דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חסן נסראללה

המזרח התיכון / מנהיג חיזבאללה נשא דברים לציון 18 שנים לנסיגת צה"ל מלבנון

חסן נסראללה נשא דברים לציון מה שמוגדר על ידי חיזבאללה כיום של ניצחון | הוא התייחס בדבריו לסנקציות מצד ארה"ב ומדינות המפרץ, להקמת הממשלה החדשה בלבנון ולעניין הבוער ביותר: מאבק בשחיתות

חסן נסראללה, ארכיון (צילום ארכיון: AP)
חסן נסראללה, ארכיון (צילום ארכיון: AP)
שי ניר

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נשא דברים שלשום (שישי) במלאת 18 שנים ליציאת כוחות צה"ל מדרום לבנון, אירוע אותו תופש הארגון כניצחון גדול. בנאומו התייחס לאיומים מצד ישראל, ארה"ב ומדינות המפרץ ולמצב הפוליטי בלבנון וניסה, באופן די ציני כמי שהשתמש בבני עמו כשכפ"צ, לשוות לעצמו נופך ממלכתי תוך שהוא קורא לעיסוק בנושאים אזרחיים ובמלחמה בשחיתות.

נסראללה פתח את דבריו בדברי שבח לכוחות הלוחמים לרגל יום השנה לנסיגה ואמר כי הניצחון הגדול הוא היכולת של אזרחי לבנון לחיות בביטחון ובכבוד במולדתם. הוא ציין כי כלי הנשק שעמדו לרשותם ב-2000 היו פשוטים וצנועים וכי הניצחון הושג בזכות נחישות הלוחמים, אותה נחישות הודגמה שוב ב-2006, לדבריו. "איננו מחפשים מלחמה – אולם אנחנו גם לא בורחים מפניה", אמר והוסיף כי ישראל נסוגה מלבנון כשלא יכלה לשאת יותר את האבידות שהסב לה הארגון.

כרזות המראות את תמונתו של חסן נסראללה תלויות מחוץ למרכזי הצבעה בזמן הבחירות בלבנון. חיזבאללה צפויה להגביר את כוחה בפרלמנט הלבנוני. (AP Photo/Hassan Ammar)
כרזות המראות את תמונתו של חסן נסראללה תלויות מחוץ למרכזי הצבעה בזמן הבחירות בלבנון. חיזבאללה צפויה להגביר את כוחה בפרלמנט הלבנוני. (AP Photo/Hassan Ammar)

עוד התייחס בנאומו להחלטה מהעת האחרונה של ממשלת ארה"ב ומדינות המפרץ להכניס בכירים בארגון לרשימת תומכי הטרור ואמר כי ההחלטה נועדה להרתיע אנשים מלהיות בקשר עם הארגון. נסראללה טען כי זאת לא בעיה של אנשי חיזבאללה ש"לא מבקשים לנסוע לאירופה למטרות תיירות" אלא שלרשימה נכנסו אזרחים לבנוניים שכלל לא קשורים לארגון אולם הוא חש אחראי עליהם בכל זאת. לטענתו העניין יטופל לכשתקום ממשלה לבנונית חדשה שכן היא האחראית בסופו של דבר לשלומם של אזרחי לבנון.

נסראללה ייחס את אותה כוונה לבודד את חיזבאללה למדיניות של ארה"ב כלפי איראן, אחת התומכות הגדולות של חיזבאללה באזור. "כשאתה נוקט עמדה כנגד אימפריאליזם, כשאתה כוח שמחפש עצמאות אמיתית, כשאתה נלחם על ריבונותך ופועל כדי שמדינתך לא תהיה תלויה באף גורם, 'הם' ינסו להרוג אותך, לפגוע בך ולנסות להשמידך", אמר. "כשם שלמשפחות יש שאהידים, כך גם הכלכלה שלנו תספוג מכה. הם מנסים לפגוע בנחישות שלנו ובכוח הרצון שלנו ולא יודעים שזה רק מחזק אותנו".

בדבריו על תהליכי הקמת הממשלה הלבנונית אמר כי הסיבה שחיזבאללה מעוניין בהקמה מהירה של ממשלה לא קשורה בנסיבות הגיאו-פוליטיות אלא בצורך ביציבות של החברה הלבנונית. נסראללה קרא להקמת ממשלה שתייצג את כלל הפלגים בלבנון ותפעל לטובת כולם ואמר שכשקרא את מצעי המפלגות ראה שברבים מהם יש הרבה מן המשותף. נסראללה טען כי גם ישתף פעולה גם עם מפלגות עמן יש לו מחלוקות "אסטרטגיות", כשהמטרה היא המאבק בשחיתות בלבנון, לדבריו, כדי שקורבנם של אלה שהקיזו את דמם למען לבנון לא יהיה לשווא.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!