דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות

מערכת הבריאות / הפגנת עובדי מקצועות הבריאות נדחתה בשל נכונות הצדדים לשוב לדיאלוג

בתיווך יו"ר ההסתדרות, הביעו איגוד העובדים, נציגי הנהלת שירותי בריאות כללית ונציגי האוצר נכונות לחדש את המגעים לסיום המשבר החמור | יו"ר איגוד מקצועות הבריאות: "החזרה לערוצי ההידברות נוטעת בנו תקווה" | למרות חידוש הדיאלוג, השביתה תימשך

חדר פיזיותרפיה בבית חולים (באדיבות דוברות ההסתדרות)
חדר פיזיותרפיה בבית חולים (באדיבות דוברות ההסתדרות)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הפגנת עובדי מקצועות הבריאות אשר תוכננה להתקיים היום (שלישי) מול משרדי הנהלת הכללית תדחה, וזאת בעקבות חידוש המגעים בין איגוד עובדי מקצועות הבריאות לבין הנהלת שירותי בריאות כללית ונציגי משרד האוצר בנושא המחסור החמור בתקנים להעסקת עובדים בסקטור הפארא-רפואי, בתיווך יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. עם זאת, השביתה של עובדי הבריאות בבתי החולים ובמרפאות הקהילה תימשך מחר כמתוכנן.

יצוין כי במקביל לכך, היום בשעה 14:30 צפוי להתקיים דיון בבית הדין לעבודה על המשך הצעדים הארגוניים של עובדי מקצועות הבריאות.

יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי, מסר אמש: "החזרה לערוצי ההידברות נוטעת בנו תקווה. למען העובדים והמטופלים, אנו מייחלים למו"מ ענייני ורציני שיביא לסיומו המהיר של המשבר. זוהי שעת מבחן ואנו מקווים כי הנהלת הכללית ונציגי האוצר, ינהגו באופן שתואם את מידת האחריות שמוטלת על כתפיהם. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וליו"ר ארגון העובדים הארצי של שירותי בריאות כללית, פרוספר בן חמו, על כך שנרתמו לסייע בתיווך בין הצדדים ובהשגת ההסכמות שיאפשרו לגבש פתרון למשבר".

טרם ההחלטה אמר אלי גבאי, יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות: "אנחנו קוראים למשרד האוצר, הבריאות והכללית להתיישב איתנו למו"מ. נמאס לנו שמנהלים איתנו מאבק על גבם של החולים. כל יום כזה של שביתה גורם לסבל לעשרות אלפי חולים. אנחנו העברנו את הדרישות שלנו, ביקשנו, התחננו כולל הבוקר לפתוח במו"מ, לא רוצים, אנחנו נמשיך את השביתה.

"נזכיר כי המשבר הזה לא נולד ביום אחד, קדמו לו התראות רבות שלא זכו להתייחסות רצינית. כל הפניות שלנו לקדם את המו"מ ולגבש פתרון אמיתי, הושבו ריקם. די לאטימות ולאוזלת היד. אני קורא למקבלי ההחלטות ולהנהלת הכללית להתעשת ולמנוע את החרפת המשבר".

5,000 עובדי המקצועות הפרא-רפואיים שובתים בעקבות מחסור חמור בתקנים, דבר שהוביל לעומס עבודה חריג ולהתרחבות של צורות העסקה פוגעניות, תוך פגיעה חמורה בעובדים ובאיכות השירות לציבור. בין המקצועות הנחשבים פרא-רפואיים ניתן למצוא: פיזיותרפיסטים, תזונאיות, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק, שינניות, יועצים גנטיים ומטפלים ביצירה ובאומנות. העובדים המאוגדים בהסתדרות מועסקים על ידי משרד הבריאות, קופות חולים ובתי חולים.

סכסוך עבודה בנושא הוכרז בינואר 2018 ולאחר שהניסיונות לסיים את המשבר דרך מו"מ כשלו, הוחלט על השביתה. בין העילות לסכסוך: שימוש מאסיבי בצורות העסקה שנועדו לעקוף העסקה ישירה ואת הוראות ההסכמים הקיבוציים, תוך פגיעה חמורה בכוחם הארגוני של העובדים. כמו כן, נציגות העובדים מלינה על עומס עבודה חמור, עד כדי סיכון לפגיעה בבריאותם הפיזית והנפשית של העובדים, וחשיפת העובדים לאיומים מצד חולים שאינם מקבלים טיפול הולם, בשל האילוצים הנכפים על העובדים מצד המערכת. העובדים השובתים קוראים להסדיר במו"מ רציני וענייני את הסוגיות שהובילו למשבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!