דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלון חסן

פרשת אלון חסן / הפרקליטות ערערה לבית המשפט העליון על זיכויו של אלון חסן

חודש וחצי לאחר שזוכה חסן מכל האישומים נגדו, מערערת המדינה בטענה כי די בעובדות בהן הכיר בית המשפט המחוזי כדי לבסס אשמת מרמה והפרת אמונים

אלון חסן בבית המשפט השלום בכפר סבא. יוני 2014 (צילום: פלאש90)
אלון חסן בבית המשפט השלום בכפר סבא. יוני 2014 (צילום: פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה אתמול (ראשון) לבית המשפט העליון הודעת ערעור על זיכויו אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי הציוד המכני בנמל אשדוד, ודוד חסן, בן דודו. חסן אשר הואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות נוספות, זוכה מכל האישומים על ידי השופט יואל עדן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. הערעור שהוגש אינו מבקש לסתור את העובדות בהן הכיר בית הדין, אלא לטעון כי במעשים הנובעים מהן קיים יסוד פלילי.

"על פי עמדת המדינה מדובר בהכרעה נורמטיבית אשר יש מקום להביאה לפתחו של בית המשפט העליון", כתבה הפרקליטות בהודעתה, המתמקדת כאמור בפרשנות מעשיו של חסן ובמסגרת הנורמטיבית בה נבחן התיק. עם זאת מצויין כי "המדינה חולקת על חלק מהכרעותיו בענייני עובדה ומהימנות של בית המשפט המחוזי".

הפרקליטות מבקשת לערער על זיכויו של חסן בשלוש פרשות מרכזיות: פרשת הופס וקליר, במסגרתה הואשם במכירת חומרי ניקוי לנמל מחברה שבבעלותו תוך ניגוד עניינים שהסתיר; פרשת חברת דנה, במסגרתה הואשם בכך שקידם כניסתה של חברת למן שירותים לחברות חיצוניות בנמל באופן לא חוקי; ופרשת דוח הביקורת הפנימית והפרוטוקולים במסגרתה הואשם בכך שלחץ על עובדת הנמל שתמסור לידיו מסמכים שונים. כעת מבקשת הפרקליטות להאשימו בכל אחת מפרשות אלה בעבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובעבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

"הטענה המרכזית היא שמעמדו, עצמתו וכוחו החריגים של אלון חסן בנמל, והשפעתו בעניינים הנוגעים לחברת דנה, חברה שהיה לו בה אינטרס מובהק", נכתב בהודעת הפרקליטות, "סייעו לצבירת הון עתק לחברת דנה, תוך פרק זמן קצר מאוד, הון שאף איפשר לה זמן מה לאחר מכן להעביר כספים בסכומים של מעל מיליון שח לאלון חסן, ומכאן נלמדת חומרת העבירות המיוחסות לשניים".

בהכרעת הדין בה זוכה חסן אמר השופט יואל עדן כי "באתי למסקנה כי יש לזכות את כל הנאשמים מהעבירות שייחסו להם". עדן ביקר את חקירת המשטרה שבשלב מסוים עמד בראשה ערן מלכה, קצין המשטרה לשעבר שמרצה שבע שנות מאסר בגין מעורבותו בפרשת רונאל פישר, ואמר כי היא "הייתה מוטה".  על האישומים כנגד חסן, כתב השופט כי "לאחר כל הבדיקות לא הוכחה כל מרמה מצדו ולא הוכח ניגוד עניינים". עוד הוסיף, "מצאתי פרשנות יתר למעשים שניתן לפרשם גם כחסרי גוון פלילי…טענות המתמקדות באווירה, שמועות וריח לא טוב העולה מהתנהלות – חוש הריח אינו יסוד ביסודות עבירה".

ביום שישי התייחס אלון חסן לאפשרות שהפרקליטות תערער על פסק הדין ואמר: "אני תקווה, כי הידיעות המתפרסמות באמצעי התקשורת על כוונת הפרקליטות להגיש עירעור על פסק הדין בענייני אינן נכונות.

היה ובכל זאת תגיש הפרקליטות עירעור, הרי שמדובר בבירור בשימוש לרעה בסמכות השלטונית, תוך פעולה בוטה ומתוך ניגוד עניינים, בניסיון נואש להציל את כבודה ולא מתוך שיקול של האינטרס הציבורי". עוד הוסיף "התוצאה תהיה, שאם יוגש עירעור ממניעים פסולים, אפנה לבית המשפט הגבוה לצדק ואגיש עתירה לבג״צ לבטל את ההחלטה הפסולה והבלתי סבירה של הפרקליטות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!