דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית המלוכה הבריטי

בריטניה / לעיני מיליוני צופים: הסתיימה חתונתם של הנסיך הארי ומגאן מרקל

בין מוסיקה אנגליקנית מסורתית וביצוע מרגש ל'Stand by me', הבטיחו הנסיך הבריטי והשחקנית האמריקנית לאהוב ולכבד אחד את השנייה 'עד שהמוות יפריד בינינו' | עם סיום הטקס הם יצאו לסיבוב בכרכרה המלכותית, לעיני הקהל המריע

חתונת הנסיך הארי ומייגן מרקל (Owen Humphreys/pool photo via AP)
חתונת הנסיך הארי ומייגן מרקל (Owen Humphreys/pool photo via AP)

עכשיו זה רשמי: ראש הכנסייה של אנגליה הכריז על הנסיך הארי ומגאן מרקל כבעל ואישה, לאחר שבני הזוג הבטיחו לאהוב ולכבד אחד את השני "עד שהמוות יפריד בינינו" והחליפו טבעות. ג'סטין וולבי, הארכיבישוף מקאנטרברי, ערך את הטקס לעיני אלפי מוזמנים שנכחו בכנסיית סיינט ג'ורג' בטירת וינדזור ומיליונים שצפו בו ברחבי העולם. הזוג הבריטי-אמריקני, שתוארם הרשמי כעת הוא הדוכס והדוכסית מסאסקס, כאשר ה'דוכסית' מרקל הצטרפה לחברים הבכירים במשפחת המלוכה הבריטית. לאחר טקס החתונה יצאו השניים לסיבוב בכרכרה המלכותית מסביב לטירת וינדזור, שם נערך הטקס.

ראש הכנסייה של וינדזור, דיוויד קונר, בירך את הקהל בתחילת טקס החתונה. כשבני הזוג נעמדו על במת כנסיית סיינט ג'ורג' אמר הארי למגאן "את נראית נפלא". מרקל הגיעה לאירוע לבושה בשמלה של המעצבת קלייר וויט קלר, ומלווה בעשרה ילדים שהיו לבושים בבגדי חתן וכלה, ביניהם הנסיך ג'ורג' בן הארבע והנסיכה שרלוט בת השלוש, ילדיו של הנסיך ויליאם – השושבין בחתונה.

טקס החתונה כלל תפילות אנגליקניות, מוסיקה מסורתית וקלאסית, מקהלת גוספל ומרכבת סוסים שנסעה לאורך וינדזור, שודר לעשרות מיליוני צופים ברחבי העולם. הטקס שיקף את שורשיה האמריקניים של מרקל. מייקל ברוס קארי, המנהיג האפרו-אמריקני של הכנסייה האפיסקופלית, נשא דרשה בטקס, והתפריט המוסיקלי כלל גרסאות לשיר "stand by me" של בן אי קינג ולשירה של אטה ג'יימס "אמן". לאירוע הנוצץ הוזמנו מפורסמים וספורטאים, ביניהם אופרה וינפרי, אידריס אלבה, אלטון ג'ון, ג'ורג' ואמל קלוני, סרנה ויליאמס, ג'יימס קורדן ודייויד וויקטוריה בקהאם.

בין קרובי המשפחה המלכותיים שהגיעו לטקס – צ'רלס ספנסר, אחיה של הנסיכה דייאנה, אמו המנוחה של הנסיך הארי, וכן בת דודו של הארי זארה טינדל ובעלה. בנוסף צפויים להגיע בני משפחתה של קייט, רעייתו של הנסיך ויליאם, המשמש כשושבין: הוריה קרול ומישל מידלטון, האחות פיפה והאח ג'יימס. בקהל נמצאת גם חברתו לשעבר של הנסיך הארי, צ'לסי דייוי, וכן שרה פרגוסון, הדוכסית מיורק, אשתו לשעבר של דודו של הארי, הנסיך אנדרו. מרקל תלווה באמה, דוריה רגלנד, ורבים מחבריה הקרובים ושותפיה לסדרה "חליפות" היו בקהל.

הנסיך הבריטי הארי והשחקנית האמריקנית מגאן מרקל נישאו בכנסיית סיינט ג'ורג' שבטירת וינדזור – אחד מאתרי המגורים הגדולים של בית המלוכה הבריטי. הכל התחיל ב'פגישה עיוורת' לפני שנתיים, שהלכה ממש, אבל ממש טוב. מכאן הסתעף הסיפור למגה-אירוע הגלובלי המתקיים היום לעיניהם של עשרות מיליוני צופים ברחבי העולם, ויעצב מחדש את הממלכה הבריטית.

המלכה אליזבת הכריזה על הארי כדוכס מסאסקס. משמעות תואר האצולה שקיבל הארי היא שלאחר שיינשא למגן מרקל , היא תהפוך להיות הדוכסית מסאסקס.

2,600 אזרחים בריטים הוזמנו לצפות באירוע מתוך הטירה עצמה. אחד הראשונים שהגיעו הוא אלן סקוט בן ה-69, שזכה בכבוד בעקבות 45 שנות שירותו בתנועת הצופים הבריטים, הנהנית מתמיכתה של משפחת המלוכה. הוא הגיע ערב קודם מלינקולנשייר, ותהיה לו תצפית ישירה על הטקס, והוא מקווה להזדמנות טובה לראות את הנסיך הארי ואת מגן מרקל בסיומו. "זה כבוד גדול", הוא אמר על ההזמנה הבלתי צפויה, "האווירה נהדרת. בני משפחת המלוכה הם תומכים גדולים של הכל, והדור הצעיר באמת פורץ קדימה. אני חושב שהם הולכים לקחת דברים קדימה", אמר.

את הטירה מקיפים רבבות אנשים, לאחר שרבים מהם ישנו במקום במהלך הלילה כדי להתמקם בנקודות התצפית הטובות ביותר להצצה על הזוג המאושר ביום חתונתו. אחת מהם היא ברנדט כריסטי, תושבת קנדה, שנמצאת במקום כבר ארבעה ימים. "אני קופאת מקור, יש לי דלקת בגב, ואני רק רוצה להגיע למיטה", אמרה. אם היא תצליח לראות את הזוג המלכותי עובר בכרכרה של משפחת המלוכה, זה יהיה שווה את זה. "אני פה בשביל עשר השניות האלה", אמרה.

הרכבות הראשונות מלונדון לטירת וינדזור הוצפו באנשים שבאים לצפות בחתונה. בתחנת סלו, בה צריך להחליף רכבת כדי להגיע לוינדזור, הנוסעים מצאו את השלטים "כולם לעלות לרציף לתחנת הארי ומגאן מרכז". רבים מהנוסעים ברכבות הללו, המלאות בקרונות עמידה בלבד, היו אמריקנים. ביניהם היתה כרסטין קלינסי מוירג'יניה, שאמרה כי "תמיד הייתי מעריצה של בית המלוכה – לא מהקיצוניים – אבל אני פשוט אוהבת היסטוריה בריטית ואת בני משפחת המלוכה. רציתי להיות חלק מחגיגת החתונה". אירן ברנדווי, עורכת דין מקליפורניה הזמינה כרטיסי טיסה עם ארבעה חברים מייד כשהוכרז תאריך החתונה. "אמריקאית במשפחת המלוכה הבריטית, זה לא ממש מרגש?", אמרה.

המשטרה וכוחות אבטחה פרושים באזור הטירה, על מנת להבטיח את בטחונם של רבבות הצופים הצפויים להגיע במהלך היום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!