דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אירווזיון

מחזיקים אצבעות / קולולו קולולו: כל מה שצריך לדעת על חצי הגמר של האירוויזיון

הדרך לזכייה באירוויזיון עוברת בחצי הגמר הקשה ביותר בתולדותיו, אבל נטע ברזילי לוקחת את זה בקלות, תוך כדי קרקוקים | ובכל זאת יש כמה איומים: החתיך הצ'כי, זמרת האופרה האסטונית והקוליות של הבלגים | וגם - האם נזכה לראות בפעם הראשונה בתולדות התחרות נשיקה בין גברים על הבמה?

אסף פרי
אסף פרי
כתב אורח
צרו קשר עם המערכת:

בעשר השנים האחרונות מונהגת באירוויזיון שיטת חצאי הגמר. זו הדרך הטובה ביותר שמצאו המארגנים להתמודד עם כמות המדינות המשתתפת בתחרות ועדיין לייצר ערב שנמשך פחות מארבע שעות. ביום שלישי, 8.5 וביום חמישי, 10.5 יתקיימו שני חצאי גמר כשמכל אחד מהם תעלנה 10 המדינות בעלות הניקוד הגבוה ביותר לגמר הגדול במוצאי שבת, 12.5, שם הן תצטרפנה לחמש המממנות המרכזיות של התחרות ולמארחת פורטוגל.

ישראל ידעה כמה שנים קשות עם השיטה הזו. מאז הזיוף של הראל סקעת ב-2010 ועד ילד הזהב שלנו נדב גדג' ב-2015, לא הצלחנו לעבור את שלב חצי הגמר ולא ראינו את במת גמר האירוויזיון. מאז גדג' עלינו שלוש פעמים ברצף ואנחנו בדרך לפעם הרביעית (טפו טפו חמסה חמסה).

נטע ברזילי בחזרה הגנרלית לפני חצי גמר האירוויזיון. 7 במאי (AP Photo/Armando Franca)
נטע ברזילי בחזרה הגנרלית לפני חצי גמר האירוויזיון. 7 במאי (AP Photo/Armando Franca)

החלוקה בין שני חצאי הגמר התקיימה השנה ב-29 בינואר בהגרלה מיוחדת שאמורה לייצר איזון בין ההצבעות השיטתיות (לדוגמה שהמדינות הסקנדינביות או הבלקניות הנוהגות להצביע זו לזו יחולקו בין שני חצאי הגמר). ההגרלה התקיימה לפני חשיפת השירים ונראה היה שחצי הגמר השני, בו ישראל לא משתתפת, הוא החצי הקשה יותר. יש בו הרבה מדינות שהן 'עולות בטוחות'. שבדיה, רוסיה, אוקראינה, רומניה, הונגריה ופולין. אלה מדינות שמצליחות יפה באירוויזיון והשנים האחרונות הוכיחו שמקומן כמעט מובטח. אבל מעבר למדינה יש את עניין השיר. מאז שנחשפו השירים התגלה שלמעשה חצי הגמר הראשון הוא החזק יותר, ולמעשה מדובר בחצי הגמר הקשה ביותר בכל הזמנים. 19 שירים עומדים להתחרות כאשר זה נראה שכ-13 מהם הם עולים בטוחים. כל משלחת נתנה את כל מה שיש לה כדי להצליח לעבור לשלב הבא ומדובר במרחץ דמים רציני.

אז מי המתחרים של נטע? מי המדינות שיכולות להיות רגועות? מי המדינה שבשיר שלה מומלץ לעשות הפסקת פיפי? כל מה שעליכם לדעת לקראת חצי הגמר הראשון של האירוויזיון:

שיר מספר 1: אזארביג'אן

אזארביג'אן מעולם לא הפסידה בחצי הגמר. היא תמיד תמיד עלתה לגמר. גם הפעם יש לה שיר קליט עטוף בהפקה ובמה מהונדסות היטב. עם זאת, התחרות קשה והמיקום (שיר מספר 1) רחוק ביותר משלב ההצבעה בסוף הערב. ההימור שלי: תמיד יש פעם ראשונה. אזארביג'אן לא תגיע לגמר.

שיר מספר 2: איסלנד

עוד לא התחלנו את התחרות של 2018 וכבר אנחנו חוזרים לשנות ה-90 המוקדמות. איסלנד, המדינה האהובה, שולחת שיר מיושן. הזמר המתוק עם היכולות המרשימות, הוא ילדון חמוד בן 19, אבל הלבישו אותו כאילו היה בן 50. השיר קיצ'י ובעל מסרים אנרכוניסטים "לכולנו יש בחירה אז בואו נעשה עולם נחמד יותר". צר לי איסלנד, את חוזרת הביתה לפני הסופ"ש.

שיר מספר 3: אלבניה

שיר רוק נחמד באלבנית. יוג'נט הוא זמר מוכשר ופרפורמר מעולה. למרות שהוא עלול להפתיע, גם השיר הזה לצערי יישאר בשלב חצי הגמר.

