דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

דיווחים שוטפים / שקט מתוח: הירי מעזה נמשך בלילה, בית באשכול ומגרש בנתיבות נפגעו

תושבי עוטף עזה ישנו במרחבים מוגנים הלילה, אזעקות "צבע אדום" נשמעות ללא הרף | אין נפגעים עד כה | דובר צה"ל: הותקפו כ-25 מטרות חמאס ברצועה | מוקדם יותר דווח כי הושגה "הודנה" עם ארגוני הטרור בתיווך מצרי | בנט: "המטרה היא איראן"

  • המגרש שנפגע מפגיעה ישירה בנתיבות, 29 במאי 2018 צילום: אביחי מרציאנו, רדיו דרום
    המגרש שנפגע מפגיעה ישירה בנתיבות, 29 במאי 2018 צילום: אביחי מרציאנו, רדיו דרום
  • המגרש שנפגע מפגיעה ישירה בנתיבות, 29 במאי 2018 צילום: אביחי מרציאנו, רדיו דרום
    המגרש שנפגע מפגיעה ישירה בנתיבות, 29 במאי 2018 צילום: אביחי מרציאנו, רדיו דרום
  • הפגיעה בחצר של בית ובמחסן במועצה האיזורית אשכול. צילום: ביטחון אשכול
    הפגיעה בחצר של בית ובמחסן במועצה האיזורית אשכול. צילום: ביטחון אשכול
שי ניר

עד לשעה זו, השקט בעוטף עזה נשמר, וזה לאחר שבלילה הושגה הפסקת אש בתיוך מצרי. הלילה עם זאת, היה מתוח ורועש: אחרי חצות נפלה רקטה בעיר נתיבות ולפני בוקר פגעה רקטה בבית באחד היישובים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים בגוף. אזעקות צבע אדום נשמעו בישובי עוטף עזה, בשדרות, נתיבות ואשקלון בין השעה 2:00 ל-3:00 (רביעי). צה"ל הגיב בתקיפת כ-25 מטרות טרור. בישראל אין דיווח על נזק פיזי משמעותי כזה או אחר.

הבוקר, דיווחה שוב חמאס כי הושגה הסכמה לשוב להבנות את הפסקת האש ברצועת עזה: "ההתנגדות תהיה מחויבת להבנות כל עוד ישראל תהיה מחויבת להן", זאת לאחר שגורמים פלסטיניים דיווחו הלילה: הושגו הבנות להפסקת אש ("הודנה") שתיכנס לתוקף בחצות, בתיווך מצרים. לפי שעה, בישראל מכחישים את הדיווחים ומבהירים כי צה"ל ממשיך לתקוף בעזה בתגובה לירי הרקטות. על פי הערכות, גם אם גורמים רשמיים בשני הצדדים לא יאשרו שהושגה הפסקת אש, מה שיקבע הוא מבחן התוצאה – האם במהלך הבוקר ייפסקו ההתקפות.

יעדי הטרור שהותקפו היום על-ידי צה"ל. קרדיט: דובר צה"ל
יעדי הטרור שהותקפו היום על-ידי צה"ל. קרדיט: דובר צה"ל

אירועי הלילה מגיעים אחרי למעלה מ-80 רקטות ופצצות מרגמה שנורו במהלך היום (שלישי) מרצועת עזה לעבר שדרות וישובי הסביבה ובתום מתקפה ממושכת של חיל האוויר כנגד שורה ארוכה של יעדי חמאס וג'יהד איסלאמי.

במהלך הערב דווח על שלושה חיילים שנפצעו מרסיסים של פצצת מרגמה שנחתה בחבל אשכול, ועל ארבעה תושבי שדרות שהגיעו לחדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון, אחד עם שבר בקרסול בזמן שרץ לממ"ד ושלושה נפגעי חרדה. מצה"ל נמסר כי מרבית הרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, וכי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבים באזור עוטף עזה וכי עליהם להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. ההנחה היא כי פעולות צה"ל בעזה ימשכו לאורך הלילה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הקבינט המדיני יתכנס בשעה 18:00 להמשך הערכת המצב בשל ההסלמה בדרום

8 נפגעים הגיעו הלילה לבית החולים ברזילי, שבעה שוחררו

שלושה נפגעים הגיעו משדרות, שלושה מנתיב העשרה ושניים מאשקלון.
רוב הפגיעות הן פגיעות גוף קלות כתוצאה מריצה למרחב מוגן, ושתיים הן פגיעות חרדה. כולם שוחררו מלבד אחד שאושפז באורתופדיה בעקבות חבלה ברגל

בנט בעוטף עזה: "המטרה היא איראן"

שגריר ישראל באו"ם, לקראת דיון מועצת הביטחון: הדיון הוא צעד חיובי; על החברות לא להסתפק במילים

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר לקראת הישיבה כי "העובדה שמועצת הביטחון מקיימת דיון על התקפות חמאס נגד אזרחי ישראל היא צעד חיובי. אך על חברות המועצה לנקוט בפעולות קשות ולא להסתפק במילים".דנון הוסיף: "אני קורא למועצת הביטחון להכיר באופן רשמי בחמאס כארגון טרור. הגיע העת להיאבק בהנהגת הטרור הפלסטיני בדיוק כפי שנהגו בהנהגת אל קאעידה ודאע"ש".

