דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

החוק הרוסי / הופסקו השיחות בין ארגון השחקנים למנהלת, קיימת אפשרות שהליגה תבוטל

המ"ומ בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה עדיין לא נשא פרי: "נכון לעכשיו הופסק המו"מ בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה. שביתת השחקנים ממשיכה" | מחר בשעה 11:00 תתקיים ישיבת דירקטוריון בה תצא הודעה על המשך העונה

אסיפת ארגון השחקנים בבית ההסתדרות (קרדיט: ארגון השחקנים)
אסיפת ארגון השחקנים בבית ההסתדרות (קרדיט: ארגון השחקנים)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המשבר בין ארגון שחקני הכדורסל למנהלת טרם הגיע לפתרון, לאחר שהמנהלת מתבצרת בעמדתה ולא מוכנה לזוז ממתווה השרה רגב של המשך "החוק הרוסי" (שמתוכנן להסתיים בתום העונה הנוכחית) לשנה נוספת עם הגבלה לשישה זרים והקמת ועדה לבחינת ההמשך.

לאחר מספר שיחות שהתקיימו היום בין הצדדים הוציא ארגון השחקנים הודעה לפיה: "נכון לעכשיו הופסק המו"מ בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה. שביתת השחקנים ממשיכה, אין אימונים בקבוצות, למעט גלבוע גליל, שהוחרגה בשלב זה מהשביתה על ידי הארגון". הארגון אף חידד את דרישותיו ודרש שההסכם החדש יהיה לתקופה של לפחות שתי עונות על בסיס המתווה שהציגה שרת הספורט אמש (ג'). "עמדת הארגון היא שיש להפחית את מספר הזרים המשחקים בליגה לשלושה זרים לכל היותר ולהגיע להסכם ארוך טווח".

במנהלת הליגה הגבירו את האיום ושלחו מכתב ליו"ר ארגון השחקנים ניר אלון הציבו אולטימטום ודרשו להודיע לה עד 20:00 בערב אם הם מאמצים את המתווה שהציעה השרה מירי רגב לביטול השביתה. אם תשובה כזו לא תתבטל המנהלת הודיעה שלא תקיים את משחקי המחזור".

לאחר מתן האולטימטום מסרו בארגון השחקנים: "ארגון השחקנים אינו מוכן לפעול תחת אולטימטום. יש לזכור שהשחקנים עשו כברת דרך ארוכה והלכו לקראת המנהלת, אך נתקלו במבוי סתום. המנהלת היא זו שזגזגה בין החלטות שונות אחרי שכבר הודיעה על המשך ההסכם לשנתיים וגרמה לעיכוב משמעותי בפתיחת המו"מ . אילו פעלה אחרת היה המשבר נמנע. ניסיון של המנהלת להציג את הדברים כאילו יש כאן רק צד אחד שאחראי למצב ולאיים בסגירת הליגה הוא ניסיון חסר כל סיכוי. האחריות לסגירת הליגה היא קודם כל ולפני הכל של המנהלת, אשר מסרבת בתוקף לראות את טובת הכדורסל ולקבל הסכם לטווח רחוק. המנהלת היא זו שמתעקשת לכונן הסכם רק לשנה אחת, כאשר אנו השחקנים מגלים אחריות כלפי הכדורסל הישראלי ומבקשים, הסכם לשנתיים אשר במהלכן נבחן את כל הסוגיות הדרושות, בכללן מכסת הזרים, בעיית המתאזרחים והמיסוי. לפני כשעה עדכנו במנהלת כי: "מחר (ה') תתקיים ישיבת דירקטוריון בשעה 11:00 ולאחריה תצא הודעה מסודרת על המשך העונה".

שרת הספורט מירי רגב בהצהרה לפני הדיון על שביתת שחקני הכדורסל (צילום: יאיר צוקר).
שרת הספורט מירי רגב בהצהרה לפני הדיון על שביתת שחקני הכדורסל (צילום: יאיר צוקר).

כזכור, אמש לאחר הפגישה הלילית בין הצדדים הובא המתווה לשחקנים להצבעה ונדחה ברוב גדול. מהארגון נמסר כי "השחקנים קוראים למנהלת הליגה להמשיך במו"מ מול ארגון השחקנים לאלתר מתוך מטרה להגיע להסכם ארוך טווח לטובת הכדורסל הישראלי". בארגון מעוניינים להבטיח מתווה ארוך טווח ולהוריד את כמות הזרים לשלושה בקבוצה ולא מתכוונים לוותר "הצעדים הארגוניים של השחקנים יימשכו עד אשר יגובש הסכם חדש ואין שינוי בהחלטה כי ככל שלא ייחתם הסכם חדש, השחקנים הישראלים לא ייקחו חלק במחזור המשחקים הקרוב". 

השרה מירי רגב ניסתה להגיע לפתרון המשבר והצהירה כי: "ענף הכדורסל הביא הרבה הישגים כחול-לבן במהלך השנים. ענף הכדורסל הישראלי נמצא במשבר שצריכים לפתור. לא נכנסתי למשבר עד לרגע זה. ברור שצריך את הסאגה הזו לסיים. לא כולם יהיו מרוצים, אבל כל מי שיושב סביב השולחן הזה אוהב את הכדורסל הישראלי ורוצה הצלחות באירופה. נצטרך לקבל החלטות, חלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות. אנחנו לא מתכוונים להתערב בהיבט המקצועי. הכוונה היא שהכדורסל הישראלי יחזור לימי הזוהר שלו עם שחקנים כחול-לבן. אנחנו נפתור את המשבר כי כולם רוצים להגיע לסיום המשבר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!