דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השירות הלאומי אזרחי

יש מקום לכולם / לרגל טקס מצטייני הנשיא - הכירו את מתנדבי השירות הלאומי אזרחי

17 אלף מתנדבות ומתנדבים לשירות הלאומי אזרחי מדי שנה, ומתוכם 57 קיבלו אות הצטיינות | המתנדבים באים מכל קצוות החברה הישראלית ותורמים לחברה במגוון רחב של תחומים | הנשיא: "בשנים האחרונות גדל מספר המתנדבים לשירות"

טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי (מארק ניימן/ לע"מ)
טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי (מארק ניימן/ לע"מ)
דוד טברסקי

טקס מצטייני הנשיא למתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי אזרחי התקיים בתחילת השבוע. 57 מתנדבים מכל קצוות החברה הישראלית קיבלו אות הצטיינות בטקס שנערך מדי שנה. בישראל לוקחים חלק בשירות הלאומי-אזרחי כ-17 אלף צעירות וצעירים בשנה, ובהם דתיים וחילונים, ערבים, דרוזים, בעלי מוגבלויות ונוער בסיכון וצעירים עם צרכים מיוחדים.

"באירוע המיוחד הזה, מתגלה החברה הישראלית במלוא הדרה, ובמלוא גיוונה," אמר הנשיא ראובן ריבלין. "אתם ואתן מגיעים מכל חלקי הארץ ומייצגים את כל הקבוצות בישראל – דתיים וחילונים, ערבים וחרדים. בשנים האחרונות גדל מספר המתנדבים והמתנדבות לשירות הלאומי-אזרחי, עוד ועוד מתנדבים ומתנדבות מהחברה החרדית, מהחברה הערבית ומאוכלוסיות שלא השכלנו לזכות בהן קודם, כמו צעירים במצבי סיכון וצעירות וצעירים עם צרכים מיוחדים, הצטרפו לפסיפס המופלא של השירות הלאומי-אזרחי. ועל כך כה לחי".

השר אורי אריאל, הממונה על השירות הלאומי, התייחס בדבריו לכך שמשרדו פועל להרחבת הפעילות של השירות הלאומי. "היום אנו מצדיעים ל-57 מתנדבים מצטיינים של השירות הלאומי אזרחי. לאחרונה, עולות טענות כזב בדבר קיצוץ של כמחצית מהדירות המוקצות לבנות השירות הלאומי-אזרחי. האמת היא, כי אנו במתווה של 50% מתקני השירות הלאומי יהוו תקני חוץ וזו מתוך אמונה גדולה בחשיבות של מסגרות התנדבות מחוץ לבית וזוהי האמת לאמיתה".

אתם ואתן מגיעים מכל חלקי הארץ ומייצגים את כל הקבוצות בישראל – דתיים וחילונים, ערבים וחרדים

יצאנו לשוחח עם שלושה מתנדבים ומתנדבות השירות הלאומי המתנדבות דרך 'האגודה להתנדבות השירות הלאומי' שזכו באות ההצטיינות.

וורקנש אדיס (התמונה באדיבות המצולמת)
וורקנש אדיס (התמונה באדיבות המצולמת)

"הדבר שאני מרגישה הכי משמעותית בו זה כשאני רואה ילד שהיה לו קשה במשהו, ועכשיו הוא מצליח לעשות אותו- אם זה לקרוא, או עזרה במתמטיקה. זה עושה טוב על הלב שעשיתי משהו" מספרת וורקנת אדיס, שמתנדבת שנה שנייה במועדונית רווחה בזיכרון יעקב. "מדובר על מועדונית לילדים מכיתה א' עד ג', ההתנדבות במועדונית היא עבודה שלמה, עם חלק מהצוות כולל ארגון המועדונית, עזרה בשיעורים, הכנת ארוחת צהריים, משחקים עם הילדים. אני עושה הכל בגדול". ההתנדבות יצרה אצל אדיס חלומות גם להמשך. "אני לא יודע אם אני אלך ללמוד בדיוק חינוך אבל אני יודעת שאני מאוד ארצה לעבוד עם ילדים, אולי משהו טיפולי יותר" מסמכת אדיס.

ליאור אינהורן (התמונה באדיבות המצולם)
ליאור אינהורן (התמונה באדיבות המצולם)

"מה שמשמעותי בהתנדבות זה שמכירים הרבה אנשים חדשים בזכות השירות הלאומי". מספר ליאור אינהורן, שמתנדב במשרד של מגן דוד אדום בפתח-תקווה "יש בשירות תרומה לחברה, והיא עוזרת להרבה אנשים".

" רציתי להתנדב בתחום הזה כי ביקשתי משהו שקשור לעבודה עם מחשבים, אני אחראי על הזמנת אמבולנסים לאירועים, כמו הופעות או משחקי כדורגל, תפקיד במזכירות. אני מקבל את ההזמנות, מעביר אותן לקצין רישוי שמחליט מה צריך לאירועים ושולח הצעות מחיר, אני מגיע למשמרת חמישה ימים בשבוע, 6 שעות כל יום וזו השנה השנייה שלי".

הדיל אסעד (התמונה באדיבות המצולמת)
הדיל אסעד (התמונה באדיבות המצולמת)

"רציתי לתרום כמה שיותר ולהרגיש סיפוק, ואין דבר יותר מספק מחיוך של ילד חולה שבסוף הנופש לא רוצה לעזוב את הכפר כי הוא מצא את המקום שלו בו כולם מקבלים אותו והוא לא ירגיש שונה" מספרת הדיל אסעד, שעושה את השירות הלאומי שלה בכפר נהר הירדן, כפר נופש לילדים המתמודדים עם מחלות כרוניות, גנטיות ומסכנות חיים. "אני המדריכה החברתית בכפר שמעבירה את הפעילויות לילדים ואני עושה את זה כבר שנה. לצערי אי אפשר לעשות כאן התנדבות שנתיים אבל נראה עוד כמה חודשים, אולי אעבור למקום אחר".

אסעד מגיעה מכפר דרוזי ובניגוד להרבה בנות דרוזיות שעושות את השירות בתוך הכפרים שלהן, אסעד בחרה לצאת מהכפר ולעשות את השירות במקום אחר בארץ. "רציתי להכיר דברים חדשים, אנשים חדשים ותרבויות חדשות, להסתכל על העולם. הלווי ועוד בנות ילכו אחרי. זו התנסות מדהימה, הדברים שמגלים על עצמנו במשך השנה, יכולות שלא ידעתי שהן קיימות בי. זו חוויה אדירה".

מתנדבי ומתנדבות השרות הלאומי ימשיכו לתרום את זמנם וכוחם לטובת החברה הישראלית על כל גווניה. זוהי אפשרות ממשית שמרחיבה את מעגל המשרתים ומאפשרת השתלבות עמוקה יותר בחברה הישראלית ממקום של תרומה ונתינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!