דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כחול לבן על הפרקט / לא מסכימים: מנהלת הליגה הודיעה על סיום עונת הכדורסל

המשבר בכדורסל הישראלי לא הגיע לפתרון ומנהלת הליגה הכריזה - העונה הסתיימה | טרם הוכרע איך תקבע האלופה ומי תרד לליגה הלאומית

שחקני הכדורסל בבית הדין לעבודה (ארגון שחקני הכדורסל)
שחקני הכדורסל בבית הדין לעבודה (ארגון שחקני הכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר ימים ולילות ארוכים של ישיבות ודיונים היו ארגון השחקנים למנהלת הליגה יצאה ההודעה – עונת הכדורסל 2017/18 הגיעה לסיומה. ההודעה התקבלה בתום ישיבת דירקטוריון של מנהלת הליגה אחרי שארגון השחקנים לא קיבל את האולטימטום שהציבו. נכון לעכשיו לא ברור אם תיקבע אלופה לעונה ומה זהות היורדת ללאומית, כאשר מכבי חיפה כבר ירדה מעשית.

בשעות האחרונות עוד מתקיימים נסיונות אחרונים להגיע לפתרון המשבר וגישור על הפערים.

כזכור, מנהלת הליגה דרשה לבטל את החוק הרוסי שמבטיח שני שחקנים עם ת.ז ישראלית על המגרש מכל קבוצה בכל רגע נתון, ולאפשר לקבוצות הליגה להחתים ששה שחקנים זרים בכל סגל, במקום חמש היום. מנגד, איגוד השחקנים מעוניין באחת משני החלופות: קיום הסכם ארוך טווח שמבטיח את החוק הרוסי או ביטול החוק הרוסי והגבלת כמות הזרים שכל קבוצה רשאית להחתים עד שלושה זרים.

בהודעה רשמית שהוציאו במנהלת הליגה לאחר סיומה של הישיבה נאמר: "ניהלנו משא ומתן במשך שבועות ארוכים והצענו הצעות פשרה שלא התקבלו על ידי השחקנים. הם ביקשו את שרת הספורט לפשר בין הצדדים, אך לבסוף גם דחו את מתווה הפשרה של השרה, בניגוד למנהלת הליגה שקיבלה אותו.

"אתמול ישבנו שעות ארוכות עם ארגון השחקנים והלכנו על צעדים נוספים לטובת השחקן הישראלי, אך הם דחו גם הצעות אלה והקצינו את עמדתם. עוד הבוקר במאמץ אחרון להציל את העונה נעתרה המנהלת להצעה שהציע שמעון אמסלם, סגן יו"ר ארגון השחקנים, לפתרון המשבר ואולם ניר אלון, יו"ר הארגון, הודיע לנו כי ההצעה אינה על הפרק".

לדבריהם, השביתה מונעת את המשך העונה, "ליבנו עם אוהדי הכדורסל" נמסר מהמנהלת, "מאות העובדים הקשורים לליגה, עם בעלי הקבוצות ועם כל הגורמים הקשורים לענף ואנו שותפים לאכזבה ומפח הנפש שנגרמים לכל אוהבי הכדורסל".

מאיגוד הכדורסל נמסר "אם המנהלת באמת רוצה להראות נכונות ולא רק לגלגל את הבעיה לשנה הבאה – היא הייתה מסכימה לכך שבהעדר הסכמה ישחקו 3 זרים או יימשך הסטטוס קוו. להתחיל מו"מ בידיעה שברירת המחדל היא 3 זרים מלמדת על כוונה אמתית לעשות שינוי. כל הבטחה אחרת של המנהלת להסכים בנושא בהמשך צריכה להתבטא במעשים בשטח".

גם שרת תרבות והספורט שמנסה לגשר על הפערים בין שני הצדדים, פרסמה הודעה מודאגת מהחלטת מנהלת הליגה ומחוסר ההסכמה שקיים כרגע בין שני הצדדים, העיקר האכזבה שלה הייתה חוסר ההסכמה של ארגון השחקנים לקבל את המתווה אותו היא הציעה לחתום לעונה אחת עם החוק הרוסי ולעלות מחמש לשש זרים ולהקים ועדה שתבחן במהלך הקיץ הצעה להסכם ארוך טווח שיפתור את חוסר ההסכמות בין שני הצדדים. "המשבר אליו נקלעה ליגת העל בכדורסל מהווה נורה אדומה מהבהבת ומחייבת אותי כשרה ואת המשרד לנקוט בצעדים מעשיים עליהם אודיע בקרוב".

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר "ביטול הליגה יביא עימו השלכות הרסניות לכדורסל הישראלי". בהלול הוסיף "צר לי לשמוע שהצדדים לא הצליחו למצוא מתווה מוסכם, ובכך האוהדים מפסידים סיום לליגת כדורסל מצויינת. ביטול הליגה יביא איתו נזק והשלכות הרסניות לכדורסל המקצועני בארץ. חשוב לציין, הוויכוח סביב "החוק הרוסי" הוא מהותי וחשוב, האינטרס של כולנו שהשחקנים הישראלים יקבלו הזדמנות בליגה המקומית, שלא תוצף בשחקנים זרים. חשוב למצוא את הנוסחה והתמהיל הנכונים שיאפשרו לכשרונות מקומיים לפרוח ולשגשג, לצד שחקני חיזוק מחו"ל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!