דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / בתום מו"מ בין ההנהלה לעובדים: סלקום תציע פרישה מרצון בתנאים מיטיבים

עובדים בעלי וותק של 30 חודשי עבודה ומעלה שיבחרו להצטרף לתוכנית, ייהנו בין השאר ממענקים מוגדלים בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותם בקופות | יו"ר הוועד מיה יניב: "תפקידנו לדאוג גם לעובדים המבקשים לפרוש או לפתוח בקריירה חדשה"

סניף של חברת סלקום (צילום: ליאור מזרחי/ פלאש 90)
סניף של חברת סלקום (צילום: ליאור מזרחי/ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

סלקום תציע לעובדיה תוכנית פרישה מרצון הכוללת שורה ארוכה של הטבות, ביניהן: מענקי פרישה מוגדלים ומוכפלים, פנסיית גישור מוקדמת, ליווי מס מקצועי, חבילת רכב לתקופת הסתגלות ועוד. תוכנית ההטבות גובשה במשא ומתן בין הנהלת החברה לוועד העובדים.

"תפקידו של ועד העובדים הוא לדאוג גם לעובדים המבקשים לפרוש או להתחיל בקריירה שנייה" מסרה יו"ר הוועד מיה יניב, "מצנח הזהב הכלכלי שיצרנו יאפשר לעובדינו היקרים והמסורים להתחיל פרק חדש בחייהם ללא דאגות כלכליות".

מיה יניב. תמונה באדיבות המצולמת.
מיה יניב. תמונה באדיבות המצולמת.

לדבריה, המשא ומתן עם ההנהלה לגבי העלות הכספית של התוכנית היה מורכב ומאתגר, אך הוסיפה כי "אני שמחה כי בסופו של דבר, ובמיוחד בתקופה הקשה בה נמצא שוק הסלולר, עמדנו במשימה והוכחנו שוב שעובדי סלקום הם הכי חזקים ביחד".

במסגרת התכנית, כל עובד עם ותק של 30 חודשים ומעלה, יוכל, רק אם ירצה בכך, לבקש במהלך השבועיים הקרובים לסיים את עבודתו בקבוצה, מלווה בתנאי פרישה חסרי תקדים. בקשות העובדים יבחנו על ידי הנהלת החברה בהתאם לצרכיה העסקיים.

חבילת ההטבות ממנה יהנו העובדים הפורשים תכלול מענק פרישה מוגדל בגובה שנות הוותק מוכפלות בשכר – בנוסף לפיצויים אותם צברו בקופותיהם. כך, לדוגמה, ייהנה עובד עם ותק של 15 שנים ממענק בגובה 15 משכורות, שיכללו גם את שווי התמריצים ותשלומי הכוננויות. עובדים בני 45 שנים ומעלה יהיו זכאים לשכר חודש נוסף.

עובדים בני למעלה מ-58 יוכלו לבחור בין פנסיית גישור לקצבה מהוונת כסכום חד פעמי, שתחושב באופן אחוזי ממשכורתם האחרונה – פי שניים משנות הוותק שלהם. כך עובד עם 20 שנות ותק יזכה לפנסיית גישור בשווי 40% ממשכורתו האחרונה עד גיל 67 – שתינתן לו גם במידה ויחל לעבוד בחברה אחרת. עובדים אלו ייהנו גם מהמשך הפרשות לפנסיה על בסיס משכורתם האחרונה עד גיל 67.

לצד זאת תקיים החברה לעובדים הפורשים יריד השמה וליווי אישי במציאת עבודה, וכן תציע להם ייעוץ וליווי פנסיוני מקצועי וצמוד בחינם. עובדים שבבעלותם רכב חברה יהיו זכאים להמשיך ולהחזיק בו לתקופה של שלושה חודשים נוספים, וכן יהיו זכאים העובדים הפורשים לביטוח בריאות מוזל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!