דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / לקראת גמר ליגת האלופות: הכירו את לוסי ברונז, כוכבת ליון

לוסי ברונז כמעט פרשה מכדורגל עקב פציעה ועבדה בפיצריה | ביום חמישי היא תפגוש ביחד עם קבוצתה ליון את וולפסבורג הגרמנית בגמר ליגת האלופות שייערך בקייב ותנסה להעניק לליון זכייה שלישית ברציפות

לוסי ברונז (מימין) במהלך משחק מול ליברפול בליגת האלופות, אפריל 2018(Dave Thompson/PA via AP)
לוסי ברונז (מימין) במהלך משחק מול ליברפול בליגת האלופות, אפריל 2018(Dave Thompson/PA via AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום חמישי הקרוב תעלה לוסי ברונז שחקנית ליון הצרפתית למגרש בקייב, למשחק הגמר של הצ'מפיונס-ליג בכדורגל נשים. ברונז שנחשבת למגינה הימנית הטובה בעולם, לא הייתה אמורה בכלל להגיע למעמדים האלו. למרות היותה כישרון צעיר יוצא דופן, אף אחד לא ציפה בתחילת הקריירה שלה, שהשחקנית הפצועה כרונית שבילתה יותר כעובדת בפיצריה מקומית מאשר על המגרש, תהפוך לאחת השחקניות הקשוחות והטובות בעולם.

ברונז נולדה בהולי איילנד שנמצאת קרוב לסקוטלנד, אביה היה ממוצא פורטוגלי ואמה אנגליה. מאז שהיא זוכרת את עצמה היא תמיד רצתה להיות כמו אחיה הגדול, כל דבר שהוא עשה היא רצתה לעשות גם, רק בצורה טובה יותר. רוח התחרותיות וההצטיינות איתה נולדה תדאג לקדם אותה בצורה הטובה ביותר בכל הצמתים לאורך הקריירה.

בישוב הקטן בו הם גרו כל הילדים הקטנים היו מתרוצצים על הדשא ומשחקים בבוץ. אחיה מאוד אהב כדורגל ולכן באופן מאוד טבעי גם ברונז החלה לשחק כדורגל, בהתחלה היא שיחקה רק מול אחיה. אמה בכלל רצתה שהיא תשחק טניס, משחק פחות אגרסיבי ויותר "אצילי" אבל ברונז רצתה להיות כמו אחיה ויותר מהכל היא אהבה את החלק הפיזי והקשוח בכדורגל ואת המשחקים בבוץ החורפי של צפון אנגליה.

בגיל שש כבר הצטרפה לקבוצת הילדים בישוב שכמובן גם אחיה שיחק בה, "בהתחלה הקבוצות האחרות היו צוחקות עלינו, כי יש לנו ילדה שמשחקת בקבוצה. אבל לאחר שגיליתי שאני גורמת להם לבכות (על-ידי תאקלים כואבים), הם הפסיקו לצחוק". בגיל 12 ברונז הצטרפה לקבוצת בנות קטנה בשם בלוט טאון, במהלך משחקי קבוצות הבנות בסביבה הקבוצה של ברונז שיחקה גם עם קבוצת הילדות של סנדרלנד, קבוצת הנשים שהייתה אז בליגה ה-3 באנגליה. בקבוצה החזקה באזור שיחקו שתי ילדות בנות גילה שכולם אמרו עד כמה הן מוכשרות ושהן הולכות להיות הכוכבות של הנבחרת הלאומית, אחרי המשחקים מולן, ברונז הייתה מדמיינת שגם היא יום אחד תגיע לנבחרת הנשים של אנגליה.

בגיל 15 זומנה ברונז לראשונה לנבחרת הנערות עד גיל 17, לאחר מכן המשיכה בדרך הטבעית להגשמת חלומה והצטרפה לאקדמיית הנערות של סנדרלנד ולשתי הכוכבות של הקבוצה אז וחברותיה לנבחרת כיום, שחקנית הקישור של ארסנל, ג'ורדן סטוקס ושחקנית ההגנה של מנצ'סטר סיטי, דמי סטוקס. לקבוצת הנערות של סנדרלנד לא הייתה ליגה ברמה גבוהה של נערות, לכן השחקניות הצעירות הצטרפו כקבוצת בנות היחידה לליגת נערים אזורית וכך צברו ניסיון רב יותר.

ב-2009 ברונז נסעה לשנה אחת לשחק בליגת המכללות של ארה"ב. באותן השנים הרמה באנגליה הייתה עדיין נמוכה וחובבנית והשחקניות הצעירות והכישרוניות היו נוסעות לטעום טעימה קטנה מכדורגל נשים ברמה מקצוענית מעבר לים, שם היו כל יום אימונים וחיים אורח חיים ספורטיבי והשחקניות לוו על-ידי אנשי מקצוע רציניים, מרחק שמים וארץ ממה שהיה נהוג לפני עשור בקבוצת הנשים החובבנית של סנדרלנד.

בארה"ב שיחקה ברונז במדי קבוצת צפון קרולינה טאר הילס והפכה לאנגליה הראשונה שזוכה בתואר בליגת המכללות בארה"ב. לאחר שנה אחת בלבד החליטה לחזור לאנגליה לליגה הבכירה החדשה שהוקמה באותה העונה והצטרפה לקבוצת אברטון. במהלך השנתיים הקריטיות בקריירה שלה בין הגילאים 19 ל-21 הייתה בעלת חוסר מזל ופספסה את רב חלקי העונות בגלל פציעות חוזרות ונשנות. היא מספרת שבאותה התקופה למדה לתואר באוניברסיטה ובעיקר עבדה בפיצריה מקומית, הרבה יותר מששיחקה כדורגל.

