דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצועת עזה

הסלמה בדרום / הסבב בדרום הסתיים: בצה"ל ובעזה טוענים להישגים ולשינוי הכללים

צה"ל: פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור ברצועה | חמאס וארגוני טרור נוספים בעזה: "עבר הזמן שהאויב קובע את כללי העימות" | באו"ם ביקרה שגרירת ארה"ב את מועצת הביטחון: "אף אחד מכם לא היה סובל את זה"

יעדים שהותקפו ברצועת עזה (דובר צה"ל)
יעדים שהותקפו ברצועת עזה (דובר צה"ל)
שי ניר

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אתמול (רביעי) בערב והחליט לסיים את העימות הצבאי עם רצועת עזה, זאת שעות ארוכות אחרי שהפסקת האש סוכמה כבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן.

לאחר שנרשמה רגיעה באירועי הדרום ברצועת עזה שהסלימו לכדי ירי אינטנסיבי של פצצות מרגמה ורקטות לשטח ישראל ותקיפות חוזרות של צה"ל שהפציץ עשרות מטרות, הגיעו הצדדים לשלב הסיכומים וניסיון להגיע להישגים במישור הדיפלומטי.

הבוקר (חמישי) פרסם צה"ל תצלומי אוויר המפרטים חלק מיעדי הטרור שהותקפו ע״י חיל האוויר ביממה החולפת, ביניהם אתרי ייצור אמל״ח המשמשים את חמאס לייצור עצמי. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי התקיפה פגעה במלאי הנשק המידי הנגיש לארגון הטרור וגם פגע בהשקעה הכלכלית הנדרשת לפיתוח האמל״ח. תקיפת אתרים אלו פגעה משמעותית בהתעצמות חמאס. בתקיפות נתקף גם מחסן הכולל מצבור רחפנים שחמאס הכין לצורך שימוש לפיגועי טרור. בנוסף נמסר כי הכוח הימי של חמאס נפגע באופן משמעותי והושמדו חלק נרחב ממוצביו וממערכי ייצור האמצעים המיוחדים שלו. נוסף על כך הושמד הרוב המוחלט של מוצבי הכוח הימי של הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני (גא״פ). מוצבים אלה משמשים לאימונים באמצעי לחימה מתקדם של הכוח הימי של חמאס וגא״פ, ממנו הכוחות יכולים לבצע פיגועים בשטח מדינת ישראל.

יעדים שהותקפו ברצועת עזה (דובר צה"ל)
יעדים שהותקפו ברצועת עזה (דובר צה"ל)
יעדים שהותקפו ברצועת עזה (דובר צה"ל)
יעדים שהותקפו ברצועת עזה (דובר צה"ל)

 

מוקדם יותר אתמול מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ביקר במקיף הכללי אמי״ת על שם גוטירט ודיבר עם תלמידי בית ספר. בביקור נכחו ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מ"מ יו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר פורום ערי הפיתוח וראש עיריית דימונה, בני ביטון, מנכ"ל העירייה, טל טורן ומנהל המקיף הכללי אמי"ת ע"ש גוטוירט, אדי דגן. ״תושבי הרצועה שבויים של החמאס, שהוא ארגון טרור ממומן ע״י איראן. במקום לדאוג לרווחת תושבי הרצועה החמאס משקיע את הכסף בטרור ומנצל את האוכלוסיה לרעה" אמר פוקס לתלמידים במהלך ביקורו והוסיף, "אנחנו כאן, צבא חזק, אנחנו נמשיך להרתיע את האויב ולפעול לסיכול פעולות טרור כדי שאתם תוכלו להגיע בבטחה לבית הספר וללמוד למתכונת. אני לובש מדים בשביל שאתם תוכלו לבוא לבית ספר, זו המשימה שלי כל יום. אלפי חיילים מהמודיעין, משריון, מחיל האויר ומהחי״ר נמצאים כאן כדי לשמור עליכם. עליכם מוטלת האחריות להישמע להוראות והנחיות פיקוד העורף ולשים לב לסובבים אתכם״.

כלל ארגוני הטרור ברצועת עזה יצאו באופן חריג הודעה משותפת בכמעין תמונת ניצחון משלהם ליום הלחימה בה איימו על ישראל מפני מהלכים תוקפנים מצידה. "עבר הזמן שבו האויב קובע את כללי העימות ומשוואות המאבק לבדו. הפגזה תיענה בהפגזה ואם האויב ישתמש בכוח העושק והרודנות אנחנו נשתמש בכוח אללה ואז בנחישות של עמינו וביכולות אותן צברנו בזכות דם השהידים שלנו" מסרו ארגוני הטרור בהודעה והוסיפו במסר מאיים כלפי ישראל, "אנחנו נפנה את היכולות שלנו כלפי האויב מתוך נאמנות לשהידים ותמיכה לעם שלנו במלחמה המתמשכת שלו להשיג את זכויותיו. אנו מזהירים את האויב מתוצאות ההתעקשות שלו על שבירת המשוואות עם ההתנגדות ומזהירים אותו מהתוקפנות על עמינו ואנשינו. ואנו מבהירים את מוכנותנו לבלום בכל כוח כל תוקפנות או טיפשות או יבצע האויב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירועי הדרום בטקס זיכרון להטבעת האניה אלטלנה ואמר, "מאז אתמול, צה"ל מגיב בעוצמה על הירי מרצועת עזה בתקיפה של עשרות מטרות של גורמי הטרור, במכה הקשה ביותר שהנחתנו עליהם מזה שנים". נתניהו בדבריו תקף את איראן ואת ארגוני הטרור ברצועת עזה כמי שאחראי להסלמה, "מי שאחראי להסלמה, בהשראת איראן, הם שלטון החמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגוני הטרור האחרים. אינני מפרט את תוכניותנו משום שאינני רוצה שהאויב ידע מה צפוי לו. אבל דבר אחד ברור לו: כשהם מנסים אותנו הם משלמים מייד. ואם ימשיכו לנסות אותנו, הם ישלמו עוד הרבה יותר".

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה אתמול (רביעי) בלילה דיון חירום ביוזמתה של ארצות הברית בנושא ירי הרקטות מרצועת עזה אל עבר אוכלוסיה אזרחית בישראל. "אם ילדי ישראל לא ישנו בשקט, בעזה ירגישו את נחת זרועו של צה"ל. לא ניתן לאיש לפגוע בביטחון אזרחנו ונעשה הכל על מנת לשמור על ביטחוננו" אמר שגריר ישראל באו"ם דני דנון בפתח הדיון והוסיף, "במשך תקופה ארוכה הקהילה הבינלאומית הולכה שולל כאשר המפגינים מרצועת עזה היו טרוריסטים בתחפושת אזרחית. טרוריסטים שכל מטרתם הייתה דבר אחד- לפגוע בביטחון ישראל".

שגרירת ארה"ב לאו"ם תקפה את ארגון החמאס כי הוא מנסה להשמיד את מדינת ישראל ופוגע בפלסטינים בכך שהוא תוקף באופן מתמשך את מעבר כרם שלום, העורק המרכזי למעבר סחורות הומניטריות ברצועה. היילי תקפה בביקורת חריפה את חברות מועצת הביטחון כי הן מתעלמות מעצם העובדה שהחמאס שיגר למעלה משבעים רקטות לתוך שטחה של ישראל תוך פגיעה בגן ילדים וכי הן נוהגות בצביעות כיוון שהן בעצמן היו מגיבות בחריפות ולא מתירות שיגור פצצות מרגמה וטילים לשטחן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!