל מצלמה לתיעוד, גרזן, קאטר, מסכת חמצן וכפפות. ליד גופה נוספת נתפסו שני בקבוקי בנזין.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל ומול מי שמבקש לפגוע בביטחון המדינה ולא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחוניות המגנות על אזרחי ישראל".

אמש (שבת) אישר ארגון הטרור חמאס כי שישה מאנשיו נהרגו אמש (שבת) בפיצוץ במרכז רצועת עזה. בדיווחי תקשורת מתוך הרצועה נמסר כי הפיצוץ הוא "תאונת עבודה" בשל התעסקותם בחומרי נפץ שהתפוצצו בטעות. ביחס לטענות כי מקור הפיצוץ בפעולת צה"ל, נמסר בתגובה מדובר צה"ל כי הם "לא מתייחסים לפרסומים זרים".

מוקדם יותר אתמול זיהה כוח צה״ל מספר חשודים אשר חצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה והניחו שני בקבוקי תבערה סמוך לגדר. החשודים חזרו לשטח הרצועה. בנוסף, מספר חשודים הגיעו סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, ככל הנראה, במטרה להשחיתה. כוח צה"ל ביצע ירי לעברם והם חזרו על עקבותיהם.

במהלך יום שישי התקיימו, זה השבוע השישי ברציפות, הפרות סדר אלימות בשישה מוקדים לאורך רצועת עזה, בהשתתפות כ-10,000 פלסטינים. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי במהלך היום נפצעו כ-40 פלסטינים במהלך המהומות, שלושה מתוכם מאש חיה. מדובר צה"ל נמסר כי מפרי הסדר נהגו באלימות, הבעירו צמיגים, השליכו מטען, פגעו בגדר המערכת ויידו אבנים לעבר הגדר וכוחות צה"ל. כמו כן, נעשו בשני מוקדים ניסיונות חדירה שסוכלו מיידית על-ידי כוחות צה"ל. "הכוחות משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש", לשון ההודעה.

עוד במהלך הפרות הסדר האלימות אמש הצית והשחית המון פלסטיני חלק ממצבורי הגז והדלק וניזוקו גדרות ושערים מצידו הפלסטיני של מעבר כרם שלום. בצה"ל מדגישים כי הרכוש שנפגע נועד לרווחת תושבי עזה על-ידי מדינת ישראל ומדינות נוספות מרחבי העולם. בצה"ל מאשימים את החמאס כי במסגרת הפרות הסדר אותרו תופעות של ביום פצועים ופציעות ושימוש בילדים ובנשים. בצה"ל מוסיפים כי המהלכים  נועדו לעטוף את פעולות הטרור הקשות שמבצע הארגון הטרור חמאס, בהן השלכת מטענים ורימונים וניסיונות חדירה לשטח ישראל, ולהקשות על פעולות ההגנה של צה"ל תוך הצגת מיצג שווא שקרי אל מול דעת הקהל הבינלאומית.

עוד במהלך אירועי האתמול נפלו שני רחפנים צה"ליים שהיו במשימת תיעוד הפרות הסדר. בצה"ל מסרו כי אין חשש לדלף מידע וכי הנושא בבדיקה. מוקדם יותר פורסם כי היתה חדירה של פלסטיני לישראל אולם דובר צה"ל מבהיר כי החשוד אכן ניסה לחצות את הגדר בצפון הרצועה ליד זיקים, אך כשהבחין בכוח שהיה מולו, חזר על עקבותיו.

בהודעת דובר צה"ל מהבוקר נמסר כי אמש תקף צה"ל באמצעות כלי טיס עמדת טרור השייכת לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בסמוך לגדר המערכת, ממנה שילחו מחבלים עצמים בוערים בניסיון להצית שטחים במדינת ישראל. "אירוע זה מצטרף לניסיונות הצתה נוספים שהתרחשו אתמול. צה״ל ימשיך לפעול כנגד פעולות טרור מעל ומתחת לקרקע ורואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה", לשון ההודעה.

בתקרית נוספת שאירעה אתמול בשעות הלילה, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס עמדת טרור השייכת לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בסמוך לגדר המערכת. התקיפה נעשה בתגובה לשילוח של עפיפוני תבערה מאותה העמדה. בימים האחרונים נשלחים עצמים בוערים רבים בניסיון להצית שטחים במדינת ישראל.
מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל ימשיך לפעול כנגד פעולות טרור מעל ומתחת לקרקע ורואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!