דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עוטף עזה

הסלמה בדרום / מטח כבד אל עוטף עזה: נפילות בתוך יישובים באשכול, אין נפגעים

לפחות כ-25 פצצות מרגמה נורו לשטח ישראל, רובן יורטו | פגז נפל בסמוך לגן ילדים בשעה שהוא עוד היה ריק מאדם, הנשיא התקשר לילדי הגן ואיחל להם "יום שקט ונעים, עם משחקים, סיפורים והגננת הנפלאה" | בשעה זו מתקיימת הערכת מצב בקרייה

גן ילדים בעוטף עזה עליו נפלה פצצת מרגמה (יונתן זינדל  פלאש90)
גן ילדים בעוטף עזה עליו נפלה פצצת מרגמה (יונתן זינדל פלאש90)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ג') בתקיפות על מטח פצצות המרגמה שנורו מרצועת עזה לעבר שדרות וישובי הסביבה. "ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה ועל יישוביה על ידי חמאס והג'יהד האיסלאמי", אמר בנאום שנשא במסגרת "ועידת הגליל" המתקיימת במעלות. "ישראל תגבה מחיר כבד ואנו רואים בחמאס כנושא באחריות", הוסיף נתניהו. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב מיוחדת שכינס שר הביטחון אביגדור ליברמן, בקריה בתל-אביב.

25 פצצות מרגמה נורו הבוקר משטח עזה לעבר יישובי העוטף, באחד ממטחי הירי הגדולים בתקופה האחרונה. אזעקות נשמעו במועצות אשכול, שער הנגב ושדות נגב, ושתי נפילות זוהו בשטח יישובים במועצה האזורית אשכול, אחת מהן בחצר גן ילדים שהיה ריק מאדם. בשעה זה מתקיימת הערכת מצב בקרייה.

מצה"ל נמסר כי מרבית הפגזים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, וכי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבים באזור עוטף עזה ויש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף.

מעט לפני השעה 7 הבוקר נשמעו אזעקות צבע אדום ברחבי עוטף עזה. במערכת הביטחון בודקים את מקור האזעקות. תושבים רבים מעידים על קולות נפץ נרחבים. אמש פגעו קליעים בבתים וחצרות בעיר שדרות, כנראה מירי מקלעים שהופעל נגד כלי טיס ישראלים.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עודכן הבוקר בהתרחשויות האחרונות בעוטף עזה וביקש לשוחח עם ילדי הגן אשר ספג הבוקר נפילה ממטח הטילים. הגננת טובה ישבה בין הילדים במהלך ארוחת הבוקר והשמיעה את דברי הנשיא לילדים יחד: ״בוקר טוב לכל הילדים, מדבר הנשיא רובי מירושלים,״ אמר הנשיא. ״אני מאחל לכם יום שקט ונעים, עם משחקים, עם סיפורים עם הגננת הנפלאה, עם כל הצעצועים שיש לכם וגם עם הלימודים שאתם לומדים. נחמה ואני ממתינים לכם שתבואו לירושלים לבקר אותנו בבית הנשיא. שיהיה לכם בוקר נפלא ילדים!״

המועצה האזורית אשכול, מדווחת על נפילות, ההסעות לבתי הספר הופסקו והתושבים מתבקשים להכנס למרחבים המוגנים.

הפגיעה אמש בשדרות היא הפעם השנייה בחודש האחרון בה נפגעו מבנים בעיר שדרות מירי מקלעים. בפעם הקודמת, נפגעו מהירי מספר בתים. גם אז, לא היו נפגעים בגוף.

"לצערנו אנחנו מכירים כבר גם את איום ירי המקלעים מעזה" אמר אמש ראש העיר שדרות, אלון דוידי. "החמאס מנסה בכל דרך לשבש את שגרתנו ולהפריע למנוחתנו ואנו לא ניתן לונאת התענוג הזה ונמשיך בעשייה הרבה ובהכנות לאירועי הקיץ שלנו.
העירייה ערוכה וצוותי הרווחה ומרכז חוסן נמצאים במוקדים השונים ובמידה ויידרש סיוע או טיפול לתושבים הוא יינתן במיידי.
אני משוכנע ששר הביטחון והרמטכ"ל לא יבליגו על האירוע החמור הזה ויגיבו בעוצמה בעזה. דין קליע כדין רקטה".

גם שר הביטחון לשעבר ח”כ עמיר פרץ התייחס אמש בחשבון הטוויטר שלו לירי המקלעים מעזה שפגע בבתים בשדרות בשעה האחרונה: ”אסור להשלים עם הירי, אסור להמתין לנפגעים בנפש. רק בנס הנזקים הפעם הם ברכוש. עלינו להבהיר לחמאס כי לא תהיה השלמה עם ירי זה, וכי כל מקור ירי ייפגע. בנוסף, עלינו לדרוש כי טווח השטח הסטרילי וטווח התנועה האסור יהיה כטווח המקלעים״.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!