דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החוץ

קבלת פנים חגיגית / נתניהו: "מי שלא רצה ירושלים באירוויזיון קיבל את האירוויזיון בירושלים"

בטקס קבלת הפנים למשלחת האמריקאית הבטיח סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר האמריקאי, כי לעולם לא תהיה איראן גרעינית | ג'ון סאליבן, סגן מזכיר המדינה של ארצות הברית, הודה למשרד החוץ על "השותפות כאן ובכל העולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבלת הפנים של משרד החוץ לקראת העברת השגרירות לירושלים (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבלת הפנים של משרד החוץ לקראת העברת השגרירות לירושלים (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)
שי ניר

קבלת הפנים החגיגית למשלחת האמריקאית לפתיחת השגרירות, שבראשותה עמד סגן מזכיר המדינה ג'ון סאליבן, התקיימה אתמול (ראשון) במשרד החוץ במעמד ראש הממשלה. באירוע השתתפו גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, היועץ הבכיר לנשיא וחתנו ג'ראד קושנר, היועצת הבכירה לנשיא וביתו איבנקה טראמפ, והשליח המיוחד של הבית הלבן למזה"ת ג'ייסון גרינבלט.

השגרירות החדשה בשכונת ארנונה בירושלים תיפתח היום (שני) בשעות אחר הצהריים, בטקס ההיסטורי בו צפויים להשתתף מאות מוזמנים. פתיחת השגרירות היא למעשה שבירה של סטטוס קוו בינלאומי שנועד להתנות את ההכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל בהסכם כולל עם הפלסטינים.

עמנואל נחשון דובר משרד החוץ אוחז בהצהרת טראמפ איתה המוזמנים מוזמנים להצטלם על רקע העיר ירושלים (צילום: שי ניר)
עמנואל נחשון דובר משרד החוץ אוחז בהצהרת טראמפ איתה המוזמנים מוזמנים להצטלם על רקע העיר ירושלים (צילום: שי ניר)
קבלת הפנים לכבוד העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. 13 במאי (צילום: שי ניר)
קבלת הפנים לכבוד העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. 13 במאי (צילום: שי ניר)

 

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

ליברמן: "מחר נהיה שותפים לרגע היסטורי לו חיכינו 51 שנים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בטקס הזיכרון לחללי מלחמת ששת הימים: "מחר נהיה שותפים לרגע היסטורי, לו חיכינו 51 שנים, מיום שחרור ירושלים. אני רוצה להודות שוב לנשיא טראמפ על החלטתו האמיצה להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים –  בירת מדינת ישראל והעם היהודי – ולא להיכנע ולהירתע מהאיומים ומההפחדות מצדם של אבו מאזן, חמאס ובני בריתם. וכמובן, חייבים להודות פעם נוספת לנשיא ארה"ב על החלטתו החשובה והנכונה לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן".

דובר משרד החוץ: "זה האירוע הגדול ביותר שמשרד החוץ אירח"

עמנואל נחשון דובר משרד החוץ: "זה האירוע הגדול ביותר שמשרד החוץ אירח. יהיו למעלה מאלף אורחים, מתוכם כ-250 אורחים אמריקאים בכירים. כל הצמרת הישראלית תהיה ולמעלה משלושים שגרירים זרים. האירוע ממחיש את הידידות העמוקה בין ארה"ב וישראל".

"ביום רביעי יהיה אירוע לפתיחת שגרירות גואטמלה בירושלים ובעוד כשבועיים פתיחת שגרירות פרגוואי. אנו מקווים שזה תחילתו של תהליך העברת כל השגרירויות הזרות לירושלים".

שגריר אוסטריה: אין בנוכחתנו בטקס שינוי מדיניות, השגרירות תשאר בת"א

שגריר אוסטריה בישראל, מרטין וייס: "אין בנוכחות שלנו להראות שינוי מדיניות ביחס לירושלים. השגרירות שלנו בתל אביב ותישאר שם".

לשאלה מדוע הוא בחר להשתתף באירוע, בניגוד לרוב המדינות האירופאיות, השיב וייס כי הוא מבין שזהו אירוע היסטורי חשוב לעם ישראל ומצוי בקונצנזוס, לכן הוא רואה את החשיבות של העניין ומבין את השמחה של הישראלים.

באוסטריה מקווים גם להביא לחיזוק והידוק היחסים עם ישראל, בין השאר בחילופי משלחות נוער.

שרת החוץ של גואטמלה ל'דבר ראשון': "החלטנו להעביר את השגרירות בחודש זה בגלל הסמליות שלו לישראל"

לקראת העברת השגרירות ברביעי, אמרה שרת החוץ של גואטמלה סנדרה חובל ל'דבר ראשון' כי "הנשיא מוראלס הכריז בסוף דצמבר על העברת השגרירות בעקבות הכרזת נשיא ארה"ב טראמפ. הבנו שהתאריכים של חודש מאי הם בעלי חשיבות למדינת ישראל.

