דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מסי והמסחרה / יחימוביץ': ההשקעה במשחק מול ארגנטינה - בשביל תמונה של רגב עם מסי

ראש המטה של שרת התרבות והספורט הכחיש את הטענה, שעלתה במהלך דיון הוועדה לביקורת המדינה אתמול (ב') | בראיון לגלי צה"ל אמרה רגב כי עובדי המשרד טעו כשוויתרו על 200 הכרטיסים ששוריינו להם

שרת הספורט מירי רגב בהצהרה לפני הדיון על שביתת שחקני הכדורסל (צילום: יאיר צוקר).
שרת הספורט מירי רגב בהצהרה לפני הדיון על שביתת שחקני הכדורסל (צילום: יאיר צוקר).

הוועדה לביקורת המדינה דנה אתמול (שני) בבוקר בסערה שהתעוררה אחרי שנחשף כי כחצי מכרטיסים למשחק בין נבחרת ישראל לנבחרת ארגנטינה, שצפוי להתקיים ביום שבת באצטדיון טדי בירושלים, הועברו לגופים ציבוריים, בהם כ-200 למשרד התרבות והספורט. לטענת יו"ר הוועדה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), גורם בכיר במשרד התרבות והספורט עימו שוחחה אמר כי הכסף שהשקיע המשרד במשחק ניתן "תמורת הבטחה שהשרה מירי רגב תיקח חלק פעיל בנראות גבוהה וגם תלחץ יד לכוכב נבחרת ארגנטינה מסי על הדשא". גיא ענבר ראש המטה של רגב דחה את הדברים בתוקף.

יחימוביץ' הקריאה בדיון את הודעת רגב מסוף החודש האחרון בה טענה כי הקצאת הכרטיסים הייתה באישור היועצת המשפטית של המשרד". אך היועצת עצמה, שהשתתפה אף היא בדיון, הכחישה את הדברים, וטענה כי הנושא הובא לידיעתה רק כשביקשו העובדים לרכוש כרטיס. בתגובה, מיהר ענבר להבהיר ואמר כי "הוצאנו אחר כך הודעת תיקון".

רכישת 200 הכרטיסים התאפשרה לאחר שהמשרד פעל להעברת המשחק מאצטדיון סמי עופר בחיפה לאצטדיון טדי בירושלים – ובכך הפך לאחד הגורמים המפיקים ומממנים את האירוע. המשרד שילם 2.7 מיליון שקל, שנלקחו מהקרן לכבוד חגיגות שנת ה-70, כדי לפצות את היזם על עלויות העברת המשחק.

אתמול ויתרו עובדי המשרד התרבות על הכרטיסים ששוריינו להם, זאת אחרי דיון אצל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר. לקראת הדיון מול המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הועברה חוות דעתה של היועצת המשפטית למשרד התרבות והספורט, המבהירה את עמדתה המשפטית המאפשרת את הקצאת הכרטיסים בתשלום מלא לעובדי המשרד. לדבריה, המשרד פעל על מנת לקדם את רווחת העובדים, כפי שעשה במקרים דומים בעבר.

בראיון הבוקר לגלי צה"ל אמרה השרה רגב כי "ועד העובדים יחד עם ההנהלה – לא קשור אליי – שילמו מכיסם הפרטי עבור 200 כרטיסים". על החלטה לוותר על הכרטיסים, אמרה השרה כי "אם אתה שואל אותי הם החליטו לוותר על זה, בעיניי, לא בצדק. הם לא קיבלו פרוטקציה או שקל הנחה".

רגב התייחסה גם לפרסומים לפיהם מסי סירב לפגוש פוליטיקאים ישראלים. לדבריה, "אני לא מכירה. מה זה 'הוא לא רוצה'? אין לי שום כוונה להכריח אף אחד לעשות כלום. בוא נחכה למסי ונראה מי ילחץ ידיים למי".

"מסי מגיע לארץ לא בגלל שיש לנו משהו מיוחד חוץ מאשר הכותל, שזה הדבר הגדול ביותר שיש. הוא מגיע לנשק את הכותל" אמרה, והוסיפה כי היה הכרחי לקיים את המשחק בירושלים ולא בחיפה, שם היו יותר מקומות ישיבה, כי "מסי הוא אחד השחקנים הפופולריים בעולם, שיש לו מיליארד עוקבים – ודאי שהוא צריך לשחק בירושלים. איזו הסברה טובה יותר יש לנו?"

לאחר שמשרד התרבות והספורט ויתר על הכרטיסים שהיה אמור לקבל במכירה נפרדת, ויתרו גם גופים ציבוריים נוספים על כרטיסים שהיו אמורים לקבל, אחרי שהבינו כי היועץ המשפטי לממשלה החל לגלות מעורבות בנושא. עוד התברר כי עיריית ירושלים ביקשה 500 כרטיסים אחרי שהמעבר לירושלים הוביל לכך שהמארגנים קיבלו את השימוש באיצטדיון טדי ללא תמורה. ההתאחדות לכדורגל דרשה תחילה 3,000 הזמנות, אבל הסתפקה ב-1,200.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!