דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרופות

בריאות / שר האוצר אישר: תוך שלוש שנים ירדו מחירי התרופות ב-20%

כחלון חתם על צו אשר יביא להפחתה משמעותית במחירי התרופות | הציפייה היא שההוזלה תביא לחיסכון של מאות מיליונים למשק הישראלי

תרופות. (צילום אילוסטרציה: אידאה).
תרופות. (צילום אילוסטרציה: אידאה).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר כחלון חתם היום (רביעי) על צו להפחתה משמעותית במחיר התרופות. במשרדי הבריאות והאוצר צופים שהשינוי במודל הפיקוח יוביל להורדה של 20% במחירי התרופות תוך שלוש שנים. כשבשנה הראשונה יוביל השינוי להוזלה ממוצעת של כ-5% במחירי התרופות היקרות ולחיסכון של 150-200 מיליון שקל למשק.

בשנתיים האחרונות עובדים משרדי האוצר והבריאות על יישום רפורמה במנגנון קביעת המחירים המרביים של מחירי תרופות המרשם בישראל. המלצות ועדת המחירים כוללות הגברת הפיקוח על תרופות מקור יקרות וללא תחרות והקלה ברגולציה ורמת הפיקוח על תרופות גנריות זולות בהן יש תחרות בשוק.

מחירי התרופות נקבעים כיום על פי המחיר שלהן בהולנד או על פי ממוצע של המחירים בבלגיה, בהונגריה, בספרד ובצרפת. על פי המודל החדש, חלוקת הפיקוח על תכשירי מרשם לשתי קבוצות בהתאם לרמת התחרות: קבוצה א': תכשירים עם תחרות – תרופות גנריות וכן תרופות המקור המקבילות. קבוצה ב': תכשירים ללא תחרות – תכשירי מקור שאין להם תכשיר גנרי. אופן הפיקוח המוצע בכל אחת מהקבוצות: קבוצה א' – העברה לפיקוח לפי פרק ו' לחוק הפיקוח – בקשה להעלאת מחיר. קבוצה ב' – קביעת מחיר לפי פרק ה' לחוק הפיקוח – על פי ממוצע 3 המדינות הזולות מבין המדינות שמשווים איתן כיום.

"הנגשת הבריאות לציבור"

שר האוצר, משה כחלון: "מדובר בצעד נוסף להפחתת יוקר המחייה והנגשת הבריאות לציבור. המהלך צפוי לחסוך לציבור כ-200-150 מיליון ש"ח ולהוריד בכ-5% מחירים של תרופות יקרות. מהלך זה, מהווה חלק משורת צעדים שקידמנו בשלוש השנים האחרונות לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בישראל. בין צעדים אלה ניתן לציין תוספות תקציביות חסרות תקדים והכנסת שירותים חדשים כגון טיפולי שיניים לנוער וקשישים, הגדלת סל התרופות בסכום הגבוה ביותר אי פעם, תנופת פיתוח בבתי החולים ותקציבים משמעותיים לקיצור תורים. נמשיך לחזק את מערכת הבריאות הציבורית בישראל ולפעול למען ציבור החולים".

סגן השר יעקב ליצמן: ״מדובר בצעד חברתי חשוב למען ציבור החולים והקלת יוקר המחיה על האזרחים.״

ודים פרמן סמנכ"ל תכנון תקצוב ותמחור ציין כי "אנו יוצאים לדרך חדשה בה יותאם מודל הפיקוח על מחירי התרופות לאופי השוק כך שיוגדל הפיקוח על תרופות ללא תחרות מחד והקלה בפיקוח על תרופות בהם ישנה תחרות. אני מברך את השותפים שנרתמו לשינוי ובכלל זה  נציגי משרד האוצר.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!