דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחון

ההסלמה בדרום / הרמטכ"ל סייר בעוטף; רה"מ כינס דיון דחוף; יו"ר האופוזיציה תוקף

אירועים בהשתתפות רחבה של קהל באזור עוטף עזה בוטלו | אייזנקוט ביטל את השתתפותו בכנס של המכללה למינהל במהשך הערב | יו"ר הכנסת ליו"ר פרלמנט אוקראינה: "אנחנו בחזית לחימה כפולה; זה לא יסתיים בטוב לשכנינו" | אבי גבאי: "ממשלת נתניהו היא בלון החמצן של החמאס"

  • מנהרת טרור התקפית במרחב מעבר כרם שלום שנוטרלה על ידי צה"ל (דובר צה"ל)
    מנהרת טרור התקפית במרחב מעבר כרם שלום שנוטרלה על ידי צה"ל (דובר צה"ל)
  • אילוסטרציית תוואי מנהרת טרור התקפית במרחב מעבר כרם שלום שנוטרלה על ידי צה"ל (דובר צה"ל)
    אילוסטרציית תוואי מנהרת טרור התקפית במרחב מעבר כרם שלום שנוטרלה על ידי צה"ל (דובר צה"ל)
  • צילום מסיום הערכת המצב בין הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד לראשי הרשויות. אלון דוידי, יאיר פרג'ון ורא"ל גדי אייזנקוט (צילום: עיריית שדרות)
    צילום מסיום הערכת המצב בין הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד לראשי הרשויות. אלון דוידי, יאיר פרג'ון ורא"ל גדי אייזנקוט (צילום: עיריית שדרות)
שי ניר

ההסלמה בדרום נותנת אותותיה, באירועים המתגלגלים משעות הבוקר. לאחר ההפגזה הראשונית על ישובי עוטף עזה לפני השעה 7:00 הבוקר אתמול (שלישי), הונחו התושבים לחזור לשיגרה. ההסלמה משעות הצהריים שינתה מעט את ההנחיות, אך בשלב זה הלימודים והחיים בעוטף בשיגרה מתוחה. ראש הממשלה, שעתיד להמריא היום לאירופה, כינס אמש דיון דחוף בנוגע להתפתחויות בדרום.

המשטרה בדרום מבקשת מהציבור שלא להתקרב לזירות נפילת הפצמ"רים/רקטות ולאפשר לכוחות המשטרה המקצועיים לסיים את הטיפול בבטחה וללא סיכון לאזרחים.

עשן עולה לאחר התקפה של צה"ל ברצועת עזה (יונתן זינדל פלאש90)
עשן עולה לאחר התקפה של צה"ל ברצועת עזה (יונתן זינדל פלאש90)

ראשי הרשויות עם הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט ואלוף פיקוד דרום אייל זמיר נפגשו מוקדם יותר באחד הבסיסים בעוטף עזה. ראש המועצה האזורית חוף אשקלון: "הערכת המצב היא שהמתיחות עשויה להימשך בשעות הקרובות ועל כן ההנחיות הן לתושבים באזור עוטף עזה הרחוקים עד 7 ק"מ מהגדר להיות באזורים עם מרחבים מוגנים. לפי שעה, שגרת החיים נשמרת".

יו"ר האופוזיציה, אבי גבאי, העלה פוסט התוקף את מדיניות הממשלה בגבול הדרומי: "מאז הסבב האחרון, צוק איתן" כותב גבאי, "הממשלה שלנו לא עשתה שום מהלך כדי למנוע את הסבב המסתמן הנוכחי. הקיפאון המדיני והעובדה שאין הנהגה שהשכילה לייצר בריתות אזוריות למלחמה בטרור – פשוט משאירים את החמאס בחיים. כן – ממשלת נתניהו היא בלון החמצן של חמאס."


מרכז חוסן במועצה האיזורית אשכול הוציא דף הנחיות התמודדות עם המצב להורים, "ייתכן כי בימים הקרובים תזהו תגובות פחד, היצמדות להורים, מיחושים גופניים, תוקפנות, חלומות רעים ואף הרטבה במיטה, אצל ילדים שכבר נגמלו מכך ועוד, אלו תגובות טבעיות, היו קשובים לרגשותיהם מחד וחזקו אותם על התנהגותם המתמודדת בצורה יעילה אל מול האתגרים."

בתוך כך אירח היום יושב ראש הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, את יו"ר הראדה (הפרלמנט האוקראיני), אנדריי פארוביי וחברי פרלמנט נוספים. בתום טקס קבלת פנים רב רושם, אמר אדלשטיין לאורחו: "ישראל מצויה ברגעים אלה בחזית לחימה כפולה; גם בדרום וגם בצפון הארץ. הניסיונות של שכנינו, גם אלה החדשים, לשנות את הסדר באזור, לא יסתיימו בטוב עבורם. רק בנס לא נרשמו הבוקר פגיעות מרקטה שנפלה בסמוך לגן ילדים. אני יודע שאוקראינה מבינה היטב את הצורך בהגנה בלתי מתפשרת על אזרחים הנמצאים תחת אש".

פארוביי אמר כי שיתוף פעולה, בעיקר הביטחוני, עם ישראל, הוא חשוב ביותר ושני הצדדים יפיקו ממנו תועלת רבה. "שתי המדינות מתמודדות עם אתגרים ביטחוניים דומים; אנחנו מתמודדים מול ניסיונות צבא רוסיה לדחוק אותנו החוצה", ציין.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב להסלמה בדרום ואמר: "ממשלת הימין הקיצונית מדרדרת את האזור למלחמה כוללת. ההסלמה הזו לא צצה יש מאין, כבר שנים שעזה נענקת תחת עול המצור ובמקום להשכיל ולמצוא פתרונות אמיתיים נתניהו בוחר לחמם את הלהבה מתחת לסיר הלחץ ברצועה. ישראל חייבת להכיר באחריות שיש לה על עזה במקום להתנער ולעצום עיניים, רק כך נוכל להתקדם לפתרונות צודקים במקום למרחץ דמים".

הבוקר, לאחר שנחת פצמ"ר ליד גן שעמד עדיין ריק מילדים באחד מישובי עוטף עזה, התקשר נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, לגננת ואיחל לילדים המשך יום טוב

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!