דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / פרסום לא ראוי: "מאסטרקארד" מנצלת את הרעב באמריקה הלטינית

בחברת האשראי הגדולה יצאו בקמפיין לקראת המונדיאל: "כל שער של ניימאר ומסי במונדיאל יעניק תרומה של 10 אלף ארוחות חינם" | מה מונע מהחברה לתרום את הכסף גם אם לא יהיו גולים? פרסום חיובי בזול, כמובן

שלט חסות של חברת Mastercard באוקראינה (צילום: katatonia82 / Shutterstock).
שלט חסות של חברת Mastercard באוקראינה (צילום: katatonia82 / Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בעוד שמונה ימים יתחיל אירוע הספורט הגדול בעולם. אירוע שיפגיש את 32 הנבחרות הטובות בעולם לחודש שלם של קרנבל בלתי נגמר מלא צבע ושמחה. לקראת המונדיאל, החלו כצפוי תאגידי הענק בעולם לנצל בצורה המירבית את הפלטפורמה של עולם הכדורגל כדי לפרסם את המוצר שלהם ולנצל את אהבת ההמונים לכדור העגול, בתקווה שהדבר ימקסם את הרווח הכספי שלהם בחודש הקרוב.

תאגיד האשראי הבין לאומי מאסטרקארד, אחד מתאגידי האשראי הגדולים בעולם, הלך צעד אחד רחוק מדי עם השימוש הציני שלו בחיבור בין פרסום חיובי לכדורגל כשהחליט לנצל את העוני והרעב של מאות אלפי ילדים במרכז ודרום אמריקה לפרסומת יפה וזולה יחסית כדי לקדם את המוצר שלהם ברחבי העולם.

בשבוע האחרון החלו לפרסם אתרי ספורט ברחבי העולם עם כותרות ענק שחזרו על עצמן בצרפתית, אנגלית, רוסית, גרמנית  וספרדית והכריזו כי "כל שער של ניימאר ומסי במונדיאל יעניק תרומה של 10 אלף ארוחות חינם לילדים רעבים".

https://twitter.com/FourFourTweet/status/1002442791241347072

הכותרת המבטיחה והמפוצצת שכבשה חלק גדול מעיתוני ואתרי הספורט בעולם, מספרת על התרומה האדירה שיעניק תאגיד האשראי "מאסטר ארד" על כל שער של שני כוכבי הענק בכדורגל העולמי במדי נבחרתם במהלך המונדיאל ומדגישה את טוב ליבם של בעלי "מאסטרקארד". התרומה של הכסף תעבור לארגון הבנק העולמי למזון WFP שישתמש בכסף כדי לממן את האוכל.

הפרסום הראשוני, שהופיע דווקא בעיתון "המארקה" הספרדי של ריאל מדריד, מתייחס לשיתוף פעולה של של ניימאר ומסי ששיחקו יחדיו בקבוצה היריבה ברצלונה עד לפני שנה. בתמונה שהוציא חשבון הטוויטר של "מאסטרקארד" מופיעים שני הכוכבים של ברזיל וארגנטינה חוגגים ביחד שער במדי ברצלונה בעונות הקודמות מול שלט פרסום ענק של הקבוצה במגרש הביתי קאמפ נואו.

בכיתוב שהופיע לצד הפרסום של חברת האשראי נכתב: "שערים שמשנים חיים: על כל שער שיכבשו מסי וניימאר, מאסטרקארד תתרום שווי ערך של 10 אלפים ארוחות ל-WFP כדי להילחם ברעב ותת תזונה באמריקה הלטינית ובאיים הקריביים".

זהו ניצול רע ואכזרי של מצבם של הילדים שסובלים מרעב ומתת תזונה ברחבי מרכז ודרום אמריקה. בעיה קשה ועצובה שלא בוחרים למצוא לה פתרון אמיתי בעולם הקר והאכזר בו אנו חיים. השימוש של חברת האשראי שמגלגלת כ-7 מיליארדי דולרים בשנה, בעוני וברעב האלה למטרות פרסום חיובי לקראת המונדיאל הוא דבר פסול מיסודו. אם מנהלי החברה היו מעוניינים לתרום ולעזור לאותם ילדים, הם היו פותחים תוכניות ענק לפתרון הבעיה ולתיקון המצב הכלכלי הנורא שמביא את הילדים הללו לתת תזונה.

אין ספק שילדים רעבים וכדורגל מצטלמים יפה יותר בזמן שכל העולם עסוק במונדיאל, הם גם כנראה פחות יקרים מהשכר שחברות אחרות צריכות לשלם תמורת פרסומת יצירתית עם שחקנים מהטופ העולמי. אל תדאגו לכיס של "מאסטרקארד", את ההשקעה הכלכלית המבריקה שלהם הם כבר יחזירו על כל מי שקרא את הכתבות המפרגנות ברחבי העולם והילדים הרעבים יישארו רעבים גם לאחר סיום המונדיאל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!