דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התנחלות

נתיב האבות / שבוע לפינוי נתיב האבות: רבנים קוראים לתמוך במפונים ולהימנע מאלימות

בעיכוב של שלושה חודשים בביצוע גזר הדין, ולאחר מאבק ממושך של התושבים - בשבוע הבא יפונו 15 מבני מגורים במאחז הבלתי חוקי 'נתיב האבות' | רבני גוש עציון קוראים לציבור לעמוד לימין המפונים ומדגישים שיש להימנע מהתנגדות בכוח פעיל או סביל

פינוי 'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה הדס פרוש/ פלאש 90)
פינוי 'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה הדס פרוש/ פלאש 90)
שי ניר

15 מבני המגורים במאחז הלא חוקי "נתיב האבות" הסמוך להתנחלות אלעזר, צפויים לפינוי והריסה בעוד כשבוע, על פי גזר הדין של בג"צ. רבני גוש עציון קוראים לציבור לעמוד לימין המפונים ומדגישים "לא תהיה אלימות ביום הפינוי".

לאחר דחייה של שלושה חודשים בביצוע גזר הדין ובתום מאבק ממושך יעברו תושבי נתיב האבות לאתר קראווילות זמני. בפברואר קיבלה הממשלה החלטה למתווה הסדרה לנתיב האבות והכנת תב״ע ל-350 משפחות חדשות שיבנו את ביתן בנתיב האבות אך בשל הליך בג"ץ על בתים נוספים, מהלך ההסדרה מתעכב.

פינוי 'נתיב האבות' 29 נובמבר 2017 (צילום: מטה הדס פרוש/ פלאש 90)שבוע ל

ביום שני שבוע הבא צפויה להתקיים עצרת מחאה והזדהות גדולה, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור בנתיב האבות ולמחרת, צפויים להגיע כוחות משטרה ומג"ב, לביצוע הוראת בג"ץ, במטרה לפנות את 15 המבנים ולאחר מכן להרוס אותם. מארגני המחאה צופים כי החל משעות הבוקר צפויים להגיע המונים כדי לתמוך, להזדהות ולהשתתף בתפילת שחרית המונית. נזכיר כי בסוף נובמבר 2017 נהרס מבנה נגריה שהיה בנוי במקום, והפינוי עבר ללא תקלות מיוחדות. בשבוע הבא נגלה אם ברוח הזו יתנהל הפינוי הקרוב.

אמש (ראשון) הקרינו אנשי ההתנחלות בגדה המערבית על גבי חומות בית המשפט העליון סרטון התומך בחוק ההסדרה והמפנה אצבע מאשימה כלפי בג"ץ, שמעכב את החוק.

במכתב שפרסמו היום (שלישי) רבני הישובים של גוש עציון, הביעו התנגדות נחרצת לפינוי הצפוי והריסת 15 הבתים במאחז הלא חוקי נתיב האבות הסמוך להתנחלות אלעזר ומדגישים כי ההחלטה על ההריסה נעשתה בניגוד לעמדת הפרקליטות ומהווה תקדים מסוכן המאיים על כלל ההתיישבות. עוד אומרים הרבנים כי הם "רואים במעשה זה פעולה הנוגדת כל הגיון ומוסר, ומערערת את זכותנו על ארץ ישראל כולה, המיושבת על ידי עם ישראל בזכות ובצדק".

יחד עם זאת מדגישים הרבנים במכתבם את תמיכתם בהחלטת תושבי הנתיב האבות העומדים להתפנות כי המחאה והפינוי יעשו ללא אלימות. "באף אחד מהבתים וסביבתם לא תהיה אלימות ביום הפינוי ולא יותרו כל נקיטת אמצעים, מעשים או דיבורים שיעודדו אלימות וחסימה בכוח פעיל או סביל וכיוצא באלה", כתבו הרבנים.

נתיב האבות הוקמה בפברואר 2001 כשכונה בצפון מערב ההתנחלות אלעזר בגוש עציון. כיוון שהשכונה הוקמה ללא הליך תכנוני היא נחשבת למאחז בלתי חוקי. ב-2004, בעקבות עתירות לבג"ץ, התחייבה המדינה שצוות ממשלתי מקצועי יבחן את סוגיית הבעלות באדמות עליהן ממוקם המאחז, ויקבע אם הן אדמות פלסטיניות או קרקע שבבעלות המדינה. לאחר עיכובים רבים ודיונים בבג"צ, התקבלו בתחילת 2013 תוצאות סקר קרקעות על פיהן הוכרז חלק מהשטח כאדמות מדינה.

באוגוסט 2016 הורה בג"ץ על הריסת 17 בתים הנמצאים באופן מלא או חלקי מחוץ לשטח ההכרזה על אדמות מדינה. לאחר ערעורים נוספים ודחיות הוחלט סופית כי מועד ההריסה יהיה בתאריך 6.3.2018. בנובמבר שנה שעברה ביצעו כוחות הביטחון את ההריסה הראשונה, תחת צו בית המשפט ובהנחיית הדרג המדיני, של מבנה ששימש כנגריה במקום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!