דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטחון

רזאן נאג'ר / תחקיר צה"ל: הפארמדיקית שנהרגה בעזה לא נפגעה מירי ישיר

החובשת ראזן נאג'ר נהרגה ביום שישי האחרון במהלך ההפגנות בסמוך לגדר | מקורביה טוענים כי נאג'ר היתה חובשת מתנדבת שעזרה בטיפול ופינוי פצועים במהלך המחאות בגדר

לוויתה של הפרמדיקית רזאן נאג'ר בת ה-21 שנהרגה אתמול במהלך ההפגנות  (AP Photo/Khalil Hamra)
לוויתה של הפרמדיקית רזאן נאג'ר בת ה-21 שנהרגה אתמול במהלך ההפגנות (AP Photo/Khalil Hamra)
שי ניר

צה"ל הודיע אתמול (שלישי) כי מתחקיר ראשוני עולה כי הפרמדיקית רזאן נאג'ר שנהרגה ביום שישי האחרון לא נפגעה מירי שכוון נגדה. "במסגרת תחקיר ראשוני של האירוע" נכתב בהודעה שפירסמו, "במהלכו נהרגה פלסטינית בת 22, עולה כי במהלך האירוע נורו מספר מצומצם של כדורים, ולא בוצע ירי ישיר ומכוון לעברה. התחקיר בנושא נמשך. כמו כן, האירוע יתוחקר על-ידי מנגנון התחקור המטכ"לי וממצאיו יועברו לפרקלייטות הצבאית הראשית".

ביום שבת הודיע צה"ל כי יפתח בחקירה בנוגע לנסיבות מותה של הפראמדיקית הפלסטינית רזאן נג'אר שנהרגה בשישי ברצועת עזה. את התחקור מוביל תא"ל מוטי ברוך, ראש חטיבת הדרכה באגף מבצעים שמונה באפריל לעמוד בראש צוות לבדיקת ההפגנות ברצועת עזה. ממצאי הבדיקה יועברו לפרקליטות הצבאית.

הפראמדיקית בת ה-21, נהרגה מזרחית לחאן יונס, במהלך ההפגנות האלימות ליד גבול הרצועה. נג'אר היא אחות במקצועה, שבהפגנות האחרונות טיפלה בנפגעים פלסטינים במסגרת תפקידה. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי בפעם השנייה מאז תחילת הפגנות "צעדת השיבה" בגבול עזה נהרגה אישה מפגינה.

הפרות סדר אלימות של אלפי פלסטינים במרחב גדר המערכת ברצועת עזה 1 ליוני 2018 (דובר צה״ל)
הפרות סדר אלימות של אלפי פלסטינים במרחב גדר המערכת ברצועת עזה 1 ליוני 2018 (דובר צה״ל)

 

אלפי פלסטינים, ביניהם מאות עובדי רפואה במדים לבנים, לקחו חלק בלוויתה של נג'אר בעזה אתמול. קרובה אמרו לסוכנות AP כי היא הייתה חובשת מתנדבת שעזרה בטיפול ופינוי פצועים במהלך המחאות בשבועות האחרונים. תהלוכת הלוויה החלה מבית החולים בו נקבע מותה ועברה ליד ביתה, בכפר הסמוך לחאן יונס.

"אני רוצה שהעולם ישמע את קולי.. מה זו אשמתה של בתי?" אמרה אימה בלוויה. "היא תשאיר ריקנות גדולה בביתנו". ארגון זכויות אדם פלסטיני טען כי היא הייתה במרחק 100 מטר מהגדר כשנורתה, ושהיא לבשה חלוק פרמדיקים שזיהה אותה באופן ברור בזמן שנורתה. בסרטים שהגיעו לידי סוכנות AP נראית נג'אר כשהיא הולכת עם קבוצות חובשים לעבר הגדר בידיים מורמות, כשהיא לובשת בגד לבן ועליו הלוגו של איגוד הסיוע הפלסטיני בו התנדבה.

תמונתה של רזאן נג'אר שנהרגה בהפגנת 'צעדת השיבה' ב-1 ביוני 2018 (צילום מסך מחשבון הטוויטר של איימן עודה)
תמונתה של רזאן נג'אר שנהרגה בהפגנת 'צעדת השיבה' ב-1 ביוני 2018 (צילום מסך מחשבון הטוויטר של איימן עודה)

לאחר הלוויה, עשרות ממשתתפי הלוויה הגיעו לגדר המערכת והחלו ליידות אבנים בחיילי צה"ל. שר הבריאות הפלסטיני אמר כי חמישה נפצעו מתגובת צה"ל.

כ-3,000 אנשים התקהלו בשישי בחמישה מוקדים לאורך גדר המערכת שברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי מפרי הסדר מבעירים צמיגים בסמוך לגדר המערכת ומנסים לפגוע בתשתיות ביטחוניות. הכוחות מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ופועלים בהתאם להוראות הפתיחה באש. כ-40 פלסטינים נפגעו באירועים, נג'אר הייתה ההרוגה היחידה באירועים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!