מימין שגריר ישראל בגואטמלה מתניה כהן לצד שרת החוץ סנדרה חובל בהרמת כוסית לכבוד העברת השגרירות האמריקאית לירושלים 13 במאי (צילום: שי ניר)
מימין שגריר ישראל בגואטמלה מתניה כהן לצד שרת החוץ סנדרה חובל בהרמת כוסית לכבוד העברת השגרירות האמריקאית לירושלים 13 במאי (צילום: שי ניר)

איך מדינות אמריקה הלטינית האחרות רואות את ההחלטה שלכם להעברת השגרירות? האם זה משפיע על היחסים?
"כל מדינה באמריקה הלטינית היא בעלת מדיניות חוץ עצמאית ותעשה מה שהיא רוצה. כל אחת תעשה את השיקולים שלה ותעשה את ההחלטה הנכונה מבחינתה". שגריר ישראל בגואטמלה מתניה כהן הוסיף כי פרגוואי כבר החליטה וישראל מצויה בשיחות עם מדינות נוספות מאמריקה הלטינית, כי יעבירו את השגרירויות שלהם בקרוב.

האם יש ביקורת בתוך גואטמלה על ההחלטה?
"כמו בכל מדינה יש אנשים בעד ואנשים נגד. אבל בגואטמלה רוב הציבור בעד ההחלטה של הנשיא".

מה חסר ביחסים בין המדינות?
"אני רוצה שראש הממשלה נתניהו יבקר בגואטמלה. מעבר לכך חשוב לי לקדם את קשרי הטכנולוגיה והייטק עם ישראל. כמו כן נושאי ביטחון, שיתוף פעולה מודיעיני וחילופי מידע, ובאופן כללי את קשרי משרדי ההגנה של המדינות".

האם צפית אתמול בניצחון של ישראל באירוויזיון?
"שמעתי על הניצחון באמצעות השגריר כהן. הבנתי שישראל ניצחה וזה מאוד משמח אותי. ראינו היום את האנשים שמחים בגלל שילוב של יום ירושלים והניצחון באירוויזיון".

נתניהו: "מי שלא רצה ירושלים באירוויזיון יקבל את האירוויזיון בירושלים בשנה הבאה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטת טראמפ להעביר את השגרירות בירושלים ואמר "החלטת טראמפ מאשרת אמת פשוטה. ירושלים היא הבירה של העם היהודי במשך 3000 שנה ובירת המדינה כבר 70 שנה, והיא תישאר הבירה. תודה טראמפ על חיזוק הברית בין המדינות."

"אני קורא לכל המדינות להצטרף לארה"ב ולהעביר את השגרירויות לירושלים. העבירו את השגרירויות כי זה הדבר הנכון לעשות. בגלל שזה מקדם שלום. אי אפשר לבסס שלום על יסודות של שקר. האמת היא שתחת כל שלום ירושלים תישאר בירת ישראל".

ג'ון סאליבן, סגן מזכיר המדינה של ארצות הברית, נשא דברים בקבלת הפנים

סגן מזכיר המדינה ג'ון סאליבן אמר כי זהו כבוד גדול להיות פה וזכות גדולה להוביל את המשלחת האמריקאית. הוא הודה, בשם מחלקת המדינה והעם האמריקאי, למנהיגות הישראלית ולראש הממשלה מר בנימין נתניהו. בדבריו הודה גם סגן מזכיר המדינה (האמונה על יחסי החוץ של ארצות הברית) למשרד החוץ הישראלי "על השותפות כאן ובכל העולם". סאליבן אף הבטיח כי מחר, יום ההכרה הרשמית במדינת ישראל, החגיגה תהיה גדולה אף יותר.

סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר האמריקאי, הבטיח כי לעולם לא תהיה איראן גרעינית

שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, נאם גם הוא בקבלת הפנים ואמר כי לארצות הברית אין שותפה גדולה יותר מישראל. הוא הבטיח כי "משרד האוצר יעשו את המהלכים הנדרשים לעצור את המימון לטרור". לטענתו הכלים הכלכליים עובדים.

"זו הסיבה שטראמפ הודיע שארצות הברית נסוגה מהסכם הגרעין. מנוצ'ין הבטיח כי לעולם לא תהיה איראן גרעינית. "זה מפר את הביטחון של שתי המדינות שלנו, את הבטחון באזור ובעולם". שר האוצר האמריקאי הבטיח, בהקשר האיראני כי "אנו נעבוד יחד עם ישראל ובנות בריתנו לפתרון הגיוני ויציב"

הסתיימה קבלת הפנים | משרד החוץ מסכם את האירוע המאתגר כהצלחה

יובל רותם מנכ"ל משרד החוץ אמר עם סיום האירוע, כי משרד החוץ לא רגיל להפיק אירועים כאלה במטה שלו בארץ. "זהו אתגר מקצועי. שמח שעמדנו במשימה. חג שמח ירושלים!".

מוקדם יותר היום אמר דובר משרד החוץ כי "זה האירוע הגדול ביותר שמשרד החוץ אירח בארץ. למעלה מאלף אורחים מתוכם כ-250 אורחים אמריקאים בכירים. גם הצמרת הישראלית תהיה ולמעלה משלושים שגרירים זרים. האירוע ממחיש את הידידות העמוקה בין ארה"ב וישראל".

טד קרוז ל'דבר ראשון': "זה כבוד גדול להיות כאן - בבירה היחידה והנצחית של ישראל"

טד קרוז, סנטור רפובליקני מטעם מדינת טקסס אמר ל'דבר ראשון' כי "זוהי היסטוריה אמתית. מדובר על שבעים שנה של עשיה. זה כבוד גדול להיות כאן, להכיר ולחגוג את ירושלים  – הבירה היחידה והנצחית של ישראל". הסנטור הוסיף כי "נשיאים אמריקאים משתי המפלגות הבטיחו להעביר את השגרירות ונכשלו לעשות זאת. אני מכבד את טראמפ על שעשה את המהלך.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!