דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בענף הבניין

ההפקרות נמשכת / עובד חברה אזרחית נהרג בתאונת עבודה בבסיס קציעות

נאיף אבו קוידר, בן 45, מכפר זרנוק בנגב, נפגע ככל הנראה מלוח פח, בעת שנפרק על ידי מנוף במהלך עבודות קונסטרוקציה באתר | עו"ד ישראל אסל מהפורום למניעת תאונות עבודה: כמעט ואין אכיפה של תקנות הבטיחות בעבודה עם מנופים להעמסה עצמית

נאיף אבו קוידר בן 45 מכפר זרנוק בנגב, נהרג בתאונת בניין בקציעות (הפורום למניעת תאונות עבודה)
נאיף אבו קוידר בן 45 מכפר זרנוק בנגב, נהרג בתאונת בניין בקציעות (הפורום למניעת תאונות עבודה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד חברה אזרחית נהרג אתמול בבוקר (שלישי) בתאונת עבודה בבסיס קציעות, לאחר שככל הנראה נפגע מאיסכורית (לוח פח) בעת שנפרקה על ידי מנוף במהלך עבודות קונסטרוקציה באתר. שמו של ההרוג הוא נאיף אבו קוידר, בן 45, מכפר זרנוק בנגב אב ל-12, והוא ההרוג ה-16 השנה בתאונות בניין. נפתחה חקירת משטרה וחוקר מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית הגיע למקום. גופת ההרוג נשלחה לנתיחה באבו כביר. זהות הקבלן המבצע עדיין בבדיקה.

מדובר צה"ל נמסר: "היו עבודות בינוי סדירות בבסיס בדרום הארץ, פועל נפצע ואיבד את הכרתו. הוא פונה לקבלת טיפול בבית חולים ומותו נקבע במהלך הפינוי".

מהיועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, עו"ד ישראל אסל, נמסר: "תאונות העבודה ממשיכות לגבות מחיר דמים כבד ביותר. היום נהרג מנופאי שהפעיל מנוף להעמסה עצמית המותקן על משאית. למרבה הצער תאונות שבהן מעורבים מנופי העמסה עצמית אינן שכיחות. כמעט ואין אכיפה של תקנות הבטיחות בעבודה בנוגע להפעלת מנופים להעמסה עצמית ועריכת בדיקות תקופתיות לאביזרי הרמה למנוף.  תקופה ארוכה שאנו בפורום מתריעים בפני משרד העבודה שההכשרה הניתנת למפעילי מנופים המותקנים על משאיות מתאימה למנופים שיוצרו לפני 30 שנה ואינה מכשירה את המנופאי לעבוד על מנופים חדשים בעלי זרוע ארוכה. יש לפעול ולהגביל את גודל המנופים ההידראוליים המותקנים על משאיות ולהחמיר את דרישות הרישיון להפעלת מנופים. אין להסתפק ברישיון להפעלת מנוף להעמסה עצמית, אלא לדרוש רישיון להפעלת עגורן נייד. הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יקחו אחריות על הקטל בתחום תאונות העבודה".

מאוחר יותר, בסביבות השעה 11:30, נפל עובד כבן 28 מגובה חמישה מטרים מגג מבנה ברחוב לונדון באיזור התעשיה בשדרות, ופונה על ידי מד"א במצב בינוני עם חבלות בראש ובגב לבית החולים סורוקה.

בשעות הבוקר (שלישי) נפל סלע באתר בניה של עבודות תשתית לרכבל בדרך בר יהודה בין חיפה לנשר ופגע בראשו של עובד כבן 50 אשר נפגע על פי דיווח ארגון הצלה באורח בינוני.

ביום חמישי נפגע באורח קשה עובד אזרח סין באתר בניה לבניית משרדי דובר צה"ל החדשים ברחוב חיים לבנון בתל אביב, בביצוע הקבלן עמירם סיוון. משרד העבודה הוציא צו לסגירת האתר. מעמירם סיוון השיבו ל'דבר ראשון' כי האירוע נמצא בחקירה. היזם באתר, משרד הביטחון – טרם הגיב לפניית 'דבר ראשון' בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!