דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / הכירו את פרופ' ציון חגי, היו"ר החדש של ההסתדרות הרפואית בישראל

חגי יחליף את פרופ' ליאוניד אידלמן שמסיים שתי קדנציות ויחל בקרוב את תפקידו כנשיא ההסתדרות הרפואית העולמית | חגי הצהיר על מחוייבותו לקידום הרופאים והרופאות לצד שמירה על מערכת הבריאות לרווחת הציבור

מסדרון בית חולים (צילום: פלאש90)
מסדרון בית חולים (צילום: פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

פרופסור ציון חגי מונה אתמול (רביעי) לתפקיד יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י). חגי יחליף את פרופסור ליאוניד אידלמן שכיהן בתפקיד במשך שתי קדנציות ואילו אידלמן יתחיל באוקטובר הקרוב את תפקידו כנשיא ההסתדרות הרפואית העולמית.

פרופ' חגי, מומחה למיילדות וגניקולוגיה ניהל עד לאחרונה את חטיבת הנשים והיולדות בקפלן, אותה ניהל במשך 21 שנה וכיום משמש כמנהל יחידה בחטיבת נשים ויולדות, יו"ר ועדת ההתמחות ואחראי הסטז'רים, ויו"ר ועד רופאי קפלן. בארבע השנים האחרונות היה סגן יו"ר הר"י ויו"ר ועד חטיבת רופאי בתי החולים בארגון הרופאים של שירותי בריאות כללית. מעבר לכך כיהן במספר תפקידים מקצועיים בהם יו"ר החברה הישראלית לאם והעובר ויו"ר החברה הישראלית לניתוחים גניקולוגיים לפרוסקופיים.

 

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: איציק בירן)
פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: איציק בירן)

פרופ' חגי, יו"ר הר"י החדש, אמר עם בחירתו כי הוא חש את כובד התפקיד שהופקד בידיו ויודע כי מדובר באחד התפקידים, הקשים והמאתגרים ביותר במערכת הבריאות. "ההסתדרות הרפואית היא הארגון היציג של כלל רופאי ישראל ורופאי השיניים. ההסתדרות הרפואית אמונה לא רק על קידום תנאיהם ורווחתם של הרופאים והרופאות אלא גם על שמירת רמתם המקצועית והאתית ופועלת לשמירת האיכות הרפואית וקידום מערכת הבריאות לטובת ציבור המטופלים. ההסתדרות הרפואית בישראל הינו איגוד מקצועי ייחודי אשר חרט על דגלו לא רק את קידומם המקצועי והכלכלי של הרופאים, כי אם גם, ולא פחות חשוב, את קידום מערכת הבריאות בישראל".

עוד הוסיף חגי כי ההסתדרות הרפואית "ניצבת בפני קדנציה מאתגרת שכן חדשות לבקרים אנו עדים לגזירות של חקיקה אגרסיבית במטרה לפגוע במעמד הרופא והשתכרותו". חגי לא חסך בביקורת על ממשלת ישראל שלדבריו ממשיכה למנוע תקציבים נחוצים ממערכת הבריאות הציבורית ועל ידי כך "פוגעת פגיעה משמעותית במערכת הרפואה הציבורית ובמקביל מחלישה את הפרטית". פעילות ממשלתית זו גורמת לדברי חגי לפגיעה במטופלים רבים אשר אינם יכולים לקבל מענה במערכת הפרטית או הציבורית כאחד. "כל תכנית קיצור התורים שהובטחה בשנת 2015 מקרטעת ובעצם לא מתקיימת ואנו לקראת הסכם שכר חדש. עלינו להיערך אליו ממחר".

במסגרת ועידת הר"י התקיימו בחירות גם למוסדות ההסתדרות הרפואית: הלשכה לאתיקה, בה נבחרה ד"ר תמי קרני להמשיך ולכהן כיו"ר הלשכה לקדנציה נוספת. במועצה המדעית נבחרו לכהן כיו"ר (ברוטציה) הפרופ' גידי פרת, מנהל טיפול נמרץ ילדים בשיבא והפרופ' חנוך קשתן, מנהל המערך הכירורגי בבלינסון.

ד"ר ליאוניד אידלמן, היו"ר היוצא של ההסתדרות הרפואית בישראל (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
ד"ר ליאוניד אידלמן, היו"ר היוצא של ההסתדרות הרפואית בישראל (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!