דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות

החצר האחורית / הסתיימה השביתה של עובדי מקצועות הבריאות: המו"מ יחודש בחסות בית הדין

לאחר ארבעה ימי שביתה ובהתערבות בית הדין לעבודה, הוחלט לקיים משא ומתן אינטנסיבי עד ה-21 ביוני, לעובדים הותר לשבות שוב בהודעה מראש | יו"ר האיגוד: "אני מברך על העמדה שהביעה השופטת אשר הצדיקה את מאבקנו"

חדר פיזיותרפיה בבית חולים (באדיבות דוברות ההסתדרות)
חדר פיזיותרפיה בבית חולים (באדיבות דוברות ההסתדרות)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מקצועות הבריאות, המדינה ושירותי בריאות כללית יכנסו למו"מ אינטנסיבי של שלושה שבועות והשביתה שהחלה ביום ראשון תופסק, כך הודיעה היום (רביעי) ההסתדרות המייצגת את העובדים לאחר דיון שהקיים בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

מההסתדרות נמסר כי בדיון קיבלה השופטת אופירה דגן-טוכטמר את עמדתם לפיה המדינה ושירותי בריאות כללית גררו רגליים במהלך המו"מ לפתרון מצוקת עומסי העבודה וצורות ההעסקה הפוגעניות בתחום. השופטת קבעה שהצדדים ינהלו מו"מ אינטנסיבי עד ל-21 ביוני בחסות בית הדין, במטרה להגיע להסכמות אשר יביאו לפתרון המשבר. אי לכך סוכם כי העובדים ישובו באופן מיידי לעבודתם הסדירה.

השופטת בחרה שלא להוציא צווי מניעה נגד השביתה, והתירה לעובדים לשוב ולשבות תוך מתן התראה של שלושה ימים, באם הצדדים לא יגיעו להסכמות במסגרת הזמן שהוגדרה.

יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות, אלי גבאי, מסר: "אני מברך על העמדה שהביעה השופטת אשר הצדיקה את מאבקנו. בתקופה הקרובה ננהל מו"מ אמיתי, כן וענייני לטובת עובדי מקצועות הבריאות וציבור המטופלים במדינת ישראל".

5,000 עובדי המקצועות הפרא-רפואיים שבתו בימים האחרונים בטענה כי מחסור חמור בתקנים מוביל לעומס עבודה חריג ולהתרחבות של צורות העסקה פוגעניות, תוך פגיעה חמורה בעובדים ובאיכות השירות לציבור. בין המקצועות הנחשבים פרא-רפואיים ניתן למצוא: פיזיותרפיסטים, תזונאיות, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק, שינניות, יועצים גנטיים ומטפלים ביצירה ובאומנות. העובדים המאוגדים בהסתדרות מועסקים על ידי משרד הבריאות, קופות חולים ובתי חולים.

סכסוך עבודה בנושא הוכרז בינואר 2018 ולאחר שהניסיונות לסיים את המשבר דרך מו"מ כשלו, הוחלט על השביתה. בין העילות לסכסוך: שימוש מאסיבי בצורות העסקה שנועדו לעקוף העסקה ישירה ואת הוראות ההסכמים הקיבוציים, תוך פגיעה חמורה בכוחם הארגוני של העובדים. כמו כן, נציגות העובדים מלינה על עומס עבודה חמור, עד כדי סיכון לפגיעה בבריאותם הפיזית והנפשית של העובדים, וחשיפת העובדים לאיומים מצד חולים שאינם מקבלים טיפול הולם, בשל האילוצים הנכפים על העובדים מצד המערכת. העובדים השובתים קוראים להסדיר במו"מ רציני וענייני את הסוגיות שהובילו למשבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!