צבע אדום במועצה אזורית אשכול, לא דווח על נפגעים בגוף

נכון לשעה זו אין דיווחים על נפגעים או נזק בסבב הירי האחרון מעזה, שכוון גם לנתיבות ואשקלון

אזעקת צבע אדום בעיר נתיבות ובאשקלון

ושוב, צבע אדום: לילה לא שקט בישובי עוטף עזה ובשדרות

סבב נוסף של אזעקות צבע אדום נשמע כעת בישובי עוטף עזה, וגם בעיר שדרות. אין דיווחים על נפגעים או נזק נכון לשעה זו.

"צבע אדום" נוסף בישובי עוטף עזה

בדקות האחרונות נשמעה אזעקת "צבע אדום" במספר ישובים במועצה אזורית אשכול. פרטים נוספים מיד.

צה"ל תקף כ-25 יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה

דובר צה"ל מוסר כי צה"ל תקף כעת באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס כ-25 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בין המטרות הותקפו מחסני רחפנים המיועדים לטרור, מחרטה לייצור רקטות ומנועי רקטות, אמצעי לחימה ימי מתקדם, מתחמים צבאיים, מחנות אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה.

מצה"ל נמסר כי "מדובר בגל תקיפות נוסף של צה"ל כנגד מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס הנושא באחריות לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה ובתוך כך לתקיפות החמורות כנגד אזרחי ישראל.

"החמאס בוחר שוב לפעול כנגד האינטרסים של תושבי הרצועה ולאחר שנכשל בהפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת בוחר לבצע ולאפשר ירי תלול מסלול רחב כנגד אזרחי ישראל.

"בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של החמאס וימשיכו לפעול כנגדה באופן עוצמתי וחד. צה״ל ערוך לממש את פעילותו ככל שיידרש ובמגוון רחב של כלים. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש לפעול נגד פעילי הטרור וימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

מועצת הביטחון של האו"ם תדון היום בירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל

הדיון, בעקבות קריאתה של ארה"ב לקיים דיון דחוף במועצת הביטחון בעקבות האירועים.

אזעקות צבע אדום נשמעו במ.א חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב

הלימודים במועצה האזורית שער הנגב יתקיימו מחר כרגיל

השר אריאל בביקור בשדרות ובשער הנגב: "יש לכם גיבוי ציבורי רחב מאוד"

שר החקלאות אורי אריאל ביקר הלילה (שלישי) בשדרות ובשער הנגב ונפגש עם ראש מועצת שער הנגב אלון שוסטר וראש עיריית שדרות אלון דוידי. "תושבי עוטף עזה, מצדיעים לכם, מתחזקים מכם. ציונות 2018, זה פה. אני גאה בכם, גאה בחקלאים. חיזקו ואימצו. יש לכם גיבוי ציבורי רחב מאוד. אנו סומכים ובוטחים בצה"ל שיעשה את כל מה שנדרש", אמר השר.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "מחמם את הלב ומחזק את כולנו ביקור כזה של שר החקלאות, אורי אריאל. אנחנו יודעים שיש מעלינו ממשלה חזקה ותומכת שתעשה את הכל כדי שילדינו יוכלו לישון בשקט וללכת לגנים ולבתי הספר בבטחה ושנמשיך באירועים הרבים שלנו. אני סומך על שר הביטחון והרמטכ"ל שיידעו להגיב בחריפות להסלמה שהייתה היום באזורנו".

הלימודים מחר בעיר שדרות יתקיימו כרגיל

בתום הערכת המצב עם גורמי הביטחון, אמר לפני שעה קלה ראש העיר שדרות אלון דוידי כי הלימודים בעיר יתקיימו מחר: "אנחנו מאחורי צה"ל בכל החלטה שיבחר, אך העיקר שתתקבל החלטה שתשים סוף למצב הזה ושלא ייווצר שוב "טפטוף". אסור לאפשר לארגוני הטרור להיות על השאלטר ובכך לנסות לאמלל אותנו".