לאחר שנתיים קשות ראתה ברונז מהצד איך חברותיה לקבוצה הופכות להיות שחקניות משמעותיות בנבחרת האנגלית ואילו היא צריכה להחליט האם היא פורשת מעולם הכדורגל או לוקחת את עצמה בידיים. בקיץ היא החליטה לעבור ליריבה העירונית ליברפול, לעזוב את את העבודה בפיצריה ולהתחיל לעבוד על הגוף שלה בחדר כושר.  

לאחר שהתחילה בשינוי הנפשי והפיזי הצליחה, בעזרת העבודה הקשה, לחזור למסלול ההצלחות. בשנתיים שלה במדי ליברפול היא זכתה בשני תארי אליפות. בהתחלה כשעוד לא הגיעה ההזמנה לשחק במדי הנבחרת האנגלית, היא קבלה פתאום טלפון מפתיע והזמנה לנבחרת פורטוגל, מאמן הנבחרת צפה בטלוויזיה באחד ממשחקיה ושמע שלברונז יש שורשים פורטוגליים, אז הוא החליט לנצל את ההזדמנות ולצרף אותה לנבחרת הפורטוגלית.

ברונז קבלה את שיחת הטלפון המוזרה כמחמאה, אבל סירבה בנימוס. בסיום העונה הגשימה סוף סוף את חלומה הגדול והצטרפה לראשונה בקריירה שלה לנבחרת אנגליה כשעלתה להופעת הבכורה שלה בדקה ה-88, במהלך משחק הידידות מול אלופת העולם דאז, נבחרת יפן.

ב-2014 החליטו בליגת הנשים להרחיב את הליגה ולהזמין מועדוני גברים נוספים להקים קבוצות נשים במועדון. מנצ'סטר סיטי החליטו לנצל את ההזדמנות והגישו בקשה מהתאחדות הכדורגל להקים קבוצת נשים מקצוענית שתעלה ישירות לליגה הבכירה. לאחר שהמועדון קיבל את האישור המיוחל הוא החל בגיוס מיטב הכישרונות הצעירים מרחבי הליגה. ברונז גם כן קבלה הזמנה להצטרף לפרויקט המיוחד ומיד הפכה לאחת משתי המנהיגות של הקבוצה החדשה.

במהלך שלוש השנים של ברונז בסיטי, הקבוצה זכתה באליפות וגביע היסטורי והעפילה בעונת 2017 לראשונה לחצי גמר ליגת האלופות מול האלופה המכהנת, ליון הצרפתית. הסיטי שידועה בהגנת הברזל שלה, לא הצליחה להתמודד עם העליונות בכמות הכישרון של הקבוצה הטובה והעשירה של אירופה וליון חלפה על פניה בדרך לתואר שני רצוף. ברונז שהפכה לכוכבת הגדולה של הסיטי ונבחרת אנגליה, הבינה שאם את לא מסוגלת לנצח אותן עז עדיף להצטרף אליהן.

במהלך הקיץ האחרון עשתה את המעבר הגדול לקבוצה הצרפתית והפכה לאחת השחקניות החשובות במכונה הבלתי ניתנת לעצירה של ליון. למרבה ההפתעה, בחצי הגמר השנה שוב נפגשו שתי היריבות ראש בראש על ההעפלה למשחק הגמר. הסיטי, שלמדו מהעונה הקודמת את היריבה הצרפתית, הצליחו לשבש לגמרי את משחק ההתקפה של הצרפתיות בחצי הגמר הראשון באנגליה.

במשחק השני ליון ידעה שהיא חייבת לפרוץ את הגנת הברזל של הסיטי כמה שיותר מהר כדי לא להיכנס ללחץ מיותר. מי שכבשה את שער היתרון המהיר שהפך גם לשער הניצחון והבטיח את העפלת הקבוצה לגמר הקרוב הייתה כמובן לוסי ברונז שכבשה שער יפהפה בבעיטה מהאוויר לרשת של קבוצתה לשעבר.

ביום חמישי, שחקנית ההגנה הקשוחה תגיע בגיל 26 לפסגת הקריירה שלה כשהיא וקבוצת המיליונים של ליון תפגוש את הקבוצה השנייה החזקה ביותר באירופה וולפסבורג, זוכת הדאבל מגרמניה. הפעם תצטרך לעצור את ההתקפה קטלנית של וולפסבורג שכוללת את מלכת שערי הליגה הגרמנית פרלין הארדן הדנית.

ברונז הייתה צריכה להתגבר על מכשולים רבים בדרך להגשמת המטרות שלה, אבל את מה שהיא למדה במגרשי הדשא והבוץ בצפון אנגליה היא ידעה ליישם לאורך הקריירה מלאת ההישגים שלה ובאתר של אופ"א היא ממליצה לכל הנערות הצעירות שאוהבות כדורגל לאמץ את הגישה שלה. "לעולם אל תפסיקי, לעולם על תיכנעי. את תגיעי לשם בסופו של דבר, זה רק עניין של זמן. בדרך יהיו רגעי שפל , אבל את תתגברי עליהם בזכות ההישגים שתשיגי".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!