דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / נבחרת ישראל בטניס בכיסאות גלגלים העפילה לחצי הגמר באליפות העולם

נבחרת ישראל, סגנית אלופת העולם, הוגרלה לבית עם נבחרות יפן ואוסטרליה החזקות ועם דרום אפריקה | הנבחרת העפילה מהמקום השני בבית ותפגוש בחצי הגמר את ארה"ב אותה ניצחה בשנה שעברה

נועם גרשוני, שרגא ויינברג-פטריק, בן אוריאל , מאמן הכושר יובל לוטבק והמאמנת עופרי לנקרי (באדיבות הוועד הפראלימפי)
נועם גרשוני, שרגא ויינברג-פטריק, בן אוריאל , מאמן הכושר יובל לוטבק והמאמנת עופרי לנקרי (באדיבות הוועד הפראלימפי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הטניס בכיסאות גלגלים של ישראל, העפילה אתמול (רביעי) לשלב חצי הגמר באליפות העולם בטניס בכיסאות גלגלים המתקיימת בהולנד. בשלב הבית המוקדם גברה הנבחרת על דרום אפריקה ויפן, אבל בעקבות הפסדה לאוסטרליה סיימה ישראל במקום השני בבית המוקדם ותפגוש במשחק חצי הגמר את נבחרת ארה"ב החזקה.

הנבחרת הישראלית בדרגת קוואד (דרגת נכות גבוהה) היא סגנית אלופת העולם. סגל הנבחרת כולל את נעם גרשוני, האלוף הפראלימפי מלונדון 2012 (שלא שיחק בתקופה האחרונה ולכן אינו מדורג בעולם), שרגא ויינברג המנוסה (מקום 18 בעולם) ואת פטריק בן אוריאל (מקום 94 בעולם). את הנבחרת מאמנת עופרי לנקרי, שמתפקדת כמאמנת היחידה בארץ שמאמנת נבחרת גברים.

זו חוויה אדירה של ספורט, האווירה כאן מדהימה. הנבחרת שלנו זוכה לכבוד רב על מעמדה בטניס העולמי בכיסאות גלגלים

במשחקים, שהחלו בשלישי שעבר בעיר אפלדורן שבהולנד, הנבחרת הוגרלה לבית A בו משחקות גם יפן (עם שחקנים המדורגים 6 ו-7 בעולם), אוסטרליה (עם שחקנים המדורגים 3 ו-4 בעולם) ודרום אפריקה (עם שחקנים המדורגים 5 ו-45 בעולם).

שתי הראשונות מבית A ישחקו בהצלבה בחצי הגמר מול שתי הראשונות מבית B שם משחקות ארה"ב (עם שחקנים המדורגים 1 ו-8 בעולם), בריטניה (עם שחקנים המדורגים 2 ו-12 בעולם), קנדה (עם שחקנים המדורגים 11 ו-34 בעולם) והמארחת הולנד (עם שחקנים המדורגים 9 ו-27 בעולם).

במשחק הראשון בבית המוקדם גברה ישראל על יפן בתוצאה 2:0. נעם גרשוני מבית הלוחם תל אביב התחיל את היום בניצחון על היפני שוטה קוואנו, המדורג 20 בעולם – 6-0,6-1. ולאחריו ניצח שרגא וינברג מאיל״ן רמת גן המדורג 18 בעולם את היפני קוג׳י שוגנו המדורג 6 בעולם בתוצאה 4-6, 6-1 ו-7-6.

נועם גרשוני, אמסטרדם 2018 (באדיבות הוועד הפראלימפי)
נועם גרשוני, אמסטרדם 2018 (באדיבות הוועד הפראלימפי)

במשחק השני בבית המוקדם ניצחה הנבחרת הישראלית את דרום אפריקה בתוצאה 2:1 ובכך הבטיחה את העלייה לחצי הגמר. במשחק הראשון גבר נועם גרשוני על דונלד רמפדי מדרום אפריקה, בתוצאה: 0-2. במשחק השני בתחרות נוצח שרגא ויינברג, על ידי לוקאס סיטהול המדורג 5 בעולם בתוצאה 4-6, 6-1 ו-7-6. במשחק הזוגות שהכריע את ההתמודדות גבר הצמד הישראלי שכלל את גרשוני וויינברג על הצמד הדרום אפריקאי שכלל את סיטהול וארנולד, בתוצאה 3-6, 3-6.

אתמול עלתה הנבחרת הישראלית למשחק השלישי בטורניר, בקרב הישיר על ראשות הבית מול הנבחרת החזקה בבית, נבחרת אוסטרליה. ישראל נחלה הפסד ראשון בטורניר בתוצאה 2:1. נועם גרשוני מבית הלוחם תל אביב ניצח בבוקר את המדורג מס' 4 בעולם, דיווידסון. פטריק בן אוריאל מאיל״ן חיפה הפסיד למדורג 3 בעולם, אלקוט ובמשחק הזוגות הקובע הפסידו שרגא ויינברג מאיל״ן רמת גן וגרשוני בשובר השוויון.

בעקבות ההפסד ישראל תפגוש היום בחצי הגמר את נבחרת ארה"ב עליה גברה בשלב הבתים באליפות בשנה שעברה.

מנכ"ל הוועד הפראלימפי, ניסים סספורטס, המלווה את הנבחרת אמר כי "זו חוויה אדירה של ספורט, האווירה כאן מדהימה. הנבחרת שלנו זוכה לכבוד רב על מעמדה בטניס העולמי בכיסאות גלגלים. הנבחרת מגובשת מאוד ומרוכזת. הם עושים הכל על מנת לייצג את מדינת ישראל בצורה מיטבית, הן על המגרש והן מחוצה לו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!