דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קוריאה הדרומית

פיוס בקוריאה / קבעו לו"ז: נציגי הקוריאות ייפגשו לקידום הפיוס ושת"פ בין המדינות

מלבד שיחות בטחוניות יתקיימו שיחות עם הצלב האדום לקידום איחודי משפחות שהופרדו במלחמה בין המדינות ומשרד תיאום משותף | בנוסף ייערכו שיחות להקמת נבחרות ספורט משותפות של הצפון והדרום במשחקי אסיה

רי סון גוון, הממונה מטעם קוריאה הצפונית על הקשר בין הקוריאות, בדרכו לפגישה עם נציגי קוריאה הדרומית על המשך שיחות הפיוס בפנמונג'ון, 1 ביוני 2018 (Korea Pool via AP)
רי סון גוון, הממונה מטעם קוריאה הצפונית על הקשר בין הקוריאות, בדרכו לפגישה עם נציגי קוריאה הדרומית על המשך שיחות הפיוס בפנמונג'ון, 1 ביוני 2018 (Korea Pool via AP)

קוריאה הדרומית והצפונית הסכימו היום (שישי) לקיים שיחות בטחוניות ומפגשים עם  הצלב האדום בהמשך החודש, במטרה לצמצם את המתח ביניהן ולחדש את איחודי המשפחות שנקרעו בין שתי המדינות במלחמה שהתקיימה ביניהן בשנות החמישים.

בפגישה שהתקיימה היום בין בכירים משתי המדינות סוכם על קיום פגישות בין פקידים בכירים בכפר פנמונג'ום הנמצא על הגבול ביניהן במטרה לקדם את תהליכי הפיוס. בין השאר יקודמו בשיחות הקמת משרד קישור בין המדינות בעיר הגבול קייסונג שבצפון קוריאה, והתמודדות בנבחרות ספורט משותפות לשתי המדינות במשחקי אסיה, שיתקיימו באוגוסט הקרוב.

הפגישה בין שתי הקוריאות נערכה לאחר שיחות בניו יורק בין מזכיר המדינה בארה"ב מייק פומפאו לשגריר הבכיר בקוריאה הצפונית קים יונג צ'ול, שעסקו בפיסגה אפשרית בין נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און. במקביל, נפגשת משלחת אמריקנית עם נציגי קוריאה הצפונית בפנמונג'ון ובסינגפור במאמץ לתכנן את הפיסגה, שייתכן ותיערך ב-12 ביוני בסינגפור.

נציגי המדינות סיכמו כי השיחות הבטחוניות יתקיימו בפנמונג'ון ב-16 ביוני, והשיחות לאיחוד משפחות עם הצלב האדום יתקיימו ב-22 לחודש באתר הנופש 'הר היהלום' בקוריאה הצפונית. השר הממונה על האיחוד בין הקוריאות בממשלת קוריאה הדרומית אמר ששתי המדינות הסכימו להקים את משרד שיתוף הפעולה ביניהן בפארק תעשייתי בקייסונג, אותו הפעילו במשותף עד הניסוי הגרעיני שערכה קוריאה הצפונית בפברואר 2016.

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'יי-אין, שנפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פעמיים בחודשיים האחרונים, אמר שלהתקדמות בתהליך הפיוס בחצי האי הקוריאני יש חלק מכריע במאמץ הבינלאומי לפתור את העימות עם קוריאה הצפונית, שלדבריו לא תסכים לוותר על נשקה הגרעיני אם לא תרגיש שבטחונה מובטח.

רי סון גוון, יו"ר הסוכנות בקוריאה הצפונית לענייני שתי הקוריאות, אמר לעמיתו צ'ו בתחילת הפגישה כי הצדדים צריכים לעבוד כדי לבנות "אמון והתחשבות אחד בשני" על מנת לממש את ההסכמים שהושגו בפסגה הקוריאות האחרונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!