דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / משחקי גמר הגביע באנגליה ומקסיקו שברו את שיא הצפייה בכדוגל נשים

אל גמר הגביע האנגלי לנשים שנערך אתמול בין ארסנל וצ'לסי הגיעו יותר מ-45 אלף צופים | ביום שישי הגיעו לגמר הגביע במקסיקו יותר מ-51 אלף צופים, נתון היסטורי ששובר את שיא הצפייה במשחק כדורגל נשים בין מועדונים

שחקניות צ'לסי חוגגות לאחר ניצחון בגביע האנגלי (צילום: Michael Zemanek/BPI/REX/Shutterstock ).
שחקניות צ'לסי חוגגות לאחר ניצחון בגביע האנגלי (צילום: Michael Zemanek/BPI/REX/Shutterstock ).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סוף שבוע היסטורי בכדורגל הנשים בעולם, כאשר בשני מקומות שונים בעולם היינו עדים למספרים יפים מאד בכמות האוהדים שהגיעו למשחק כדורגל נשים במשחק בין מועדונים. ביום שישי בלילה הגיעו 51,211 צופים למשחק הגומלין בגמר הליגה המקסיקנית וראו את הטייגרס זוכות בתואר הראשון שלהן ובשבת הגיעו יותר מ-45 אלף צופים לראות את משחק גמר הגביע בין צ'לסי לארסנל. צ'לסי זכתה בגביע עם ניצחון 1:3, מצמד של רמונה באכמנן השווצרית, פראן קארבי עם שער נוסף ולארסנל כבשה ויויאן מידמה ההולנדית.

24 שעות מדהימות שמראות שוב את הפוטנציאל המדהים של כדורגל הנשים בעולם. בשישי בלילה קבוצת טייגרס זכתה באליפות מקסיקו בכדורגל נשים לאחר שניצחה בפנדלים את קבוצת מונטריי מול שיא עולם חדש למועדוני נשים של 51,211 צופים במגרש הביתי של מונטריי. זה בלתי נתפש שרק לפני שנתיים אותן השחקניות בדיוק שיחקו בליגה המקסיקנית החובבנית מול כמה מאות אוהדות ואוהדים במקרה הטוב.

לפני שנתיים בלבד הקימו 16 מתוך 18 קבוצות ליגת הגברים קבוצות נשים ופתחו ליגה מקצוענית שמשכה את קהל האוהדים של קבוצות הגברים למשחקים הקובעים בליגת הנשים. הליגה במקסיקו מנוהלת כמחלקה של ליגת הגברים ואף קבוצה חובבנית לא יכולה להצטרף לליגה, מתוך הבנה שמי שאחראי על הבאת האוהדים ופרסום הליגה הם מועדונים המקצועניים, כי המועדון הוא אחד עם מחלקות גברים נשים נערים וילדים, אבל הוא אחד בלבד.

תפישת עולם זו הגיעה גם לאירופה כשמרבית הקבוצות הגדולות ביבשת מפעילות בשנים האחרונות מחלקות נשים ואחראיות על הניהול והפרסום של הקבוצות. דוגמא לכך היא יובנטוס שהקימה השנה קבוצה שאמורה להבטיח את האליפות הראשונה שלה בקיץ הבא, פ.ס.ז' היא בעלת התקציב השני בגודלו בעולם בכדורגל נשים. גם ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד הכריזו על הקמת קבוצות נשים בעונה הבאה וברצלונה, באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי, ארסנל וצ'לסי מגדילות באופן משמעותי את תקציבי קבוצות הנשים שלהן ואת החיבור הישיר לקבוצות הגברים.

אנגליה החליטה לקחת את המגמה צעד אחד קדימה, במטרה להבטיח לעצמה את השליטה בכדורגל האירופאי. באנגליה החליטו להפוך את כדורגל הנשים למקצועני ומשנה הבאה תקום ליגה מקצוענית כשכל קבוצה נדרשה לעבוד עם תקציב מינימום אחיד ובנוסף לכך, נדרשה להקמת אקדמיה קבוצתית לכדורגל נשים. החיסרון במדיניות הוא שרק קבוצות המקושרות לקבוצת גברים מקצוענית יכולות להירשם ולהיות אחת מארבע עשרה הקבוצות המקצועניות בליגה החדשה.

את ניצני ההשקעה ראו כבר השנה, כשלראשונה בהיסטוריה הגיעו שתי קבוצות אנגליות לחצי גמר ליגת האלופות, אם כי באותו המעמד שתי הקבוצות גם הודחו על ידי שתי קבוצות הנשים החזקות והעשירות באירופה – ליון הצרפתית וולפסבורג הגרמנית. המטרה של הקמת הליגה המקצוענית היא שהקבוצות האנגליות יהפכו לאיכותיות יותר ותוך כמה שנים ישלטו בליגת האלופות לנשים.

הגידול בחשיפה ויצירת העניין של כדורגל הנשים באנגליה, הביא לכך שבמשחק חצי גמר היורו שהתקיים בקיץ מול נבחרת דנמרק צפו 4 מיליון אנגלים. רשת BBC הבינה את הפוטנציאל הגדול של משחקי הגביע ולראשונה שידרה את משחקי חצי הגמר והגמר בשידור חי.

הספונסר המרכזי של הגביע בארבע השנים האחרונות הייתה חברת האנרגיה האנגלית SSE. השנה יגמר החוזה שלה ובהתאחדות הכדורגל כבר חושבים איך להגדיל את הפרסום וההכנסות לליגת הנשים המקומית כדי להפוך אותה לליגה העשירה והטובה בעולם בכדורגל נשים, כמו הפרמיירליג.

תקציבי הפרסום הגדלים והעניין של המפרסמים מביא גם את חברת הנעליים "נייקי" להגדיל את העניין שלה בכדורגל הנשים הבריטי. החברה כבר מתגאה בכך שהיא חתומה על חוזה פרסום מול מספר שחקניות אנגליות בכירות, כאשר הראשונה לחתום על החוזה עם נייקי הייתה סטף הווטון, קפטנית מנצ'סטר סיטי, בשנת 2014.

קלייר פאנל, דוברת נייקי בריטניה, תיארה השבוע בעיתון האינדפנדנט הבריטי את תמיכת החברה בכדורגל הנשים והרצון שלהם להיות אחת מהספונסריות המרכזיות במונדיאל הנשים שיערך בקיץ 2019 בצרפת. "בנייקי אנחנו אוהבים לתמוך בכדורגל מבריק, ואין שום ספק שנשים משחקות כרגע כדורגל מבריק. ולכן אנחנו תומכים בגדילתו של כדורגל הנשים".

אנגליה כבר משקיעה תקציבים אדירים בפיתוח תשתיות לכדורגל נשים. רק השנה נפתחה תוכנית מיוחדת שהכשירה 100 נשים להיות מאמנות כדורגל מקצועניות בחוגים לכדורגל בנות ברחבי העיר לונדון. השלב הבאה של אנגליה הוא להביא בקיץ 2021 את אליפות אירופה שתתקיים ברחבי המדינה ותמשוך את הקהל המקומי לחיבור עמוק יותר עם נבחרת הנשים, אולי בדרך לזכייה בתואר אירופאי ראשון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!