דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

ההרוג ה-15 / תל אביב: עובד נהרג בנפילה מגובה באתר בנייה של קבוצת חג'ג'

לואיז גומז, בן ה-32 נפל אתמול (ב') מגובה של כ-20 מטרים באתר ברחוב מנחם בגין בעיר ונהרג | מפקח של משרד העבודה הגיע למקום, המשטרה פתחה בחקירה | גומז הוא העובד ה-15 שנהרג בענף הבניין מתחילת השנה | בשתי תאונות נוספות שאירעו אמש באתרי בנייה נפצעו שני עובדים באורח בינוני

אתר בנייה ברחוב מנחם בגין בת"א, בו נהרג עובד אחרי שנפל מגובה רב, 21 במאי 2018. (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)
אתר בנייה ברחוב מנחם בגין בת"א, בו נהרג עובד אחרי שנפל מגובה רב, 21 במאי 2018. (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לואיז גומז, בן 32 מרמלה הוא העובד שנהרג הבוקר (שני) לאחר שנפל מגובה של כ-20 מטרים, ככל הנראה תוצאה של קריסת פיגום ממוכן (תלוי), באתר בנייה בדרך מנחם בגין בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה מצאו אותו ללא זימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו במקום. מפקח של משרד העבודה בדרכו למקום, המשטרה םתחה בחקירה. זהו העובד ה-15 שנהרג בענף הבניין, לצד עוברת אורח אחת שנהרגה מקריסת מנוף בכפר סבא. האתר, H-TOWER, הוא פרויקט של קבוצת חג'ג' בביצוע ב.ס.ט בנייה.

הרוגי תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2018 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).
הרוגי תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2018 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).

ממשרד העבודה נמסר כי מבירור ראשוני של המקרה עולה כי עובד שעסק בעבודות אלומיניום ועבד באותה עת על העתקתו של פיגום ממוכן, נפל אל מותו מגובה רב. סיבות האירוע ממשיכות להיבדק ברגעים אלה. החברה המבצעת הינה ב.ס.ט בנייה בע"מ .במקום הוטל צו הפסקת עבודה לשני ימי עבודה. המשך החקירה תיעשה על ידי משטלרת ישראל בליווי מקצועי של מינהל הבטיחות.

מב.ס.ט בנייה נמסר כי "קבוצת בסט רואה חשיבות רבה בשמירה על בטיחות הבנייה באתריה. הקבוצה פועלת על פי חוק ומשקיעה מאמצים רבים במניעת תאונות עבודה מתוך דאגה אמיתית לחיי ורווחת עובדיה. החברה מביעה את צערה על התאונה הטרגית. נסיבות האירוע נבדקות על ידי הגורמים הרלוונטיים ולאחר מכן נפעל על פי המסקנות".

דבר ראשון פנה לרשם הקבלנים, בעקבות דו"ח מבקר המדינה שקבע כי אינו מפעיל סמכויותיו כנגד קבלני בניין המתרשלים בתחום הבטיחות – בשאלה האם יינקטו סנקציות כנגד החברה הקבלנית בסט, וכן כנגד חברת אלקטרה שבאתרה בתל אביב נהרג עובד ביום שישי. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה כי "האחריות והסמכות לנושא הבטיחות באתרי הבנייה נמצאת תחת האגף לפיקוח על העבודה במשרד העבודה והרווחה. טרם התקבל אצל רשם הקבלנים מידע בנוגע לאתרים אלה, ולכן לא ניתן להתייחס לאמור. כמו כן, טרם השיב רשם הקבלנים האם בכוונתו לנקוט סנקציות כנגד שלושה קבלנים באשדוד שקיבלו צווי בטיחות בגין עבירות מסכנות חיים לפני 12 יום.

מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, ראובן בן שמעון,  מסר כי "שבוע חדש התחיל עם פועל בניין שקיפח את חייו בגלל ההפקרות התמשכת באתרי הבניה בישראל, כעת מדובר בהרוג מספר 15 שנהרג מתחילת שנת 2018 , מדובר בעלייה משמעותית בכמות ההרוגים והפצועים ביחס לשנה הקודמת ואנו סבורים כי על השר חיים כץ להכריז על מצב חירום בענף הבנייה ונקיטת פעולות מידיות: ביטול ההנחות שניתנו לקבלנים בגין עבירות בטיחות וגביית הקנסות במלואן בפועל , גיוס חירום של מפקחי בטיחות , מבצעי אכיפה על בסיס יומי בשילוב הפרקליטות , המשטרה ויתר גורמי האכיפה".

עוד הוסיף כי "על רשם הקבלנים המשרד הבינוי והשיכון לממש את סמכותו החוקית ולשלול רישיונות לקבלנים עבריינים ולא לתת ליד להמשך ההפקרות, על הרשם מוטלת החובה החוקית ומוסרית לפעול בנחרצות בהתאם לדו"ח מבקר המדינה אשר מתח עליו ביקורת חריפה ביותר".

בשעות הבוקר נפל עובד זר בן 37 מגובה שני מטרים באתר בניה ברחוב שבטי ישראל בקרית אתא. העובד נזקק לחילוץ באמצעות מנוף כיבוי וחובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב בינוני עם חבלות בגפיים. הוא נותח בבית החולים רמב"ם, שם הוציאו מירכו מוט ברזל באורך 80 ס"מ (לאחר שנוסר) שננעץ בו לאחר נפילתו, והוא מתאושש במחלקה האורטופדית.

בצהריים נפצע פועל, תושב השטחים כבן 43, באורח בינוני בתאונת עבודה באתר בניה ברחוב קרית שמונה בחולון.העובד נפגע ממסור ופונה לבית חולים וולפסון לקבלת טיפול רפואי. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות התאונה בשיתוף חוקר תאונות עבודה של משרד הכלכלה והרווחה.

ביום שישי האחרון נהרג דוד יגודייב, בן 59 מראשון לציון בתאונה באתר של חברת אלקטרה בנייה, בניהולו של ירון סורק, ברחוב פרופ' יובל נאמן בתל אביב. העובד נפגע מפגיעת מחיצה בשעה שעבד בתוך סל של מנוף הרמה, ונלכד במרפסת בקומה השלישית. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו לפצוע בסיוע כוחות חילוץ והצלה, ומצאו אותו עם פגיעה רב מערכתית קשה. אחרי בדיקות רפואיות נאלצו לקבוע את מותו במקום.

בשעות אחר הצהרים נפצע בפלג גופו התחתון עובד בן 56 במפעל במושב רם און, כתוצאה מעבודה במכונה. העובד פונה במסוק על ידי מד"א לבית החולים רמב"ם כשהוא פצוע באורח קשה עם חבלה בגפיים. נסיבות הארוע טרם ברורות, וחוקרי משטרה פתחו בחקירה ואיסוף ממצאים בזירת האירוע.

עובד נוסף נפצע ממכונת ערבות במפעל במושב רם און במועצה איזורית גלבוע, והובהל לבית החולים רמב"ם על ידי מד"א באמצעות מסוק כשהוא במצב קשה. רגלו של העובד רוסקה והוא נותח בבית החולים בניתוח מורכב לשחזור עצבים, כלי דם ושרירים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!