דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

החזית הצפונית / ליברמן במסר לאסד: "תעיף את האיראנים, הם רק פוגעים בך"

שר הביטחון סייר הבוקר בקצרין עם אנשי פיקוד העורף, זאת בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל | לדבריו, "אין מקום ליהירות. היה אירוע, אני לא חושב שבזה כל הבעיות, כל המתח, כל החיכוך הסתיים"

שר הביטחון עם ראש המועצה האזורית גולן ועם ראש מועצת קצרין, 11 במאי 2018. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון עם ראש המועצה האזורית גולן ועם ראש מועצת קצרין, 11 במאי 2018. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שי ניר

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר הבוקר (שישי) בקצרין שברמת הגולן, בעקבות ירי הרקטות בידי כוח איראני לעבר שטח ישראל. " אנצל את ההזדמנות להעביר מסר לאסד" אמר ליברמן, "תעיף את האיראנים, תעיף את קאסם סולימאני וכוח קודס, הם לא עוזרים לך הם רק פוגעים וכל הנוכחות שלהם היא אך ורק בעיות ונזקים. תעיפו את האיראנים ואפשר פה באמת לעבור אולי לחיים אחרים".

לשאלה אם החלטת הממשל הרוסי שלא להעביר לסוריה מערכות טילי S-300, שעלולות לסכן את פעילות מטוסי חיל האוויר בצפון, עליה דווח הבוקר בתקשורת הרוסית , היא תוצאת פעילות של ממשלת ישראל, אמר ליברמן כי "אנחנו לא מפרשים, אנחנו לא מדברים על השיחות עם מנהיגי העולם ואני חושב שבסופו של דבר מה שראינו כולם, עצם היכולת לדבר גם עם הבית הלבן וגם עם הקרמלין, לנהל איתם דיאלוג כן ופתוח, זו יכולת שהיא לא מובנת מאליה, זו יכולת ששמורה לא להרבה מדינות".

לשאלה אם פועלת התגמול של צה"ל השיגה רתיעה מול האיראנים, השיב השר כי "אני מציע שאנחנו גם פה נהיה בלי התלהבות יתר, אין כמו חטא היוהרה, אין מקום ליהירות. היה אירוע, אני לא חושב שבזה כל הבעיות, כל המתח, כל החיכוך הסתיים, לא, הכול צריך לקחת בפרופורציה הנכונה. כמו שראינו צה"ל ערני, פועל, עושה מה שצריך לעשות, יחד עם זה אתה יודע זה לא עסקי ביטוח, אין פה 100%, אז לכן הכול צריך לקחת בפרופורציה הנכונה, בזהירות ובשיקול דעת. אני לא חושב שהכול הסתיים אבל אנחנו בהחלט עם אצבע על הדופק ופועלים גם בשיקול דעת, גם באחריות וגם בנחישות".

עם זאת, קרא ליברמן לאזרחי ישראל לשוב ולטייל בצפון. "אפשר לבוא, אפשר לחזור לצימרים, לסייר, לטייל" אמר, "יש פה באמת נופים ומקומות מן היפים ביותר ואין שום בעיה, חזרנו לשגרה, חוזרים לשגרה".

ליברמן התייחס גם לאמירתו של נשיא איראן חסן רוחאני לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, לפיה מדינתו לא מעוניינת להביא את האזור להתדרדרות. לדבריו, "זה מסר חשוב, אני מקווה שזה לא מן השפה החוצה ושזה מסר אמיתי, אנחנו באמת לא מחפשים שום חיכוך, שום עימות נוסף עם אף אחד. אנחנו לא באנו לגבול האיראני, הם באו לכאן. אם המסר הזה גם יתורגם למדיניות מעשית אז באמת סוף סוף יש משהו טוב שייצא מהכיוון ההוא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!