דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

הסלמה בדרום / הפסקת האש הופרה: לילה של אזעקות ונפילות בעוטף עזה, צה"ל תקף ברצועה

כיפת ברזל יירטה מספר רקטות ואין נפגעים בגוף | 10 מטרות טרור תקף צה"ל ברצועה בתגובה ל-4 גלים של אזעקות ברחבי העוטף | במהלך סוף השבוע כילו שריפות, כתוצאה מעפיפוני תבערה, עשרות דונמים של שדות ברחבי עוטף עזה

חייל בעמדת כיפת ברזל בעוטף עזה (יונתן זינדל  פלאש90)
חייל בעמדת כיפת ברזל בעוטף עזה (יונתן זינדל פלאש90)
שי ניר

במהלך הלילה נשמעו 4 אזעקות צבע אדום בעוטף עזה. האזעקה הראשונה נשמעה בסמוך לשעה 20:00, והיא הראשונה מזה מספר ימים מאז הושגה הפסקת אש עם חמאס בתיווך מצרי. סמוך לשעה 1 החל לילה של אזעקות – בשדרות, מוא"ז שער הנגב זוהה שיגור אחד שיורט ע"י כיפת ברזל. כמה דקות לאחר מכן נשמע צבע אדום במוא"ז אשכול וזוהה שיגור אחד אשר יורט ע"י כיפת ברזל. סמוך לשעה 3 נשמע עוד צבע אדום במוא"ז שער הנגב, חוף אשקלון ולכיש וזוהה שיגור אחד שיורט ע"י כיפת ברזל. אחרי השעה שלוש נשמעה אזעקה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, וזוהה שיגור אחד שיורט ע"י כיפת ברזל.

בתגובה להפרת הפסקת האש תקף צה"ל ברצועה בשתי גיחות, כשהאחרונה התרחשה הבוקר, בצה"ל מדגשים כי האחראים לכל המתרחש ברצועה הם ארגון הטרור חמאס. "לפני מספר דקות תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב חמישה יעדי טרור במתחם צבאי השייך לכוח הימי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה", מסר דובר צה"ל.

"מדובר בתקיפה נוספת הלילה של צה"ל כנגד מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס, אשר נושא באחריות לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, ובתוך כך לתקיפות החמורות כנגד מדינת ישראל ואזרחיה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול שבוצע במהלך הלילה משטח רצועת עזה לעבר שטח הארץ. וכן לאירועי הטרור שהוביל ואפשר ארגון הטרור חמאס במהלך סוף השבוע."

השריפה בשמורת כרמיה (צילום: צפריר ניר).
השריפה בשמורת כרמיה (צילום: צפריר ניר).

החל משעות הבוקר אתמול פעלו צוותי כיבוי רבים ממחוז דרום ובסיוע כוחות כיבוי ממחוזות שונים במספר גזרות להשתלט על שריפות שנגרמו מהצתות מכוונות באמצעות עפיפוני תבערה שנשלחו מרצועת עזה. מדוברות מחוז דרום של כיבוי והצלה נמסר כי בישוב כרמיה הוצתה שריפה גדולה, שסיכנה חממות ובמקום פעלו עשרה צוותי כיבוי בסיוע שלושה מטוסים, ארבעה רכבי כיבוי של חיל האוויר וצוות של קק"ל. בישוב ניר עם פעלו שבעה צוותי כיבוי להשתלט על שריפה גדולה, בישוב גבים צוותי כיבוי השתלטו על שריפת שדה חיטה, בישוב כיסופים שתי צוותי כיבוי פעלו להשתלט על שריפה ובבארי ארבעה צוותי כיבוי עדיין פועלים בניסיון להשתלט על השריפה.

בלילה אמר גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול: ״אירועי השבוע החולף באשכול אינם עונים להגדרה של ׳שקט׳. לא נהיה מוכנים למציאות של ירי ספוראדי לשטחנו. אנו נמצאים בקשר שוטף עם הצבא ובהערכות המצב האחרונות אין שינוי בהנחיות לתושבים. עודכנו על ידי הצבא שכיפת ברזל נפרסה במרחב המועצה ומהווה נדבך חדש נוסף ומשמעותי מבחינתנו להגנה עליינו. הוכחה לכך הוא היירוט המוצלח הערב של הרקטה על ידי כיפת ברזל. אנו סומכים על צה״ל שידע לקבל את ההחלטות הנכונות יחד עם הדרג המדיני להחזרת השקט לטווח הארוך״

צה"ל יחקור את מותה של הפרמדיקית

במהלך השבת נמסר מדובר צה"ל כי יפתח בחקירה בנוגע לנסיבות מותה של הפרמדיקית הפלסטינית רזאן נג'אר שנהרגה אתמול ברצועת עזה. את התחקור יוביל תא"ל מוטי ברוך, ראש חטיבת הדרכה באגף מבצעים שמונה באפריל לעמוד בראש צוות לבדיקת ההפגנות ברצועת עזה. ממצאי הבדיקה יועברו לפרקליטות הצבאית.

רזאן נג'אר, בת 21, נהרגה ביום שישי מזרחית לחאן יונס, במהלך ההפגנות האלימות ליד גבול הרצועה. נג'אר היא אחות במקצועה, שבהפגנות האחרונות טיפלה בנפגעים פלסטינים במסגרת תפקידה. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי בפעם השנייה מאז תחילת הפגנות "צעדת השיבה" בגבול עזה נהרגה אישה מפגינה.

אלפי פלסטינים, ביניהם מאות עובדי רפואה במדים לבנים, לקחו חלק בלוויתה של נג'אר בעזה אתמול. קרוביה אמרו לסוכנות AP כי היא הייתה חובשת מתנדבת שעזרה בטיפול ופינוי פצועים במהלך המחאות בשבועות האחרונים. תהלוכת הלוויה החלה מבית החולים בו נקבע מותה ועברה ליד ביתה, בכפר הסמוך לחאן יונס. ח"כ אחמד טיבי אמר אתמול בכנס בואדי עארה: "הריגת הפארמדקית רזאן נג׳אר היא פשע מלחמה נתעב. היא בוצעה ע׳י צלף מוג לב ונפשע שראה אחות עם חלוק לבן ולחץ על ההדק".

"אני רוצה שהעולם ישמע את קולי.. מה זו אשמתה של בתי?" אמרה אימה בלוויה. "היא תשאיר ריקנות גדולה בביתנו". ארגון זכויות אדם פלסטיני טען כי היא הייתה במרחק 100 מטר מהגדר כשנורתה, ושהיא לבשה חלוק פרמדיקים שזיהה אותה באופן ברור בזמן שנורתה. בסרטים שהגיעו לידי סוכנות AP נראית נג'אר כשהיא הולכת עם קבוצות חובשים לעבר הגדר בידיים מורמות, כשהיא לובשת בגד לבן ועליו הלוגו של איגוד הסיוע הפלסטיני בו התנדבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!