שיר מספר 4: בלגיה

שוב בלגיה שולחת שיר עכשיוי, עשוי היטב, מעניין ועם זמרת עם יכולות מהממות. בלגיה הגיעה לטופ-טן של התחרות בשלוש השנים האחרונות ונראה שהיא מכוונת לשם שוב. הרבה אנשים יצביעו לזה וגם השופטים יכבדו את הווייב המותאם כל כך ל-2018. בלגיה עולה לגמר.

שיר מספר 5:צ'כיה

צ'כיה עלתה פעם אחת בלבד לגמר וגם אז סיימה בין המקומות האחרונים. מדובר ללא ספק במדינה הגרועה ביותר בתחרות. אבל הפעם צ'יכה עומדת לפרוץ ובגדול. מיקולס ג'וזף הוא דוגמן זמר רקדן, הוא קול כמו ג'סטין ביבר, רוקד כמו ג'סטין טימברלייק ושר כמו ברונו מארס. במהלך החזרה הראשונה שלו בליסבון היתה יורודרמה רצינית כאשר הוא נפצע בגבו ואושפז בבית חולים. מאז הוא מתאושש ונראה שהוא ייתן את ההופעה של חייו ביום שלישי. גם את צ'כיה נראה בגמר

שיר מספר 6: ליטא

עייפים? זה הזמן לנמנום קל. או להפסקת פיפי קטנה לפני השיר של ישראל. השיר של ליטא הוא איטי ומוריד מאוד בין צ'כיה וישראל שדואגות להרים לנו היטב. האמת שזה שיר יפה ומרגש שמתאים מאוד להאזין לו ברדיו כשנוסעים ביום גשום. הוא לא מתאים לבמה הגדולה ביותר בעולם. אין בו ייחוד כמו שהיה לפורטוגל הזוכה של שנה שעברה והוא הולך כמו שהוא בא. ליטא לא עולה לגמר.

שיר מספר 7: ישראל (קולולו קולולו)

נטע ברזילי כובשת את אירופה ואת כל העולם עם הצעצוע שלה. נטע מובילה בכל סוכניות ההימורים והיא המועמדת המבטיחה ביותר לניצחון בתחרות כולה נכון לשלב זה. הרבה דברים יכולים עוד להתפקשש אבל אין ספק שלגמר היא תגיע. ההייפ סביב השיר כל כך גדול שלא יהיה אפשר להתעלם ממנו. אין הבטחות לניצחון ויהיו עוד הרבה הפתעות באירוויזיון הזה, אבל לגמר נטע עולה קללללללל.

שיר מספר 8: בלארוס

אלקסיב מביא בלדה עוצמתית על אהבה נכזבת שתנצח את הכל (?!). גם פה יש משהו קצת מיושן, אבל בשונה מאיסלנד זה עובד ומצליח גם לרגש. בקדם הבלארוסי הוא נתן הופעה מדהימה, עם טכנולוגיה מתקדמת. ההופעה לא הועתקה לבמה הגדולה של אירופה, אבל הם בנו משהו יפה במקום עם רקדנית אדומה ופרחים. רומנטי וקיצ'י אבל לא מעלה את הקיא. גם הוא יכול להפתיע אבל ההימור שלי הוא שהוא לא עולה לגמר.

שיר מספר 9: אסטוניה

אסטוניה היא המתחרה הגדולה ביותר בישראל השנה. אלינה נצ'אייבה היא זמרת אופרה יפיפייה' שכתבה בעצמה את השיר הזה. מדובר בשיר היחיד בזאנר הפופ-אופרה באירוויזיון. זה זא'נר שלא מצליח כל כך בתחרות, אבל הפעם מדובר במשהו אחר. נצ'אייבה מביאה יכולות מרשימות מאוד והשמלה המשוכללת שלה פשוט כובשת את הבמה. גם מי שאינו נמנה עם חובבי הז'אנר, לא יוכל שלא להתרשם מהשיר ומהזמרת. אלולא נטע והשיר המדהים של ישראל, הייתי מהמר שהיא הזוכה המבטיחה של אירוויזיון 2018. במסיבת העיתנואים שנטע קיימה בשבוע שעבר היא בחרה לעשות מחווה לשיא האסטוני ועשתה עיבוד המשלב אותו עם טוי. אסטוניה עולה לגמר.

שיר מספר 10:בולגריה

גם בולגריה נמצאת ברצף טוב של טופ 5 בשנים האחרונות. ההפקה של השיר היא ברמה מאוד גבוהה. מדובר בהרכב של חמישה זמרים שהתחברו במיוחד לצורך התחרות. שיר עכשיווי, קצת אפל ומבוצע מאוד יפה. הקולות שלהם משתלבים זה בזה בצורה מרשימה והבמה נראית נהדר. בולגריה שוב בגמר.

שיר מספר 11: מקדוניה

לא ברור מה חשבו המקדונים כשהם בחרו בשיר הזה. זה מרגיש שהם התלבטו בין שלושה שירים שונים, אז החליטו לחבר אותם לאחד עם חלקים לא קשורים זה לזה. זה לא נראה טוב, זה לא נשמע טוב. זה יכול להיות מהנה לחלק מהאנשים אבל אני לא מאמין שמישהו ממש יצביע לזה. מקדוניה לא מתקדמת לגמר.

