דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / אחרי 44 שנה: הפועל חיפה היא מחזיקת גביע המדינה

הגביע הוא אדום! אחרי 1:1 בתום 90 הדקות, הגיע שער ענק של שמואל שיימן בדקה ה-105 שסידר לאדומים 1:2 קריטי ואלון תורג'מן קבע 1:3 בתוספת הזמן | זהו הגביע הרביעי של הפועל חיפה אי פעם והראשון מאז 1974.

הפועל חיפה מניפה את הגביע לאחר נצחונה על בית״ר ירושלים באצטדיון טדי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
הפועל חיפה מניפה את הגביע לאחר נצחונה על בית״ר ירושלים באצטדיון טדי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפועל חיפה חוזרת באופן רשמי לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי וזוכה בגביע המדינה ובתואר הראשון שלה מאז עונת האליפות ב-1998/9. המשחק היה צמוד, אבל בהארכה הצליחו האדומים מהכרמל לנצח 1:3 את בית"ר ירושלים בטדי.

אווירה מחשמלת באצטדיון טדי, 29 אלף אוהדים צהובים ואדומים, שתי הקבוצות  מסיימות עונה נהדרת בליגה ורצו לסיים בטעם מתוק עוד יותר, עם זכייה בתואר הנכסף. ניר קלינגר מאמנם של האדומים שחורים מחיפה החליט לפתוח עם אלון תורג'מן ועדן בן בסט בחוד ועם ניסו קפילוטו הותיק ותמאש בהגנה, שעל הספסל חיכו להזדמנות ברסקי ומיטרבסקי.

בצד הצהוב בני בן זקן המאמן של הצהובים שחורים מירושלים, יודע שבמגרש הביתי רק גביע בארון מתקבל על הדעת של הקהל הירושלמי והוא החליט לפתוח עם שכטר בחוד חן עזרא הנייד בקישור ההתקפי שבהגנה על אף שני המשחקים האחרונים בהם ספגה 8 שערים ממשיכים כחילה, גולדברג וסירושטיין בתקווה למשחק מלא ביטחון.

המחצית הראשונה החלה בגישושים מצד שתי הקבוצות, ונראה שכל אחת חיכתה לטעות של היריבה, הראשון לזהות היה ורמוט שבדקה ה-18 הגביה כדור שכחילה לא הרחיק טוב ישר לרגלי פלקושצ'נקו שבעט שטוח מ-14 מטר מחוץ למסגרת, בדקה ה-25 הייתה זו ההזדמנות של ביתר להבקיע מבעיטה של שכטר שפגעה ברגל של דור מלול שינתה את מסלולה אך שטקוס הגיב טוב.

והטעות הגיעה, בדקה ה-28, 1:0 להפועל חיפה אחרי תגובה איטית מדי של קליימן השוער אחרי בעיטה של פלקושצ'נקו, שהתכבד להבקיע את השער הראשון במשחק. אך התגובה של ביתר הגיעה מהר מהמצופה,דקה 29 1:1 אחרי הגבהת כדור של קלאודמיר 40 מטרים מהשער, ובנגיחה הצליח וארן להבקיע את השיוויון אחרי שניצל חולמנות בהגנה החיפאית.

מחצית שנייה

משחק הגישושים ממשיך, בדקה ושוב טעות בהגנה היא זו שמייצרת הזדמנות נפלאה הפעם לטובת הצד הצהוב בדקה ה-60, קרן של ביתר הגיעה לראש של תמאש שלצערו נגח לשערו הוא אך למזלו שטקוס היה חד כחתול והציל את המצב, בצד האדום קלינגר התעקש לא לערוך אף חילוף על אף שקבוצתו לא סיכנה את השער ולו פעם אחת במהלך המחצית השנייה ונראה היה שהוא מתכנן וחושב כבר את ההארכה, סילבסטר וקריאף עוד ניסו למנוע את ההארכה ולהכניע את שטקוס אך הסתיימו ללא כלום והתוצאה 1:1 בתום 90 הדקות.

הארכה 

אוהדי ביתר בשירה אדירה דחפו את שחקניהם על כר הדשא בחיפוש אחר גביע ראשון אחרי 9 שנים. בדקה ה-94 עוד טעות של תמאש בהגנה כמעט ומייצרת שער,אבל סילבסטר הסתבך עם הכדור בתוך הרחבה ואיבד בדקה ה105+1 שהמשרוקית של ליאני כבר הייתה בהיכון לשריקה של סיום המחצית הראשונה של ההארכה לשמואל שיימן היו תוכניות אחרות, חילופי מסירות סבלניים בשטח של ירושלים הסתיימו בבעיטה מ24 מטר שברגל ימין הרעידה את הרשת של קליימן הגיבור התורן והעניקה 1:2 מתוק לטובת החיפאים שמשאירה את המקומיים המומים.

הכנסתו של עידן ורד עוד יצרה התעוררות קלה על הדשא, אך לא כזאת שהצליחה לשנות את התוצאה על פניה, ונראה שביתר זקוקה לנס כדי לשלוח את המשחק לפנדלים, שתי קרנות בדקות הסיום עם קליימן בניסיון להבקיע גול היסטורי עוד יצרו תקווה אצל האוהדים בצהוב שחור שאפשרי להשוות אבל לשווא, בדקה ה-122 שתי דקות בתוספת הזמן אלון תורג'מן סגר את הבאסטה ובבעיטה שטוחה מ-17 מטר הכניע את קליימן 1:3 להפועל שנתן את האות לחגיגות בצד האדום של הכרמל ושלח את הבית"רים אל הדרך הקצרה הביתה עצובים וללא תואר.

היה לנו גמר של שתי קבוצות רעבות ומלאות מוטיבציה, אבל נראה שמרוב רעב היכולת על הדשא הייתה דלה יותר, את ניצול המצבים אפשר לזקוף הפעם לטובת הקבוצה של ניר קלינגר שזוכה להניף את הגביע בפעם הראשונה מאז 1974, וגילי ורמוט שזוכה בגביע בפעם השביעית בקרייריה שלו, את הגביע הניף הקפטן עדן בן בסט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!