דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סטרלינג בראון

שווים פחות / למרות ההתנצלות: שחקן ה-NBA סטרלינג בראון יגיש תביעה בגין אלימות משטרתית

בראון, שביצע עבירת חניה, נדחף בכוח לרצפה, הותקף על ידי אקדח חשמלי ונעצר | יומיים לאחר המקרה בוטלו ההאשמות כלפיו והמשטרה התנצלה, אך בראון נחוש לא לעבור על האלימות הבלתי מוצדקת שהופעלה כלפיו בשתיקה

מעצרו של שחקן הNBA סטרלינג בראון שתועד במצלמת הגוף של אחד השוטרים. 26 בינואר 2018 (Milwaukee Police Department via AP)
מעצרו של שחקן הNBA סטרלינג בראון שתועד במצלמת הגוף של אחד השוטרים. 26 בינואר 2018 (Milwaukee Police Department via AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

משטרת מילווקי פרסמה ביום רביעי האחרון התנצלות רשמית על פגיעתם של שוטרים מקומיים בשחקן ה-NBA סטרלינג בראון מהקבוצה המקומית מילווקי באקס. המשטרה טוענת כי השוטרים שהשתמשו כנגד בראון באקדח חשמלי ללא צורך עברו ועדת משמעת פנימית ונענשו בהתאם. השחקן ועורכו דינו אינם מסופקים מההתנצלות והגישו תביעה כנגד המשטרה.

האירוע התרחש ב-26 בינואר, כאשר מספר השוטרים, שכנראה לא זיהו את בראון כשחקן NBA מוכר, החליטו להגיש לו דו"ח על עבירת חניה בשתיים בלילה בחניון מקומי. בראון שיתף פעולה עם השוטרים אך הותקף ללא סיבה באקדח חשמלי ולאחר התקיפה נלקח למעצר, למרות שלא היתה לכך סיבה משפטית. ההאשמות בוטלו יומיים בלבד לאחר האירוע.

בצילום וידאו שפורסם לאחר האירוע, נראים השוטרים מדברים עם בראון ומתחקרים אותו על נוכחותו במקום. לאחר שמונה דקות נשמעת צעקה של השוטרים על השחקן להוציא את הידיים שלו מהכיסים. הוא בתגובה ענה להם: "עזבו אותי, אני מחזיק דברים עם הידיים". לאחר מכן נראים השוטרים מורידים אותו לרצפה ונשמע השימוש באקדח החשמלי, כאשר אחד השוטרים צועק "טיזר, טיזר, טיזר". לאחר מכן הורם בראון מהרצפה והשוטרים המשיכו לתחקר אותו. לפני שנלקח למעצר נשמע אחד השוטרים אומר: "הוא היה מניאק, הוא בטוח ניסה להסתיר משהו".

במסיבת העיתונאים במהלכה פורסם הסרטון התנצל מפקד המשטרה של מילווקי אלפונסו מורלס: "אני מצטער שהאירוע הגיע למצב כל כך חמור". בראון, שלא היה מרוצה מההתנצלות של המשטרה, מתכנן להגיש תביעה על הפגיעה הפיזית חסרת הבסיס שבוצעה כלפיו, ככל הנראה ממניעים גזעניים.

סטרלינג בראון במדי מילוואקי באקס. 15 בינואר 2018 (AP Photo/Nick Wass)
סטרלינג בראון במדי מילוואקי באקס. 15 בינואר 2018 (AP Photo/Nick Wass)

בראון שיחרר הצהרה רשמית מטעמו: "החוויה שלי עם משטרת מילווקי שכנעה אותי לקום ולספר את הסיפור שלי, כדי שאוכל למנוע ממקרים דומים של אי צדק לחזור על עצמם. מה שהתחיל כעניין פשוט של כרטיס חניה הפך לניסיון הפחדה משטרתי, שלווה בשימוש בלתי חוקי בכוח, כלל שימוש באזיקים וטיזר חשמלי ולבסוף פתיחת תיק באופן בלתי חוקי".

המעצר הלא חוקי והפגיעה בבראון הם ביטוי נוסף למציאות האלימה עמה נאלצים להתמודד מדי יום אזרחים אפרו-אמריקאים ברחבי ארה"ב. במקרים רבים אזרחים חפים מפשע נעצרים וסובלים אלימות משטרתית על לא עוול בכפם, רק בשל צבע עורם. שחקני ה-NBA בהנהגת לברון ג'יימס מתייחסים בתקשורת האמריקאית לנשואים מסוג זה ושחקני ה-NFL אף הובילו מחאה במהלך משחקי הליגה.

https://twitter.com/ShaunKing/status/999450191278178304

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!