דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרגוואי

אפקט טראמפ / שגרירות פרגוואי בישראל נפתחה אתמול (ב') במשכנה החדש בירושלים

בטקס חגיגי, בנוכחות הנשיא קארטס וראש הממשלה נתניהו, נפתחה שגרירות פרגוואי בירושלים | בטקס הוזכרו הקשרים ההיסטוריים בין המדינות, סיועה של פרגוואי להצלת יהודים בזמן השואה והצבעתה בעד תכנית החלוקה באו"ם ב-1947

ראש הממשלה נתניהו ונשיא פרגוואי קארטס בעת הסרת הלוט בטקס פתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים (שלומי אמסלם \ דוברות משרד החוץ)
ראש הממשלה נתניהו ונשיא פרגוואי קארטס בעת הסרת הלוט בטקס פתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים (שלומי אמסלם \ דוברות משרד החוץ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו אתמול (שני) יחד עם נשיא פרגוואי הוראסיו קארטס בטקס פתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים בגן הטכנולוגי. נתניהו וקארטס הסירו את הלוט וחתמו בספר האורחים. פרגוואי היא המדינה השלישית שהעבירה את השגרירות שלה לירושלים. לפני כשבוע נפתחה שגרירות ארצות הברית בשכונת ארנונה בירושלים ויומיים לאחר מכן נפתחה שגרירות גואטמאלה. פרגוואי החזיקה בעבר שגרירות במבשרת ציון.

טקס פתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים, 21 למאי 2018. (שלומי אמסלם דוברות משרד החוץ)
טקס פתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים, 21 למאי 2018. (שלומי אמסלם דוברות משרד החוץ)

בנאומו הודה נתניהו לקארטס, ציין את הקשרים ההיסטוריים בין המדינות והזכיר בדבריו כי פרגוואי הייתה מבין 33 המדינות שהצביעו בעד תכנית החלוקה בעצרת הכללית באו"ם בכ"ט בנובמבר, הצבעה שהביאה להקמתה של מדינת ישראל.

קארטס: "למעמד זה יש משמעות מיוחדת כי הוא מבטא את הידידות הכנה והסולידריות האמיצה בין פרגוואי לישראל"

"זה יום גדול לישראל, יום גדול לפרגוואי ויום גדול לידידות שלנו", אמר נתניהו והוסיף, "פרגוואי עזרה ליהודים להימלט מגרמניה הנאצית. לעולם לא נשכח זאת. עשיתם זאת לפני השואה, במהלכה ואחריה. זה היה מעשה של נדיבות ורחמים שנחקק בלבנו לעד".

הנשיא קארטס אמר במעמד הפתיחה כי "למעמד זה יש משמעות מיוחדת כי הוא מבטא את הידידות הכנה והסולידריות האמיצה בין פרגוואי לישראל", קארטס הוסיף "אני מעריך מעומק ליבי את המדינה הזאת המגנה באומץ לב על זכותה לחיות בשלום והיא בונה מדינה עם שגשוג כלכלי ראוי לשבח ומבטיחה את עתידה ואת עתיד בניה״.

לאחר פתיחת השגרירות נתניהו וקארטס נועדו בפגישה בארבע עיניים, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. 

מוקדם יותר נפגש נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עם הנשיא קארטס בבית הנשיא בירושלים. "אני שמח וגאה לארח אותך כאן אדוני הנשיא בירושלים בירת ישראל, שנתיים לאחר ביקורך הממלכתי בישראל", ברך ריבלין את קארטס והוסיף, "פרגוואי רחוקה אלפי קילומטרים מישראל, אך הלבבות שלנו קרובים. במשך למעלה מ-70 שנה, פרגוואי חברת אמת של ישראל ואכן, אנו מציינים 70 שנים לישראל ולכינון היחסים הדיפלומטיים בינינו".

נשיא המדינה נפגש עם נשיא פרגוואי Mr. Horacio Manuel Cartes Jara לקראת פתיחת השגרירות של מדינתו בירושלים. (עמוס בן גרשום / לע"מ)
נשיא המדינה נפגש עם נשיא פרגוואי Mr. Horacio Manuel Cartes Jara לקראת פתיחת השגרירות של מדינתו בירושלים. (עמוס בן גרשום / לע"מ)

קארטס הודה לריבלין על קבלת הפנים החמה ואמר: "זהו ביקורי השני בישראל כנשיא, אבל כעת אני בטוח שאבקר לעיתים קרובות יותר, בישראל אני מרגיש בבית. רבים שואלים אותי מדוע החלטנו להעביר את השגרירות לירושלים ועל כך אני יכול להשיב – אנו שמים את הדברים במקום הנכון. אנו לא חבים לכם דבר, ואתם לא חבים לנו דבר, זהו המעשה הנכון לעשות". 

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!