דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סרבנות גט

ניצחון קטן / לאחר כשבוע במאסר נשבר סרבן הגט ירון אטיאס ושחרר את אשתו

שנתיים של ייסורים הסתיימו כשניאות סרבן הגט ירון אטיאס "להעניק" גט לאשתו, מזל דדון אטיאס | בישראל ישנן מאות נשים עגונות ומסורבות גט

הפגנה מול בית הדין הרבני בירושלים. ארכיון (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90).
הפגנה מול בית הדין הרבני בירושלים. ארכיון (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

סרבן הגט ירון אטיאס נתן גט לאשתו מזל אטיאס מוקדם יותר היום (ראשון) בבית הדין הרבני בחיפה. לפני כחודש התיר בית הדין הרבני בחיפה בהחלטה חריגה לפרסם את שמו של אטיאס, כמוצא אחרון אחרי שכל הסנקציות שהפעיל בית הדין נגדו לא עבדו והוא סירב לתת גט לאשתו. בעקבות כך פרסמה מזל אטיאס פוסט בפייסבוק שהפך לויראלי. חשוב לציין שאמנם אטיאס בסופו של דבר הסכים לתת גט, אבל יש בישראל מאות נשים מסורבות גט ועגונות ובישראל מי שמתחתנת צריכה לקחת בחשבון שהיא כפופה לחוקי בית הדין הרבני ואם תרצה להתגרש היא תצטרך את הסכמת הבעל, חוקים אלה לא השתנו בעקבות המקרה הזה.

לפני כשבוע בית הדין שלח את אטיאס למאסר לאחר שנתפס נוהג ללא רישיון שכן רישיונו נשלל כחלק מהסנקציות. כמה ימים לפני כן, הוזמן אטיאס לכנסת על ידי חבר הכנסת יהודה גליק, דבר אשר עורר סערה וחברות כנסת רבות יצאו נגד הזמנת סרבן הגט למשכן.

ביום חמישי בערב פרסמה נשיאת בית המשפט העליון את החלטתה שמאשרת את עונש המאסר בה אמרה כי "לאחר שעיינתי בטענות הצדדים באתי לידי מסקנה כי אין מקום להתערב בהחלטת בית הדין שהפעיל את סמכותו. אין מדובר בתופעה של מה בכך. המשיב נמנע משך תקופה ארוכה מאוד מלקיים את פסק הדין שניתן בעניינו והורה לו ליתן למבקשת את גטה. על חומרת התנהגות מעין זו ועל הפגיעה שנגרמת בעטיה למבקשת אין צורך להכביר במילים, וכבר נפסק כי על בית הדין הרבני ועל בתי המשפט להילחם בתופעה זו מלחמת חורמה".

הבוקר הובא אטיאס לבית הדין הרבני בחיפה ולאחר דיון נחתם הסכם גירושין. מנהל בתי הדין הרבניים הדיין הרב דוד מלכא בירך את העוסקים במלאכה והוסיף: "אני שמח שלאחר מאמצים רבים הסיפור הקשה הגיע לסיומו והגברת שוחררה מעגינותה".

יו"ר נעמת, גליה וולוך, בתגובה לשחרורה של מסורבת הגט מזל דדון אטיאס: ״בא לציון גואל. במקביל לברכות, המקרה הזה מדגיש את המצב הבלתי נסבל בישראל אשר מצריך שינוי משמעותי של פסיקות בתי הדין הרבניים. אישה אינה צריכה להמתין חודשים ושנים, עד שיתרצה הבעל הסרבן ויתן לה גט. אני קוראת לדיינים לגלות אומץ לב ויצירתיות, במסגרת ההלכה ולפתור את סרבנות הגט בלי סחיטות, תשלומי שלמונים ובזבוז כספי ציבור. אם בתי הדין לא יתעשתו, הציבור, בפרט החילוני, יצביע ברגלים ועלול להפסיק לבוא בשערי הרבנות״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!