דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

גמר ליגת האלופות / שוער ליברפול: ספגתי שני גולים מיותרים בגלל זעזוע מוח במהלך המשחק

לוריס קאריוס, הגיבור הטראגי של גמר ליגת האלופות, סיים את המשחק בדמעות לאחר שקבוצתו הפסידה, הרבה בשל שני גולים מיותרים שחטף | כעת מתגלה כי ככל הנראה חטף לוריס זעזוע מוח בעקבות היתקלות בדקה ה-49 למשחק

שוער ליברפול, לוריס קאריוס, מסתכל על הכדור לאחר הגול השלישי של גארת' בייל בגמר גביע האלופות. 26 במאי 2018 (AP Photo/Darko Vojinovic).
שוער ליברפול, לוריס קאריוס, מסתכל על הכדור לאחר הגול השלישי של גארת' בייל בגמר גביע האלופות. 26 במאי 2018 (AP Photo/Darko Vojinovic).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איגוד השחקנים העולמי FIFPRO הביע אתמול (שלישי) תמיכה בשוערה של קבוצת ליברפול, לוריס קאריוס, בן ה-24, שהפך לפני כעשרה ימים לגיבור הטראגי של גמר ליגת האלופות אחרי שספג שני שערים מביכים שעלו לקבוצתו בתואר היוקרתי. הודעת ארגון השחקנים הגיעה אחרי שבתחילת השבוע התגלה המקור לטעויות החובבניות של השוער הגרמני: זעזוע מוח שספג אחרי היתקלות מקרית עם בלם ריאל מדריד סרחיו ראמוס.

ההיתקלות המדוברת אירעה בדקה ה-49 של משחק הגמר, אחריה התלונן בפני השופט, שלא ראה את ההיתקלות, קיבל טיפול קצר והמשיך במשחק כאילו דבר לא קרה. כעבור שתי דקות ביצע קאריוס טעות לא אופיינית לשוער ברמתו ומסר כדור פשוט לרגל חלוץ ריאל כרים בנזמה, שלא התקשה לכבוש. אחרי השער נראה קאריוס נסער, וטען שלבנזמה היה אסור לגעת בכדור. מדובר בטעות מוזרה לשוער בכיר, שאמור לדעת שלשחקן יריב אסור לגעת בכדור של השוער רק באזור המוגן שמסביב לרחבה הקטנה והאירוע התרחש הרבה מעבר למקום המוגן.

https://youtu.be/Ioai8yk0zj0

טעות פחות קריטית שלו הגיעה במהלך השער השני של ריאל. גארת' בייל הוולשי עלה למספרת יפהפיה, כמה דקות בלבד אחרי שנכנס כמחליף, וקאריוס שזינק לכדור באיחור בכלל לא פרס את ידיו לאורך כמקובל כאילו הוא לא בטוח מה המרחק בינו לבין הכדור. הטעות הקטנה והמוזרה שלו חמקה מהרדאר במשחק ובכלל לא מוזכרת בגלל שהיא טעות שככל הנראה לא הייתה מונעת את שערו האדיר של בייל.

הטעות הקשה השנייה שביצע במשחק הייתה בדקה ה-83 כאשר בייל בעט כדור חזק ממרחק רב והשוער הדף את הכדור החזק, אך הפשוט, באופן תמוה לתוך שערו. שער שהוציא את הרוח מהמפרשים של ליברפול והביאו להתפרקותה.

קאריוס שירד בוכה מהמגרש, הואשם בהפסד של קבוצתו. כעת מתגלה האמת העצובה שחייבת להיות נורת אזהרה לטיפול הלוקה בפגיעות ראש של שחקני כדורגל. לאחר המשחק יצא השוער הגרמני לחופשה פרטית בארה"ב. הצוות הרפואי של הקבוצה דרש מהשוער להגיע לבדיקות אצל מומחה בזעזועי מוח במהלך חופשתו.

הקבוצה דאגה להטיס אותו מקליפורניה לבוסטון, שם הוא נבדק על ידי ד"ר רוס זאפונטה. מומחה בעל שם עולמי לפגיעות מוחיות, שמטפל הרבה מאוד בפציעות ראש של שחקני פוטבול. זאפונטה בדק 30 קריטריונים שונים ומצא שעל פי 26 מהם הוא סבל מזעזוע מוח והמשיך לשחק למרות זאת.

בית החולים שיחרר הודעה רשמית בה נמסר: “לאחר שבדקנו בקפידה את סרטון המשחק ואת התסמינים איתם הגיע לבית החולים, אנחנו יכולים לקבוע כי לוריס קאריוס סבל מזעזוע מוחי במהלך המשחק, שגם עלול לפגוע בתפקוד החזותי. אנחנו גם יכולים לאשר שהוא מראה תהליך של שיפור במצבו וצפוי להחלים לחלוטין בקרוב”.

הגילוי החדש לא הפתיע רבים מדי, כי הטעיות ואופן ההתנהלות של השוער במהלך המחצית השנייה היה באמת לא אופייני לשוער ברמתו. לאחר הפרסום החליט עיתון ה"בילד" הגרמני לבטל את הציון הנמוך שנתנו לו בעקבות הופעתו בגמר ליגת האלופות 1 מ-6. העיתון שחרר הצהרה רשמית בנושא, שמסבירה את השינוי החשוב "אנחנו מבטלים את הציון שניתן לקאריוס על המשחק. אי אפשר לשפוט את הטעויות שלו בסטנדרטים רגילים. האבחנה הרפואית לא תעניק לליברפול את גביע ליגת האלופות, אבל היא תחזיר לשוער את כבודו".

באירגון השחקנים העולמי FIFPRO החליטו לגעת בבעיה האמתית בסיפורו של השוער הגרמני. לאחר הפגיעה בראשו משהו מהשחקנים או מצוות הרפואי היה חייב להבין שהשוער סובל מזעזוע מוח, בטח אחרי הטעות הקשה בשער של בנזמה הוויכוח המוזר וההזוי עם השופט על חוקי המשחק. אבל לאף אחד לא נדלקה נורה אדומה והשוער הפצוע המשיך לשחק כאילו דבר לא קרה. המקרה הקשה הזה מחייב שינוי במדיניות של פיפ"א כדי למנוע אירועים הרסניים כאלו בעתיד.

באיגוד השחקנים העולמי החליטו להרים את הכפפה ולנסות להתחיל בעצמם בשינוי המיוחל. בהודעת הארגון נמסר "אנחנו מביאים סולידריות מלאה עם שוער ליברפול לוריס קאריוס. אנחנו עובדים על סרטון וידיאו חינוכי כדי לעזור לשחקני כדורגל לזהות ולדווח כאשר שחקן מקבוצתם או הקבוצה היריבה סובל מזעזוע מוח. הסרטון יוקרן בחדרי ההלבשה של הקבוצות על-ידי נציג מתאמינו".

קל מאוד להבין למה השוער שככל הנראה הרגיש שמשהו לא בסדר רצה להישאר במשחק החשוב בחייו, רק יומיים לפניו שוערת אלופת אירופה ליון שרה בוהדי ספגה מכה קשה בכף ידה אך המשיכה לשחק ולעמוד בשער וזכתה בגביע ליגת האלופות החמישי בקרירה שלה.היא עשתה זאת למרות הכאבים והפציעה הקשה שלאחר מכן אובחנה כשבר בעצמות כף היד. גם קאריוס רצה להמשיך לשחק למרות הפציעה, מה שהפך בסופו של דבר לאסון אישי שהוא יתקשה להתאושש ממנו בעקבות הטעיות הקשות שביצע בשער.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!