דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ראו הוזהרתם / לאחר מו"מ שנמשך שנתיים, שביתת אזהרה בת יום בבית ההשקעות פסגות

זהו בית ההשקעות הגדול בארץ ושוויו מוערך בכ-3.5 מיליארד שקלים | חבר ועד: "החברה מתגאה ברבעונים מוצלחים ובה בעת רבע מהעובדים בחברה, בעיקר עובדי התפעול ושירות הלקוחות, מקבלים שכר מינימום!"

שביתה בפסגות (תמונה באדיבות כוח לעובדים)
שביתה בפסגות (תמונה באדיבות כוח לעובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-800 עובדי בית ההשקעות פסגות, המאוגדים בכוח לעובדים, שובתים היום שביתת אזהרה בת יום אחד. לאחר שנתיים של משא ומתן טוענים בועד העובדים כי הנהלת החברה נוקטת עמדה נוקשה על פיה כל עליית שכר תותנה בתוצאותיה הכלכליות של החברה. "לדרישה כזו אין שום מקבילה בהסכמים קיבוציים, לרבות אלה שכבר נחתמו בענף הפיננסיים" אומר שלומי לוגסי יו"ר וועד העובדים.

במסגרת השביתה לא מספקים העובדים מענה במוקד השירות, אין קבלת קהל, פעילות מערך התפעול מושבתת, פגישות שיווק אינן מתקיימות ולא מבוצעות שיחות שימור לקוחות. זוהי השביתה הראשונה בבית ההשקעות, שהינו הגדול בישראל, ושוויו מוערך בכ-3.5 מילארד שקלים.

שביתה בפסגות (תמונה באדיבות כוח לעובדים)
שביתה בפסגות (תמונה באדיבות כוח לעובדים)

לטענת ארגון כוח לעובדים, התבצרות ההנהלה בעמדותיה, מצטרפת לסירוב להעביר מידע חיוני למו"מ כגון תמחור הרווחה בחברה, ומידע בסיסי כמו כתובות המייל של העובדים. "כל אלה מעלים ספק לגבי נכונותה של ההנהלה להתקדם במשא ומתן" מסרו מכוח לעובדים. בתחילת מאי הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה, אך בשתי ישיבות המו"מ שהתקיימו מאז לא חל כל שינוי בעמדת ההנהלה.

התאגדות העובדים בפסגות החלה באוגוסט 2016, לאחר שבמשך שנתיים לא חל עדכון שכר וכן ושחיקה הדרגתית במודל התגמול. "לא ניתן לדמיין את בית ההשקעות הגדול בישראל, המנהל למעלה מ- 180 מיליארד שקל עבור 1.3 מליון לקוחות, ללא כוח אדם איכותי" מסר בן אשכנזי, חבר וועד נוסף. "החברה מתגאה ברבעונים מוצלחים ובה בעת רבע מהעובדים בחברה, בעיקר עובדי התפעול ושירות הלקוחות, מקבלים שכר מינימום! אנו קוראים להנהלה להתעשת על מנת למנוע פגיעה בלקוחות, ולהתקדם איתנו במטרה לחזק את המשאב החיוני כל כך של החברה – עובדיה". באם תתמיד הנהלת החברה בסירובה להעברת מידע והצבת דרישות דרקוניות, הודיעה נציגות העובדים כי בכוונתה להרחיב את השביתה.

מפסגות נמסר בתגובה: "הנהלת פסגות מנהלת משא ומתן בשקיפות, באחריות ובתום לב עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכם קיבוצי. אנו מצרים על כך שוועד העובדים החליט לנקוט בצעדים ארגוניים, במיוחד כאשר הנהלת החברה הציעה תוספות שכר והטבות משמעותיות. אנו סבורים כי על ועד העובדים לגלות אחריות כלפי החברה, עובדיה, וציבור לקוחותיה ולשוב לשולחן המשא ומתן. הנהלת החברה פועלת על מנת להעניק שירות ללקוחות פסגות".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!