דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / המשבר בהפועל פ"ת מחריף: "שחקני כדורגל הם לא עובדים שקופים"

המועדון שכבר חווה תהליך פירוק לא מוצלח בשנת 2011 נמצא באמצע משבר עמוק שיוביל ככל הנראה לפירוק קבוצתי נוסף, הכריז על סכסוך עבודה | ארגון השחקנים החליט להעניק הלוואה זמנית על מנת שיוכלו לשלם חשבונות.

אוהדי הפועל פתח תקווה (צילום: Little Savage / ויקיפדיה).
אוהדי הפועל פתח תקווה (צילום: Little Savage / ויקיפדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפועל פתח תקווה הוא אחד המועדונים החשובים בהיסטוריית הכדורגל הישראלי, בשנים האחרונות הוא נמצא במהלך משבר קשה שרק מחמיר ככל שהעונה מתקדמת, הקבוצה שכבר חוותה תהליך פירוק לא מוצלח בשנת 2011 נמצאת באמצע משבר כלכלי ומקצועי עמוק ככל הנראה לפירוק קבוצתי נוסף. בשבוע שעבר הודיעו שחקני הקבוצה  על סכסוך עבודה ואי הגעה לאימונים. כאשר גם אי הופעה למשחקים עומדת על הפרק.

המשבר הגיע לשיאו בשבוע האחרון, כאשר שחקני הקבוצה הבוגרת ועובדי מחלקת הנוער, עדיין לא קיבלו את משכורות חודש מרץ ואפריל מהבעלים איש העסקים דורון גלנט. ארגון השחקנים מנסה לעזור לעובדי המועדון ולהעניק הלוואה זמנית כדי שהעובדים יוכלו לשלם חשבונות ולסגור את החודש. המצב של הפועל פ"ת הוא עוד שלב בתהליכי ההתפרקות של הכדורגל הישראלי, כאשר מאז שנת 2011 נכנסו כבר ארבע מועדונים בכירים בכדורגל הישראלי לתהליכי פרוק בראשם הפועל תל אביב (2017) ומכבי נתניה (2016).

"שחקני כדורגל הם לא עובדים שקופים! עמותת הכחולה ואוהדי הפועל פ"ת תומכים בכל שחקן שלובש את החולצה הכחולה. אנו מצרים על כך שכבר הגענו לאמצע חודש מאי, ועובדי המועדון: שחקני הבוגרת ועובדי מחלקת הנוער, עדיין לא קיבלו את משכורות חודש מרץ ואפריל. מעבר לכך שמדובר בעבירה על החוק, הרי שלכל שחקן, כמו לכל עובד אחר במשק, יש מחויבויות כספיות, משפחה, תשלום משכנתה/שכר דירה וכיו"ב" אומרים בעמותת האוהדים של הפועל פ"ת 'הכחולה' המתריעה בחודשים האחרונים על המחדלים בהתנהלות הקבוצה ומנסה לעזור ככל יכולתה לעובדי המועדון."אנו כאוהדים מעריכים ומודים לשחקנים, שלמרות אי קבלת שכר בגין עבודתם בניגוד לחוק, גילו מקצוענות ומחויבות והשאירו אותנו בליגה. מזה מספר חודשים שחקני ועובדי המועדון לא מקבלים שכר סדיר, עקב התנהלותו הכושלת של המועדון בשנים האחרונות. על מנהלי המועדון לקחת אחריות: הלנת שכר, חשבונות בנק מעוקלים, ערבויות שניתנו ללא כיסוי- זאת לא הפועל שלנו!"

"אנו, עמותת האוהדים, מוכנים לסייע לשחקנים בכל הנדרש מול ארגון השחקנים, ובכלל. כולנו תקווה שההתנהלות הלא תקינה של המועדון והעומדים בראשו, לא תהיה זו שתוריד את הקבוצה לליגה א', לראשונה בתולדותיה, תוך היאחזות בקרנות המזבח, ובלבד שהאוהדים לא ייכנסו פנימה ויידעו מה קורה באמת". כך בהודעת עמותת הכחולה.

שחקני הקבוצה שחררו ביום רביעי מכתב מטעם לתקשורת שבו הם מסבירים את הצעדים אותם הם החליטו לנקוט: "אנחנו שחקני הפועל פתח תקוה מכריזים סכסוך עבודה ויוצאים כנגד הבקרה תקציבית של ההתאחדות לכדורגל. לא יתכן שבשנת 2018 ובמיוחד לאור ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי של מועדונים עם קשיים פיננסים וחדלות פירעון עדיין יהיו מקרים כאלו… אנחנו דורשים טיפול מיידי מצד הבקרה שלקחה אחריות והצהירה בתקשורת לפני מספר שבועות על טיפול הקבוצה לרבות משכורות ותנאים סוציאלים כדי לספק לנו הסברים ואת מה שמגיע לנו כחוק אחרת ננקוט באמצעים משפטיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!