דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטלוויזיה החינוכית

עתיד החינוכית / בלי פתרון באופק, הצעות לצמצומים דרמטיים כדי להציל את החינוכית על השולחן

לפי תכנית של מנכ"לית הערוץ אורנה שמחון שפורסמה בתקשורת, יקוצצו מספר העובדים מ-180 ל-100 | הצעה של מיקי זוהר כוללת קיצוץ של כמחצית מתקציב הערוץ | בוועד הופתעו מהתכנית של שמחון: "לא ראינו אותה ולא את ההצעה, הדברים לא הובאו לידיעתנו"

אוזה נולי ובץ מוחים נגד סגירת החינוכית (צילום: דפנה טלמון)
אוזה נולי ובץ מוחים נגד סגירת החינוכית (צילום: דפנה טלמון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"לית החינוכית, ד"ר אורנה שמחון, הציגה אתמול (ראשון) תכנית התייעלות במסגרתה יפוטרו כמאה מתוך 180 עובדי הערוץ, במטרה לשכנע את שרי הממשלה למנוע את סגירתו, כך לפי דיווח עיתון 'דה מרקר'. הצעה אחרת שמקדם ח"כ מיקי זוהר תצמצם את תקציב החינוכית בכמעט חצי, מ-120 ל-70 מיליון כדי להשאירו במתכונת אחרת. על פי חוק השידור הציבורי הנוכחי, צפוי הערוץ להיסגר באמצע אוגוסט ובמקומו צפוי להיפתח ערוץ ילדים ונוער חדש במסגרת תאגיד השידור הציבורי 'כאן', שיקרא אף הוא 'חינוכית'. אלא שבערוץ זה אמורים לעבוד עשרה עובדים בלבד, ורוב תכניו יתבססו על מיקור חוץ והפקות חיצוניות. על-פי הצעתה של שמחון תועבר פעילות הערוץ למתקן קטן יותר מהמתקן הקיים כיום בצפון תל אביב, וההפקות יצומצמו לכ-350 שעות תוכן בשנה.

"לא ראינו לא את התכנית ולא את ההצעה, הדברים לא הובאו לידיעתנו", אמרה ל'דבר ראשון' יו"ר ועד הטכנאים בחינוכית, לילך גבאי שזר. "יכול להיות שהמנכ"לית בנתה איזו תכנית – אבל היא לא עבדה מול ההסתדרות שהיא הארגון היציג שלנו כדי לקבל את הסכמתה או הסכמתנו", הוסיפה.

ועדי העובדים מכירים לדבריה את הצעת החוק של חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), על-פיה תישאר החינוכית במתכונתה הנוכחית כיחידת סמך במשרד החינוך אך תקציבה יצטמצם מ-120 ל-70 מיליון שקלים בשתי פעימות, שנה אחר שנה.

"גם אם החוק והקיצוץ יעברו, הכל צריך להיעשות במשא ומתן. נכון לעכשיו לא הסכמנו לכך וזה מהלך חד צדדי", מוסיפה גבאי שזר. "אני לא אומרת שלא נסכים אליו – אבל צריך לשבת לשולחן המו"מ. יכול להיות שיהיו אנשים שירצו ללכת מרצונם. בזמנו היינו אמורים לשבת עם המנכ"לית וההסתדרות כדי לחשוב איך עושים את זה – איך להביא תכנית שמוסכמת גם על העובדים, גם על ידי המנכ"לית וגם על ידי הארגון היציג". גבאי מביעה גם את חששה שקיצוץ כה עמוק בתקציב החינוכית יפגע קשות באופיה ובצביונה.

חבר הכנסת מיקי זהר הסביר ל'דבר ראשון', כי כיום מוקצים 50 מיליון שקלים בתקציב משרד החינוך המיועדים לרכישת תכנים מהערוץ החדש שיוקם במסגרת התאגיד – וכי הוא מאמין שניתן יהיה למנוע את סגירת החינוכית הנוכחית על ידי שימוש בסכום זה, וגיוס סכום נוסף עד לתקציב של כ-80 מיליון שקלים. מלבד הצעתו של זהר, הוגשו שתי הצעות חוק פרטיות נוספות למניעת סגירת החינוכית על ידי חברי הכנסת אורן חזן (ליכוד) ויוסי יונה (המחנה הציוני). פיצויי הפיטורים שתצטרך המדינה לשלם במידה ותסגור את הערוץ מוערכים בכ-120 מיליון שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!