דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפללת לקוחות זנות

הפללת הלקוח / שרת המשפטים: תומכת באכיפה מנהלית לצרכני זנות - אך לא בענישה פלילית

לאחר חודשים של דיונים, נסיונות להצעות חוק מצד מספר חברות כנסת והתחייבות להצעת חוק ממשלתית להפללת לקוחות זנות הודיעה הערב השרה שקד על החלת ענישה מנהלית על לקוחות זנות | ח"כ שולי מועלם-רפאלי: "אבן דרך היסטורית במאבק בזנות"

שידול לזנות (צילום: רעות גיא)
שידול לזנות (צילום: רעות גיא)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אחרי חודשים של דיונים בנושא, שרת המשפטים איילת שקד הודיעה כי תחל אכיפה מנהלית לצרכני זנות. שקד החליטה שהענישה על לקוחות הזנות תהיה בצורת קנסות מנהליים, ולא דרך ענישה פלילית. ההחלטה נובעת, לפי הודעת השרה, "מתוך הבנה שהדבר מביע מסר מוסרי שמדינת ישראל לא יכולה להסכים לתופעה של זנות וסחר בנשים". בנוסף, מאמינה שקד כי קנסות מנהליים הינם אפקטייבים יותר מענישה פלילית.

שרת המשפטים איילת שקד הכריעה בסוגית אופן הענישה לצרכני זנות, ובחרה באכיפה מנהלית לצרכנים ולא באכיפה פלילית. האכיפה המנהלית תתבצע על בסיס מתן קנסות למי שייתפס צורך זנות, ולא צפוייה לכלול רישום פלילי.

האופציה השנייה שעמדה על הפרק הייתה אכיפה פלילית מדורגת לפיה בפעם הראשונה בה אדם ייתפס צורך זנות הוא ישלם קנס, בפעם השנייה תוצע לו הבחירה בין קנס ובין המרת הקנס בהשתתפות בהדרכות שמטרתן מניעה של צריכת זנות חוזרת, ובפעם השלישית – יירשם ברישום פלילי ויועמד למשפט.

לפני כחצי שנה, הוגש לשרה דו"ח הוועדה הבין משרדית לצמצום תופעת הזנות, בראשו עמדה חודשים ארוכים מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור. הדו"ח נמנע מלהכריע בסוגייה של אכיפה מנהלית או פלילית, אך רמז כי אכיפה מנהלית הנה פחות מתאימה לסוגית המאבק בזנות, ונטה לכיוון אופציית האכיפה הפלילית המדורגת.

יוזמת חוק הפללת לקוחות זנות, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי מיהרה לברך ואמרה כי זוהי אבן דרך היסטורית במאבק בזנות וצעד משמעותי לקראת הפללת הלקוחות.

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, התייחסה גם היא להחלטה: "השרה איילת שקד עשתה היום צעד שיירשם בדפי ההיסטוריה במאבק למיגור תעשיית הזנות בישראל. מהלך שנכון שיושלם בהקדם האפשרי, כשהשרה תציג לכנסת את החוק לאיסור צריכת זנות ושיקום שורדות זנות והוא יאושר. בהחלטתה של השרה שקד הכח לעצור את הניצול המתמשך של אלפי נשים וגברים במעגל הזנות, למנוע את דרדורו של הדור הבא לזנות, ולהביא לתיקון מוסרי אמיתי עבור החברה הישראלית כולה".

נזכיר כי בפברואר האחרון, התחייבה שקד להגיש את תזכיר חוק הפללת לקוחות הזנות עד תחילת מושב הכנסת הנוכחי, בסוף אפריל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!