לפני דקות ספורות נשמעה אזעקה באשקלון. אין דיווח על נפילות ועפ"י הערכות גורמי הביטחון לא בוצע ירי לעבר העיר

מ.א חוף אשקלון: הלימודים בכל מוסדות החינוך יתקיימו כרגיל

אשכול: בדקות האחרונות אזעקות צבע אדום במספר יישובים באשכול. נשמעו פיצוצים אך טרם זוהו נפילות. מתבצעות סריקות במרחב

צילום מסיום הערכת המצב בין הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד לראשי הרשויות. אלון דוידי, יאיר פרג'ון ורא"ל גדי אייזנקוט (צילום: עיריית שדרות)
צילום מסיום הערכת המצב בין הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד לראשי הרשויות. אלון דוידי, יאיר פרג'ון ורא"ל גדי אייזנקוט (צילום: עיריית שדרות)

"כל מקום שממנו ארגוני הטרור יורים לשטח ישראל הוא יעד לגיטימי לתקיפת חיל האוויר על כל המשתמע מכך", כתב שר הביטחון בחשבון הטוויטר שלו. "אני מבקש בשם כל עם ישראל לשבח את חיילי ומפקדי צה"ל על המסירות והנחישות ואת תושבי עוטף עזה על עמידתם האיתנה. נפעל בכל דרך להבטיח ביטחון ושקט לאזרחי ישראל."

יעדי הטרור שהותקפו היום על-ידי צה"ל. קרדיט: דובר צה"ל
יעדי הטרור שהותקפו היום על-ידי צה"ל. קרדיט: דובר צה"ל

בתוך כך, תקף חיל האוויר מאז שעות הצהריים ברצועת עזה, בתגובה לירי לשטח ישראל. על פי צה"ל, כ-35 יעדים ברצועה נתקפו, בהם "מנהרת טרור חריגה" באורך 2 קילומטרים, כאשר 900 מטרים מתוכם בתוך שטח ישראל. דובר צה"ל מטיל את האחריות לירי הפצ"מרים על הג'יהאד האיסלמי: "ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני הוא ארגון טרור מוכוון אידיאולוגיה ומימון איראניים ובשיגורים היום השתמש באמצעי לחימה מתוצרת איראן."

חברת החשמל מסרה כי בשל פגיעת רקטה במתקן ייצור חשמל, נפגעו קווים המעבירים חשמל לרצועה. שר האנרגיה, יובל שטייניץ, הנחה את חברת חשמל שלא לסכן את עובדיה, ולתקן את התקלה רק לאחר רגיעה.

נשיא המדינה התייחס להסלמה בדרום בטקס האזכרה למלחמת שלום הגליל, "יש כאן מערכה גלויה עם ארגוני טרור הפועלים בתמיכת איראן, ומטרתם פגיעה מתמשכת בביטחון ישראל. אנחנו נחושים להגן על גבולותינו, על שגרת חיינו ועל חיי אזרחינו ולגדוע את ידי המבקשים רעתנו".

אחר הצהריים עצר צה"ל ספינה פלסטינית ועליה כ-17 מפליגים שהפרה את הסגר הימי. העצירה בוצעה ללא אירועים מיוחדים.  לאחר בידוק וסריקה של הסירה והמפליגים על-ידי הכוחות, הספינה תיגרר לבסיס חיל-הים באשדוד. בדו"צ מדגישים כי באם יהיה צורך, העמיד צה"ל כוחות רפואה לטיפול בחולים או נכים שהיו על הסיפון. בהמשך ולאחר המשך בירור יושבו הפלסטינים לעזה.

רפיח לאחר תקיפה אווירית של צה״ל, 29.5.18 (צילום: אעבד רחים כתיב / פלאש 90).
רפיח לאחר תקיפה אווירית של צה״ל, 29.5.18 (צילום: אעבד רחים כתיב / פלאש 90).

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכינס הערב דיונים עם צמרת מערכת הביטחון, הגיב בצהריים בתקיפות על מטח פצצות המרגמה שנורו מרצועת עזה לעבר שדרות וישובי הסביבה. "ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה ועל יישוביה על ידי חמאס והג'יהד האיסלאמי", אמר בנאום שנשא במסגרת "ועידת הגליל" המתקיימת במעלות. "ישראל תגבה מחיר כבד ואנו רואים בחמאס כנושא באחריות", הוסיף נתניהו.

גן ילדים בעוטף עזה עליו נפלה פצצת מרגמה (יונתן זינדל פלאש90)
גן ילדים בעוטף עזה עליו נפלה פצצת מרגמה (יונתן זינדל פלאש90)

בוקרו של היום המתוח הזה החל מעט לפני השעה 7:00, אז פילחו אזעקות צבע אדום את שמי עוטף עזה, ופצמ"רים נחתו במועצות האיזוריות הסמוכות לגדר – בין השאר בסמוך לגן ילדים ריק. לאחר שהתושבים הונחו להמשיך את שגרת חייהם, בשעות הצהריים נמשך הירי לעבר ישראל בזמן שצה"ל תקף מנהרה בדרום הרצועה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!