שיר מספר 12: קרואטיה

מי שלא יצא להפסקת פיפי בליטא, אז עכשיו זה ממש הזמן. שיר משעמם, גנרי, העמדה נשכחת. הקרואטים צריכים להמשיך עם הכדורגל.

שיר מספר 13: אוסטריה

סזאר סמפסון היה זמר ליווי בשני האירוויזיונים האחרונים עבור בולגריה, ועכשיו הוא נעמד בקדמת הבמה עבור מולדתו אוסטריה. שיר נשמה יפה' עם אווירה של מקהלת כנסייה. סזאר מפגין את היופי שלו ואת היופי של הקול שלו בצורה מאוד מרשימה. זה שיר שנשאר איתך גם אחרי הצפייה' ובהחלט הרבה אנשים וגם שופטים יצביעו לזה. אוסטריה בגמר.

שיר מספר 14: יוון

בחירה מעניינת של היוונים לשיר ביוונית. אומץ שראינו רק ב-2010 עם OPA שתורגם לעברית כ'הופה' השיר שאיתו פרץ עומר אדם. מבחינת התוכן השיר הוא מעין דיאלוג בין אזרחי יוון למדינתם. השיר קליט ומושך. אני לא מבין מה ההתלהבות ממנו, אבל הרבה אנשים אוהבים אותו והוא זוכה להרבה צפיות ביו-טיוב. בנוסף, ליוון כבר מובטחות 12 נקודות מקפריסין. יוון בגמר.

שיר מספר 15: פינלנד

סארה אלטו הפינית היא הזוכה הגדול של X פקטור בריטניה. היא פרפורמרית אדירה וזמרת מוכשרת. שירה Monsters, עומד להיות אחד הלהיטים הגדולים שיצאו מהאירוויזיון הזה. שיר מסיבות מרים וכיפי. סארה עושה את הנאמבר הזה באווירה שמזכירה את ליידי גאגא וההרגשה היא שלרגע יצאנו מהאירוויזיון והגענו למופע בינלאומי של אחת מכוכבות הפופ הגדולות בעולם. הרקדנים משדרים משהו כיפי וחריג שכיף לראות. גם פינלנד עולה לגמר.

שיר מספר 16: ארמניה

קאמי הוא שיר חזק ועוצמתי. בלדה המנונית בארמנית שנוגעת בכל מיני מקומות בנפש. סוואק הוא זמר חזק וכובש והמיקום הטוב של השיר לקראת סוף התחרות מגביר לו את הסיכויים. לדעתי הוא יעלה לגמר.

שיר מספר 17: שווייץ

אמנם שיר חמוד, זמרת טובה ואווירה כיפית אבל לצערי stones לא עומד בסטנדרטים של חצי הגמר הזה. אילו היה מוגרל לחצי הגמר השני כנראה היה מגיע לגמר, בזירה הזו אין לו ממש סיכוי.

שיר מספר 18: אירלנד

אמנם אירלנד היא אולפת הזכיות באירוויזיון, אבל בשנים האחרונות היא די חלשה. גם עכשיו הם שלחו שיר חמוד ונוגע ללב שלא ממש מתאים לבמה הגדולה הזו ונותן את התחושה שהם פשוט לא רוצים לנצח. אל הזמר החמוד מצטרפים שני רקדנים שמספרים בריקודם סיפור אהבה יפה והומואי. הקריצה הזו לקהילה הגאה יכולה להרים את השיר, אבל לצערי הם לא הלכו עם זה עד הסוף. למרות הכל, עדיין לא ראינו נשיקה בין גברים על במת האירוויזיון. אם אירלנד תעז לנפץ את תקרת הזכוכית הזו, אני מאמין שהיא תקבל תמיכה גדולה מהקהילה הגאה באירופה. הלוואי. אבל זה נראה שאירלנד נשארת שוב בחצי הגמר.

שיר מספר 19 ואחרון: קפריסין

המדינה השכנה לנו שולחת את אלני, שהיא סוג של ביונסה מקומית, עד כמה שאפשר להיות ביונסה בקפריסין. מדובר בשיר הטוב ביותר שקפריסין אי פעם שלחה. אחרי ישראל ופינלנד אנחנו חוזרות לקלאב להרים. השיר הזה הוא סיום מושלם לערב והוא יקבל את הקרדיט הזה גם מהקהל. קפריסין עולה לגמר.

סיכום התחזית שלנו:

עולות: בלגיה, צ'כיה, ישראל, אסטוניה, בולגריה, פינלנד וקפריסין
עולות אבל עלולות לאכזב: אוסטריה, יוון וארמניה
יכולות להפתיע: אזרביג'ן, אלבניה, ליטא ובלארוס
נשארות בחצי: איסלנד, מקדוניה, קרואטיה, שוויץ ואירלנד

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!