דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טבע

אסון טבע / לצד העובדים: משרד הבריאות מתנגד לסגירת מפעל 'טבע' באשדוד

משרד הבריאות התייצב לצד ההסתדרות בהליך שמתנהל בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע וכתב לשופטים: "משרד הבריאות מצר על הסגירה המתוכננת של המפעל וסבור כי שימור יכולת הייצור של התכשירים והציוד הרפואי אשר יוצרו במפעל בישראל היא בעלת חשיבות לאומית"

עובדי טבע אשדוד מפגינים מחוץ למפעל באשדוד, דצמבר 2017 (פלאש90)
עובדי טבע אשדוד מפגינים מחוץ למפעל באשדוד, דצמבר 2017 (פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הגיש לבית הדין לעבודה בבאר שבע עמדה התומכת בדרישת ההסתדרות, למנוע את סגירתו של מפעל טבע באשדוד ולהשעות את פיטורי עובדיו.

בכתב התגובה שהגיש נכתב: "משרד הבריאות מצר על הסגירה המתוכננת של המפעל וסבור כי שימור יכולת הייצור של התכשירים והציוד הרפואי אשר יוצרו במפעל בישראל היא בעלת חשיבות לאומית".

עובדי טבע אשדוד מפגינים בכניסה למפעל, דצמבר 2017 (פלאש90)
עובדי טבע אשדוד מפגינים בכניסה למפעל, דצמבר 2017 (פלאש90)

"מפעל טבע אשדוד מתמחה בייצור של תמיסות סטריליות, והוא כיום המפעל היחיד בישראל לייצור תמיסות מסוג זה. העמדה המקצועית של מערך הרוקחות והאכיפה במשרד הבריאות היא כי יש היום חשיבות לאומית ביכולת ייצור עצמאית של מוצרים אלו בישראל, במיוחד לצרכים של שעת חירום או בתקופות בהן עשוי להיות קושי בייבוא של תכשירים לתוך ישראל. לאור זאת, עמדת המשרד היא כי קיים צורך לשמור על המפעל בישראל", נכתב. עוד צויין כי כבר בסוף דצמבר יידע מנכ"ל משרד הבריאות את ראש הממשלה ושר הבריאות בהשלכות שיהיו למשבר טבע במערכת הבריאות הישראלית, וציין בצורה מפורשת את החשיבות שבשימור יכולות הייצור של המפעל באשדוד.

עוד ציין כי "עמדתו של משרד הבריאות היא כי יש מקום לעשות מאמץ נוסף, על מנת לנסות לפעול להותרת חלק מקווי הייצור בישראל, אם בידי טבע ואם בידי אחרים, וזאת על מנת להבטיח יכולת ייצור של מוצרים חשובים אלו בישראל".

בכתב התגובה מבהירה המדינה, כי ככל שחברת טבע פעלה למיצוי המאמצים למציאת רוכש פוטנציאלי למפעל, הדבר לא נעשה בשיתוף המשרד, והידיעה על כוונת החברה לסגור אותו אף לא הועברה לידיה באופן פורמאלי עד היום – אלא בשיחת טלפון בלבד. כזכור – טוענת ההסתדרות כי נציגיהם של רוכשים פוטנציאליים פנו אליה בטענה כי הנהלת טבע לא שיתפה עימם פעולה בניסיונם לברר את אפשרות הרכישה, וכי הנהלת טבע מבקשת למעשה לטרפד את אפשרות רכישתו של המפעל על מנת למנוע תחרות עתידית של ייצור מקומי עם המוצרים אותם בכוונתה לייבא מחו"ל.

בדיון שנערך בשבוע שעבר בבקשת ההסתדרות למנוע את סגירת המפעל, קבע השופט יוחנן כהן כי הפיטורים במפעל יעוכבו עד להחלטה אחרת, על מנת לאפשר הידברות בין הצדדים בנוגע לאפשרויות מכירתו כעסק חי. דיון נוסף בתיק צפוי להיערך ב-7 ביוני.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!