דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טבח בבית ספר

ארצות הברית / הטבח בטקסס: היורה בן ה-17 תכנן את מסע ההרג ביומנו

דימיטרוס פאורציס, ספורטאי ותלמיד בבית הספר, ירה למוות ב-10 אנשים בתיכון בעיירה סנטה פה | ניצולה מהטבח בפלורידה פנתה לתלמידי התיכון: "אף אחד לא צריך לחוות זאת יותר. נעמד תמיד לצדכם!"

תיכון סנטה פה בטקסס (KTRK-TV ABC13 via AP)
תיכון סנטה פה בטקסס (KTRK-TV ABC13 via AP)

נער בן שבע עשרה חמוש ברובה פתח אתמול (שישי) בירי בתיכון בסנטה פה, עיירה ליד יוסטון טקסס בארה"ב והרג 10 אנשים, רובם תלמידים. זהו הטבח הקטלני ביותר בבית ספר בארה"ב מאז הירי בפלורידה בו נהרגו 17 אנשים, שבעקבותיו התחילו בני נוער שניצלו מהירי בקמפיין להגברת השליטה בנשק. הנער היורה, דימיטרוס פאורציס, כתב תכנית לרצח ביומנו האישי, והעלה תמונה לפייסבוק שלו עם חולצה שעליה הכיתוב "נולד להרוג".

לנער היורה, שנמצא כעת במעצר, היו גם מטעני חבלה בבית ספר באזור בהן לא השתמש. לפי מקורות במקום וכן לפי עדויות שנמצאו ביומניו תכנן התוקף לירות גם בעצמו, אך לבסוף ויתר ואמר למשטרה שאין לו את האומץ להתאבד.

במסגרת המתקפה נפצעו 10 אנשים נוספים, ביניהם שוטר שהגיע למקום והיה הראשון להתעמת עם הנער היורה. במהלך העימות הוא נורה בזרועו.

זכרי מואה, תלמיד בשכבה י"ב, היה בכיתת האומנות שלו כאשר שמע שלושה פיצוצים חזקים. לדבריו ראה את היורה מסתובב עם רובה וחולצה שעליה הסיסמה "נולד כדי להרוג". "זה היה טירוף לראות אותו יורע ואז טוען. אני זוכר שראיתי רסיסים עפים מהשולחנות, בכל מקום שבו פגע. אני זוכר שראיתי את הרסיסים עפים על פני הפנים שלי", אמר לעיתון הטיימס.

מייקל פארינה, בן 17, סיפר כי הוא היה בצד השני של הקמפוס כאשר הירי התחיל. הוא שמע אזעקת אש וחשב שזה תרגיל. הוא החזיק את הדלת פתוחה בשביל תלמידי החינוך המיוחד בכיסאות גלגלים, כאשר מנהל הגיע במורד המסדרון ואמר לכולם לרוץ. מורה אחר צעק: "זה אמיתי!".

המשטרה החרימה את ציודו האישי של דימיטריוס, ומצאה כי הוא תכנן את ההתקפה ביומנים שכתב בפלאפון שלו ובמחשב. עם זאת, מסיפוריהם של חבריו לבית הספר לא עולה כי הוא דיבר על תכנית אלה באופן פומבי. לדבריהם, צעיר מאופק, ספורטאי שדבר על רצונו להשיג כלי נשק אבל לא על רצונו להרוג בני אדם.

בפרקלנד פלורידה, בה נהרגו בפברואר 17 אנשים מטבח בבית ספר שעשה תלמיד לשעבר, הגיבו הניצולים מהירי בזעזוע לטבח בסנטה פה. "הלב שלי כבד כל כך בשביל התלמידים בתיכון סנטה פה, זו הרגשה מוכרת מידי שאף אחד לא צריך לחוות. אני כל כך מצטערת שהמגפה הזאת נגעה בעיירה שלכם. פרקלנד תעמוד אתכם עכשיו ולתמיד", כתבה התלמידה ג'קלין קורין בטוויטר שלה, ניצולת הטבח וממובילות תנועת המחאה שהתפתחה אחריו. היא הפנתה את תסכולה גם לנשיא טראמפ וכתבה "הילדים שלנו נרצחים ואתה מתייחס לזה כאילו זה משחק. זה המקרה ה-22 של ירי בביה"ס בשנה זו. תעשה משהו!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!